Beantwoord

te traag internet met fiber boost

  • 4 December 2020
  • 10 reacties
  • 383 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

ik heb nu fiber boost 1 gb maar ik haal maar 700mbps.

iets mis ? ik werk met kabel.

danny

icon

Beste antwoord door danny195 6 December 2020, 10:24

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 4
Badge +2

op wifi haal ik maar 150 mbps .

Het is wel wifi via de bbox en de hoogste norm die deze heeft is 802.11 ac

dan heb je nog het toestel waarmee je meet het aantal antennes/kanalen  die deze heeft bvb 

bij 802.11ac met maximaal 8 datakanalen met elk een eigen bandbreedte tussen de 80 en 160MHz dus de snelheid hangt van al deze factoren af ….

Via utp kabel hangt het ook af welke type utp kabel die je gebruikt om 1Gb/s te kunnen halen

Bekabeling tips - Internetsnelheid testen (internetsnelheid-testen.nl)

Reputatie 4
Badge +2

Utp kabel is type 6a zo dat kan geen probleem zijn

Reputatie 7
Badge +4

Fiber (GPON) is een shared medium 

Indien ik de vergelijking maak met een Telenet coax-aansluiting: op mij locatie is 1 Gbps mogelijk maar de Telenet website vertelt mij dat mijn normale snelheid 820 Mbps zou zijn

Er is nog geen Proximus glasvezel in mijn buurt gepland maar vermits GPON een gedeeld medium is, vermoed ik dat uw normale snelheden (=deze die frequent/meestal gehaalld worden) ook in die buurt zullen liggen 

Passive optical network - Wikipedia

Ben je daar 100% zeker van dat je geen gegarandeerde snelheid van 1 Gbps krijgt van Proximus?

Reputatie 7
Badge +4

@Martin ik vermoed niet dat de gegarandeerde snelheid 1 Gbps zal zijn

cfr. 

https://www.proximus.be/dam/jcr:c3421961-3a65-4975-8866-156ac03eb266/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/infofiche/PDF-documents-Flex-Premium/Flex-Premium_NL_20200701~2020-09-15-09-32-10~cache.pdf

Je kan dan kiezen voor Flex Fiber Premium en genieten van snelheden tot 1 GIGA per seconde om te downloaden en tot 100 Mbps om te uploaden

Het lijkt mij eerder van de genre bv. geadverteerd 350 Mbps max 210 Mbps normale snelheid meegedeeld bij  indienststelling

Maar ik kan mij uiteraard altijd vergissen d.wz. de snelheid kan wel gehaald worden maar zal frequent/regelmatig lager liggen vermits er bv. ook andere gebruikers op de GPON actief zijn 

 

Hangt volgens mij af van de technieken die ze toepassen om de snelheid per gebruiker te kunnen garanderen!

Reputatie 4
Badge +2

ja. maar ik weet niet of ik voor die 250 mbps meer wel  15 euro extra wil betalen  .

ik zal zien als er beterschap op zit.

danny

Reputatie 4
Badge +2

@Martin  @M_016  probleem opgelost . het kwam door norton anti virus. ik gebruik een usb adapter voor netwerk. daardoor .

 

:thumbsup_tone2: Dat ziet er inderdaad normaal uit nu en bedankt voor de feedback.