Skip to main content

Beste, vorige week krijgen wij bezoek van een medewerker/jobstudent (?) van Fiberklaar. Hij moest een “technisch rapport” opmaken met foto’s en kijken langs waar de eventuele aansluiting in huis kon komen.

Die persoon was heel vriendelijk en benadrukte dat dit enkel een rapport betrof om te weten waar de kabel en aansluiting moet komen indien we beslissen om fiber te nemen. Onze voortuin moet open en ook een stuk terras van twee meter breedte. Dit zien wij momenteel niet zitten. Maar bon…

De persoon vroeg een kleine paraf om te bewijzen dat hij langsgeweest was. Tot onze GROTE VERBAZING kregen wij echter later een mail waarin letterlijk staat dat wij Fiberklaar/Circet.Infra de volledige toestemming geven om de woning fiberklaar te maken. Nochtans betrof het enkel een rapport? Is dit verdoken en verboden verkoop???

In de woning woont een persoon van 92 jaar die enkel tv/telefoon heeft en achteraan een zelfstandige in bijberoep dit binnen dit en twee jaar stopt.

Daarom deze vragen : wordt het terras terug aangelegd in zijn oorspronkelijke vorm, wat ik sterk betwijfel want je moet alleen al de voetpaden in onze straat bekijken hoe ze die achterlaten.

Tweede vraag hoe lang gaat de koperen kabel nog mee?

En last but not leest : bij alle omwonende gepensionneerde buren, identiek verhaal.

In afwachting van een reactie van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum

Ik vrees dat u zich dienaangaande tot Fiberklaar dient te richten

Fiberklaar staat voor je klaar: vul het contactformulier in

 

Concreet begrijp ik uit bovenstaande dat:

de betrokken Fiberklaar medewerker blijkbaar misbruik heeft gemaakt van de goedgelovigheid van de aanwezige persoon 

deze toestemming tot een gratis** aansluiting op Fiberklaar fibernetwerk zou hebben gegeven

bovenstaande houdt evenwel niet in dat er een betalend internetcontract van Proximus op het Fiberklaar netwerk zou onderschreven geweest zijn

 

In principe blijft het Proximus kopernetwerk in het lokale net waar fiber beschikbaar is nog +/- 5 jaar operationeel, er is hieromtrent evenwel geen 100% garantie = functie van de kwaliteit van het betrokken lokale kopernet, van de beschikbaarheid van de gepaste onderhoudstechnici; enz.

In ieder geval zal Proximus de klanten hiervan vooraf inlichten - in een poging de betrokkenen naar het fibernetwerk te laten overgaan - vooraleer tot een stopzetting van het contract op het kopernetwerk over te gaan 

 

**:

bij de aanleg van het Fiberklaar netwerk in het publieke domein hebt u de mogelijkheid om erop een gratis aansluiting te bekomen, later worden een dergelijke aansluitingen  normalerwijze zoals het geval is voor andere nutsvoorzieningen betalend en dient u zelf de eventueel nodige sleuven en wachtbuizen te voorzien op uw privé-terrein

 

 

 


Dag @jhl zoals @M_016 al aangeeft neem je best contact met Fiberklaar zelf. Groetjes, Heidi


@jhl 

Fiberklaar heeft in mijn woning reeds een wachtbuis gelegd, ook bij veel van de buren . Alhoewel deze bij een andere provider aangesloten zijn.

In principe wordt je steeds gecontacteerd als men de  fiberwachtbuis effectief komt aanleggen.

Als je de aanleg niet wil best contact opnemen met Fiberklaar zelf. Op het rapport staat een e-mail adres en een telefoonnummer..

Mvg Artie

 

 


Reageer