Sedert enkele maanden krijg ik te horen dat mails die ik - zoals vanouds - verstuurde niet bij de geadresseerde zijn aangekomen.
Ik kreeg geen melding van een eventuele fout. De mail werd opgenomen in mijn ‘Verzonden items’ en zijn daar nog te checken. Het euvel lijkt zich random voor te doen. Het merendeel van mijn mails komen aan. Ik merk wel dat wanneer ik mails verstuur ze quasi altijd eerst in ‘Concepten’ geparkeerd worden. Pas als ik daar op klik worden ze verstuurd.
Helaas gingen ondertussen zowel verjaardagswensen, een akkoord voor een voorstel van factuur, e.d. verloren.
Hoewel dit maar een vermoeden is, lijkt het probleem zich uit te breiden. Ik stuurde als check eenzelfde mail door naar zowel een hotmail, gmail als skynet adres. Alles werd verstuurd, niks kwam aan. Ik stuurde de mail naar mezelf en ook daar niks.
Dit probleem lijkt zich plots aan te dienen. Ik heb geen andere programma’s of hardware extra geïnstalleerd. Hoe kan dit hoogst irritant ongemak verholpen worden? En als ik mag vragen: “Nederlands aub”, want ik ben niet echt een ‘high tech IT-er’. Alvast bedankt.