Vraag

Snelheidsverhoging Fiberverbinding

  • 17 July 2023
  • 6 reacties
  • 158 Bekeken

Reputatie 2
  • Practitioner
  • 39 reacties

Beste Proximus

Ik las een artikel dat de fiber verbindingen vanaf 10 juli zouden geupdate worden naar een 500/500. Ik vroeg me af of dit voor mij ook van toepassing is. Via MyProximus zie ik momenteel nog altijd een 350/50 vermeld staan en een speedtest (bekabelt) lijkt dit ook te bevestigen.

Moet ik iets doen op de snelheidsverhoging te ontvangen? 
Las verhalen van mensen die het via de helpdesk hebben moeten melden om het in orde te krijgen, vandaar dat ik het hier even kom navragen.

Kunnen jullie dit checken?
Mvg
Mars

 


6 reacties

Ter info: dit gebeurt in golven en automatisch, is voorzien dat het rond 8 augustus zou moeten afgerond zijn.

kan het met de bbox3 of is de nieuwe internet box van proximus hiervoor nodig 

Reputatie 1

daar is onduidelijkheid over. Mij werd gezegd dat de bbox3v+ dit niet aankan en je dus de internet box dient te plaatsen. Anderen hier op het forum melden dat het niet nodig is. 

Reputatie 2

Ik heb geen idee of de BBox of de Internet Box hierop een invloed hebben. Eerder mijn abonnement, dat is nog een Epic Combo Full Fiber.

Dit mag geen invloed hebben om je de verhoging 500/500 toe te kennen, aangezien de bbox3v+ 1Gbps ethernetpoorten heeft.

Trouwens het is je fibermodem die op je fiberlijn hangt en dus de modem van de bbox3 niet meer gebruikt wordt  (zoals bij koperlijn)  en enkel als router gebruikt wordt achter je fibermodem.

Het zal eerder een kwestie zijn van geduld hebben aangezien dit in golven aangepast wordt en dus niet iedereen tegelijk aan de beurt komt.

Wat je wel hebt is dat je bij de Internet box (bbox4) hogere wifi snelheden kunt halen aangezien die Wifi 6 ondersteunt en natuurlijk moeten je toestellen die via wifi contact maken met de bbox4 ook deze wifi 6 ondersteunen.

TBI: bvb een tabel uit Datanews van Knack

 

Reputatie 2

Ik wacht dus nog tot 8 augustus.
Hoorde gewoon van iedereen rondom mij dat ze al de update gekregen hadden.

Reageer