Vraag

Te zwak signaal internet, tv, telefoon

  • 5 March 2024
  • 4 reacties
  • 103 Bekeken

Voor de zoveelste keer heb ik een slechte verbinding op alle diensten van Proximus die via de lijn verlopen (tv, internet, vaste lijn):

  • tv kijken aan lage kwaliteit, of gewoon onderbrekingen van enkele seconden waarbij het scherm zwart is
  • geluid dat niet correct loopt, of zonder geluid
  • via laptop/gsm onmogelijk om een tv, film, of filmpjes op sociale media te zien (filmpje loopt 2 à 4s en moet dan verder laden)
  • thuiswerk wordt onmogelijk omdat synchronisatie van grote bestanden niet vlot verloopt

Ik krijg niemand aan de lijn via het 0800-nummer, de de chat bot helpt al helemaal niet. 

Het probleem is dat ik te ver van de laatste versterker zit. Regelmatig moet ik contact opnemen met Proximus, en dan wordt het signaal aangepast: iets lagere snelheid, maar sterker signaal. Kunnen jullie ervoor zorgen dat deze instelling niet meer wijzigt voor mijn lijn aub? 

Ik ben het beu het antwoord te krijgen om mijn modem te resetten, of bepaalde instellingen te veranderen. Het probleem ligt buiten, bij Proximus (!) Graag eindelijk een oplossing.


4 reacties

@Stefano_2009

Omdat de PX forummedewerkers u zouden kunnen verder helpen en meer informatie geven, als ze morgen de draad hier terug opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Ter bijkomende info: 

Indien u een BBox3 van het merk Sagem hebt, dan kunt u met het Sagemtool als User en het User password (vind je terug op een sticker van je bbox) op uw Bbox inloggen om de situatie meer in detail te bekijken
https://www.proximuscloud.be/web/app/share/view/84LSiVO432#/share/773d6e421e234c8d802fa0289a808066

Done.

Reputatie 7
Badge +4

@Stefano_2009 Ik heb je lijn nagekeken en die haalt toch al maanden een snelheid van 50Mbps wat normaalgezien niet voor problemen van vertraging of buffering (stoppen om te laden) zou mogen zorgen. 

Ervaar je deze problemen vooral op toestellen die via wifi verbonden zijn, of ook op toestellen die via een kabel met je modem (B-box) verbonden zijn ? 

Hier zijn alvast enkele tips om je wifi-verbinding te verbeteren. 

Bedankt om het te controleren.

> Kan ik nagaan of bepaalde toestellen interferentie geven, en welke toestellen dat zijn? Zo ja, hoe doe ik dat best?
> Smart WiFi: als ik dat inschakel, is de verbinding nog slechter - ik moet de 2 kanalen apart openzetten, en zelf kiezen welk toestel op welk netwerk zit. Doe ik dat niet, werkt alles nog trager. (TV zit op 5GHz, alles van IT zit op 2.5GHz, bepaalde zaken kan ik niet kiezen (verwarming, etc). 

Reageer