Tijdens een recent contact met de helpdesk mbt iets anders gaf men aan dat er toen (zaterdag 7/1) problemen waren op de lijn. Is/was dit zo ?
@Patrick_0100 Dan best gewoon een reactie van een Proximus forummedewerker (modurator) afwachten, zij kunnen ook je lijn eens testen of er iets abnormaals vast te stellen is.
@Patrick_0100 Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.
@DaisyS Is bijgewerkt
@Patrick_0100
Ik heb de netwerkkaart herstart samen met de modem (bbox3) .
Is de internetverbinding nu beter?
Werkt je tv inmiddels opnieuw?
Geert
@GeertC
Beste Geert
met mijn TV was er al geen probleem meer sedert de vervanging van de decoder die stuk was
ik blijf gewoon vaststellen, door metingen, dat de downloadsnelheid sterk fluctueert; soms 90 maar soms maar 15, en ja ook ik heb de bbox al een paar keer gereset maar dit levert niks op
mijn vraag is welke snelheden mogen we verwachten, hoe mag dit fluctueren en hoe wordt dit door Proximus opgevolgd !
het is gewoon heel vervelend als het downloaden zo traag wordt dat het ook zichtbaar is
@GeertC
zijn er misschien problemen op de lijnen ?
@Patrick_0100
Je aansluiting meet goed.
je bandbreedte (snelheid) van 70 Mbts
rechtstreeks op je modem meten we 100mbts download en 35 upload.
Deze resultaten zal je echter niet draadloos bekomen omdat het draadloos signaal afhankelijk is van weerstand.
Geert
@GeertC
jullie meten één moment, kunt u mij een meting voorleggen over 24 uur of meerdere dagen ?
ps: ik meet ook op de desktop met LAN aansluiting
@GeertC
jullie meten één moment, kunt u mij een meting voorleggen over 24 uur of meerdere dagen ?
ps: ik meet ook op de desktop met LAN aansluiting
“is er nog iemand aan de lijn”; ik zou graag een reactie krijgen?
Ook ik moet vasstellen dat de snelheid alweer een paar dagen befoevend laag is. Met als gevolg dat het TV signaal niet goed door komt (storend blokjesvorming tijdens de uitzendingen).
Kan dat niet stabieler gehouden worden?
Je kan altijd eens je bbox resetten door 20 sec het resetknopje in te drukken en dan pas loslaten als alleen de power led nog oplicht.
Als je een bbox van sagemcom hebt (kans is groot andere zijn van technicolor) kun je het sagemtool downloaden en je werkelijk lijnsnelheid zien, → SagemTool daarmee inloggen op je bbox als User en met het User wachtwoord dat op een sticker van bbox staat. Als het niet lukt zal je een bbox3 van technicolor hebben of een Internet box.
@Martin
Reset geeft niks gebracht!
heb je het sagemtool kunnen gebruiken om de lijnwaarden uit te lezen
Wat je zelf wel eens zou kunnen proberen is een automatische lijntest zelf uit voeren om te zien of je hogere snelheden krijgt achter een tijd :
Nu wat het meten van je internetsnelheid betreft moet je als eerst deze meten rechtstreeks met je pc/laptop verbonden met een utp netwerkkabel aan de gele ethernetpoort van je bbox. Want via wifi meten is niet zo betrouwbaar in die zin dat die snelheid van veel factoren afhangt, zie voor snelheidsmeting onder punt 10 hier → 10 tips om je wifi en internet te verbeteren | Proximus.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.