Beantwoord

Snelheid

  • 19 March 2018
  • 71 reacties
  • 1500 Bekeken

Ben opeens van 60mbps naar 40 mbps download en van 5ms ping naar 25 ms ping en van 9.5 upload naar 5 - 6 upload. Is er iets met jullie systemen aan de hand en heb ik weldra terug de gewoonlijke snelheid ?
icon

Beste antwoord door Martin 24 July 2018, 22:22

Bekijk origineel

71 reacties

Reputatie 7
Badge +4
ik heb nog even een aanpassing uitgevoerd
je modem zal even hersynchroniseren
kan je hierna even dit opnieuw testen ?

mvg
nog steeds hetzelfde... 13.1 down, 3.9 up... hierna nog even de laatst gemeten waarden

code:

B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate: 99.999 kbps
Upstream current bit rate: 35.000 kbps

Downstream max bit rate: 137.196 kbps
Upstream max bit rate: 42.333 kbps

Downstream attenuation: 10,5 dB

Downstream noise margin: 18,9 dB
Upstream noise margin: 10,2 dB

Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes

DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 209 m

Proximus profile name: 100/35
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
Reputatie 7
Badge +4
op gebied van de lijn en configuratie is alles ok, het kan een bbox problem zijn
je had ook al even een andere poort getest op de bbox ? (al zal dit waarschijnlijk weinig verschil geven)
ik heb alle gaatjes al geprobeerd lolz....en paar dagen geleden ging de hotspot nog en heb ik zo ook eens geprobeerd via proximusfon op mijn eigen modem en die snelheid was beduidend lager dan ik voorheen al eens had getest uit nieuwsgierigheid
Reputatie 7
Badge +4
kan je ons hiervoor berichten via prive ?
dan doen we het nodige hiervoor

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 7
Badge +4
graag gedaan
Maar wat was nu eigenlijk de reden van lage download?
Reputatie 7
Badge +4
De modem wordt vervangen.
ik ga zaterdag de modem omruilen, ben benieuwd ...Zo'n modem verslijt toch niet echt of wel?
Alles kan natuurlijk vroeg of laat om één of andere reden eens slecht gaan werken of defect gaan en als ze deze vervangen kunnen ze natuurlijk ook dit als reden al uitsluiten.
En ik ben ook benieuwd of het dan zal opgelost zijn, laat het in ieder geval eens weten...
Reputatie 7
Badge +3
Het is een electronsch apparaat, het kan wel degelijk verslijten.

Waar ga je de modem precies omruilen? Want in een proximuswinkel is dat sinds dec. 2015 niet meer mogelijk.

Groeten Geert
jongens het lag aan de modem dus want nu werkt alles ok!
bedankt voor de feedback.
Reputatie 2
Badge
Bij mij thuis heb ik ongeveer 35 Mbps dowloadsnelheid en 15 Mps upload. Bij familie in Oostende - ook proximus - had ik het dubbele in download... Allebei een bbox 3... Hoe komt dit? Bedankt!
Heb je de test gedaan met > https://pxs.speedtestcustom.com/
De minimum gegarandeerde snelheid vind je hier > klik hier

Maar proximus kan ook eens nakijken of er problemen vast te stellen zijn op je lijn.. als ze hier langskomen seffens...

NB: het is normaal dat je op één locatie tov een andere locatie, ook andere snelheden kunt hebben, hangt van de lijn af waarop je aangesloten bent : lijnlengte, verzwakking … kortweg van de kwaliteit van je distributie kabel waarop je bbox modem aangesloten is ...
Reputatie 7
Badge +4
Bij mij thuis heb ik ongeveer 35 Mbps dowloadsnelheid en 15 Mps upload. Bij familie in Oostende - ook proximus - had ik het dubbele in download... Allebei een bbox 3... Hoe komt dit? Bedankt!
Hi peter
Zoals martin aanhaalde is locatie van belang voor snelheid.
Iemand die vlak naast de centrale woont zal een hogere snelheid halen dan iemand die 2km verder woont.
Ook type technologie geeft een verschil. bvb vdsl2 en fiber gebruiken beide een bbox3 maar kunnen uiteraard een verschillende snelheid geven.

k heb even je verbinding nagekeken en je lijn ziet er prima uit.
Werk je enkel via wifi ? Je kan eventueel even proberen om je wifikanaal even aan te passen en nagaan of je snelheid verhoogt.
zo kan je nog iets hoger moeten halen dan de huidige 35mb
Reputatie 2
Badge
Ok bedankt. Ik dacht wel dat het te maken had met afstanden tot een centrale. Maar geen probleem hoor. Van het moment dat mijn modem nog up to date is, ben ik tevreden.
Maar dat wifikanaal aanpassen, hoe moet dat?
Wat is precies het verschil tussen 2.4 en 5 Ghz?
Bedankt voor de nuttige info die ik al van jullie heb gehad (bedankt Martin!).
Groetjes,

Peter
Reputatie 2
Badge
Volgens speedtest/telenet heb ik via mijn vaste lijn een download van bijna 80 Mbps en een upload van 14. Via de wifi haal ik een download van bijna 40 en een upload van bijna 15. Is het normaal dat er zo een groot verschil zit op download via vast en wifi?
Reputatie 7
Badge +4
Volgens speedtest/telenet heb ik via mijn vaste lijn een download van bijna 80 Mbps en een upload van 14. Via de wifi haal ik een download van bijna 40 en een upload van bijna 15. Is het normaal dat er zo een groot verschil zit op download via vast en wifi?
Er zal altijd verschil zijn tussen wifi en kabel maar normal is dit verschil niet zo groot, daarom vermoed ik dat je door je wifisignaal licht aan te passen wel een hogere snelheid zal halen
Volgende link geeft verschillende tips over hoe je je wifi kan verbeteren, waaronder ook het kanaal aanpassen
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html

De wifi 2.4 en 5.0 zijn de 2 verschillende frequenties waarop de wifi wordt uitgezonden
de 5.0 bied meestal een hogere snelheid als je dichtbij de modem zit, de 2.4 heeft een iets langer bereik
Reputatie 2
Badge
ok bedankt!

Ik zal eens wat testen doen moet die kanalen (heb wel geen storing van andere proximus-modems... buren zijn telenetters ;-))

Groetjes,

Peter
Reputatie 7
Badge +4
ok bedankt!

Ik zal eens wat testen doen moet die kanalen (heb wel geen storing van andere proximus-modems... buren zijn telenetters ;-))

Groetjes,

Peter

Het zijn niet enkel de proximus-modems die kunnen storen, ook telenet kan dit 😉 De modems en ontvangers kijken er niet naar van welke operator het signal komt, enkel op welke frequentie het wordt uitgezonden. Ook andere aparatuur kan op die manier voor storingen zorgen.

Reageer