Geachte ,
Tot voor de activatie van de slimme WiFi kon den we op de slaapkamer op onze tweede televisie kijken !
Ik gebruik de draadloze ruckus en had geen probleem tot de activate van de slimme WiFi !
Wat te doen ?
Met vriendelijke groeten
Geachte ,
Tot voor de activatie van de slimme WiFi kon den we op de slaapkamer op onze tweede televisie kijken !
Ik gebruik de draadloze ruckus en had geen probleem tot de activate van de slimme WiFi !
Wat te doen ?
Met vriendelijke groeten
Mijn WiFi netwerk valt niet meer weg maar is wel trager als mijn 4G netwerk
Die twee staan ook los van elkaar, je moet bv vergelijken wat je snelheid van je internet is als je aangesloten bent met een netwerkkabel van bv je laptop met de bbox en dan bv zien hoeveel je snelheid is over wifi op de 2.4 wifi bande en op de 5.0 wifi band en dit terwijl je dicht bij de bbox staat.
deze ochtend weer even gemeten het is dramatisch
macbook pro
smart wifi uitzetten, gewoon via de bbox3 zijn web GUI http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox/modem/router staat)
En daar "One SSID" deactiveren,
door te klikken op de One SSSID banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID (slimme wifi genaamd) uitgeschakeld,
en kan je altijd achteraf op de zelfde manier terug actief zetten
De 5.0 band is verdwenen sinds de slimme wifi
dit is normaal zowel de 2.4 als de 5.0 band wordt uitgezonden onder de zelfde wifi-2.4-xxxx naam
daarom dat je bvb op toestellen (smartphone enz….) die vroeger werkten met wifi netwerknaam wifi-5.0-xxxx nu moet instellen op de ssid wifi naam = wifi-2.4-xxxx
Er wordt dan automatisch verbinding gemaakt door de bbox met de juiste optimale band , dit is althans de theorie !
Ok merci
Hier ook enorm traag internet en ook regelmatig geen internet na de update naar slimme wifi
Slimme wifi = zeer traag en/of geen internet een verbetering kun je dit niet noemen.
het is natuurlijk mogelijk om dit uit te zetten maar in feite zou je eerst moeten kunnen de oorzaak opsporen.
BV is je snelheid de zelfde gebleven als je via een netwerkkabel verbonden bent met laptop bv ….
Is het op al je draadloze toestellen het geval dat je wifi nu trager geworden is want sommige toestellen regeren inderdaad hier niet goed op, daarom heb ik het ook moeten uitzetten.
op toestellen waar je vroeger op wifi 5.0 werkte moet je nu ook instellen op ssid wifi-2.4-xxxx
Als je een wifi booster hebt ook dan deze opnieuw synchroniseren.
Geachte ,
Wat te doen ?
De reden dat dit gebeurt is de volgende:
De ruckus (WiFi bridge) werkt alleen op 5GHz.
Bij activatie van Smart WiFi krijgt jouw netwerk maar één naam meer (zelfde naam voor zowel 2.4 GHz als 5 GHz). Hierbij heeft Proximus gekozen om de 2.4 GHz SSSID te gebruiken voor de “One SSSID”.
Hierdoor is de ruckus zijn verbinding verloren (naam van het 5 GHZ netwerk bestaat niet meer).
Het advies om “One SSSID” uit te zetten is het mijns inziens het verkeerde advies! Hiermee gaan alle voordelen verloren van de Smart WiFi.
Het correcte advies is om de ruckus opnieuw te “koppelen” met de B-box3:
Probleem opgelost!
Begrijp ik toch niet goed, als slimme wifi niet ingeschakeld is, en je sluit de ruckus die aan de bbox staat, aan met een utp kabel op je bbox aan, dan zendt die een ssid op 5GHz uit wat de andere ruckus aan de ontvangst kant ontvangt,
Als je nu slimme wifi inschakelt dan verandert die SSID op 5GHz van de ruckus toch niet, en blijft die toch gewoon werken, precies of er niks veranderd is, met de ruckus aan de andere kant ?
Als je een probleem ondervindt bij overschakelen naar slimme wifi dan is het inderdaad een verkeerd advies om zo maar slimme wifi uit te schakelen en is dit enkel maar nodig al je een toestel hebt die niet goed overweg kan hiermee en het probleem niet opgelost krijgt.
Dat is inderdaad ook wat ik dacht, ik vermoed dat Philippe het over de Proximus wifi booster heeft of iets in die zelfde aard.
behoren & is bij momenten zéér traag, Morgen heb ik een Happy House-bezoek door een technicus.
Ik hoop op een oplossing.
Bedankt voor je berichtje.
grts
Filip
Ik heb mij vergist met de auto provisioning knop (achterzijde) zie volgende handleiding: https://www.handleidi.ng/ruckus-wireless/mediaflex-7811/handleiding?p=1
eigenlijk moet je niks speciaal doen alles gebeurd automatisch tussen zender ontvanger
Smart wifi geactiveerd. Wil deze nu deactiveren en lukt niet. Het lukt men dus niet om van 5GHZ naar 2.4 GHZ te gaan? Iemand tips?
als het niet lukt na de beschreven methode hierboven toe te passen (na reset van de bbox) dan kan een Proximus forummedewerker dit voor je regelen.
Er zijn toestellen die te ver van je B-box gebruikt worden. De verbinding tussen je booster en modem is ook niet optimaal. Het signaal wordt gestoord door een stoorzender. Dit kunnen allerlei electronische toestellen zijn (verlichting, andere draadloze toestellen, microgolfoven, omvormer zonnepanelen, draadloze camera’s,...)
Kan je aan de hand van onderstaande tips een bekijken of je het signaal kan verbeteren ? Indien het op die manier niet lukt kan er een afspraak gemaakt worden met een technieker.
Hier vind je alvast meer info over hoe je je wifi kan verbeteren via My Proximus
10 tips om je wifi te verbeteren
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.