Vraag

SSID en wachtwoord aanpassen van mijn Proximus Booster

  • 30 October 2021
  • 2 reacties
  • 854 Bekeken

Hallo allemaal,

 

Ik heb net een Proximus Booster geinstalleerd omdat het bereik van mijn WIFI signaal op mijn modem te zwak was in bepaalde delen van het huis. Op mij modem heb ik het SSID en wachtwoord kunnen veranderen, maar op de booster gebruikt hij nog steeds de standaard instellingen die door Proximus worden meegegeven. Dit maakt dat ik momenteel 2 SSID’s heb en 2 verschillende wachtwoorden. Is er een mogelijkheid om de SSID en wachtwoord van de booster aan te passen naar wat ik in de modem heb ingesteld (via 192.168.1.1) / user ?

 

Alvast bedankt voor jullie feedback…

B.


2 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hallo @bgommers 

 

Als je schuifknop op de booster op auto staat gebruikt hij gewoon de zelfde ESSID als op de modem, zo werkt dat bij mij ook, de booster versterkt het signaal hij gaat er geen 2de maken je moet gewoon inloggen met het zelfde wifilogin van je BBox v3 of v3+ modem.

In de Booster staat het zelfde login en paswoord als op u BBox modem

 

:wink:

 

 

@bgommers volgens ik reeds van anderen gelezen heb zou je dit kunnen als volgt:

Je kunt ook inloggen op de web interface van de WiFi boosters daarvoor moet je eerst
het MAC adres en het wachtwoord (password) noteren, dat op de booster sticker staat.
Nadien log je in op de webinterface van de bbox: http://192.168.1.1
als User en met User password dat je op de bbox sticker vindt.
Dan kijk je welk IP adres overeenkomt met het booster MAC adres, dat je nodig hebt om in te loggen op de booster.
Daar zou je ook als voorbeeld manueel bij 2,4 Ghz config de SSID (wifi netwerknaam) kunnen instellen
samen met de passphrase/wireless key .

Reageer