Technieker niet komen opdagen

  • 2 June 2022
  • 1 reactie
  • 101 Bekeken

Na te verhuizen vanuit Nederland naar België meteen Proximus aangevraagd. Gevraagd of ik zelf een router in de muur mag steken want de kabels lagen al in de woonst, maar dat mocht niet. De eerste afspraak kon pas in twee weken worden ingepland, nou vooruit dan. Wel meteen een van mijn 20 verlofdagen ingezet, want als werkende kan ik niet zomaar doordeweeks thuisblijven.

Twee weken voorbij, en op de dag zelf krijg ik eenvoudigweg een e-mailtje met het bericht dat ik een afspraak heb met de technieker over 9 dagen! Op een dag waarop ik helemaal niet kan! De link uit de e-mail om de afspraak te verplaatsen werkt ook helemaal niet. Inmiddels zit ik wekenlang in een vreemd land en mijn kosten lopen letterlijk in de honderden euro's van mijn mobiele abonnement, omdat ik deze als hotspot moet gebruiken. Ik heb geprobeerd verlof aan te vragen bij mijn baas voor deze nieuwe afspraak, maar hij vindt het ongeloofwaardig dat ik weer een hele dag moet thuisblijven net nadat alles zou moeten zijn geïnstalleerd.

Toen ik contact opnam met de chat, kreeg ik te horen dat ik zou worden “doorverbonden” met een collega die me ermee zou kunnen helpen. Vervolgens werd er eenvoudigweg meer gereageerd; na twee uur wachten heb ik het maar opgegeven. Toen ik contact opnam via een nieuw chatportaal in een andere browser deed zich exact dezelfde situatie voor; toen heb ik het na een uur opgegeven. Dit wekt de indruk een standaardmethode te zijn binnen Proximus voor “lastige klanten”.

Kortom, als immigrant ben ik blij dat ik deze toestanden nooit in Nederland heb hoeven ervaren. Ik zie nu op tegen nog ruim een week wachten op de technieker - waarbij mijn mobiele kosten zich alleen zullen opstapelen - en ik maar moet duimen dat ik niet weer op de dag zelf wederom een mailtje krijg waarin een totaal onmogelijke installatiedatum - in de verre toekomst - aan mij wordt voorgesteld.


1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

@Proxy-Mus  Mijn excuses voor het laattijdig antwoord en het ongemak. Ik zie dat de installatie en activatie vandaag zijn gebeurd. Groetjes, Antonella

Reageer