Geachte ,
Tot voor de activatie van de slimme WiFi kon den we op de slaapkamer op onze tweede televisie kijken !
Ik gebruik de draadloze ruckus en had geen probleem tot de activate van de slimme WiFi !
Wat te doen ?
Met vriendelijke groeten
Geachte ,
Tot voor de activatie van de slimme WiFi kon den we op de slaapkamer op onze tweede televisie kijken !
Ik gebruik de draadloze ruckus en had geen probleem tot de activate van de slimme WiFi !
Wat te doen ?
Met vriendelijke groeten
probeer eens van je ruckus eens te herstarten/resetten
Als het niet lukt zet slimme wifi op je bbox3 weer uit op de volgende manier
(tot iemand met een oplossing komt om je ruckus te laten werken op wifi ssid= wifi-2.4-xxxx als slimme wifi actief staat)
gewoon via de bbox3 zijn web GUI http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox/modem/router staat)
En daar "One SSID" deactiveren,
door te klikken op de One SSSID banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID (slimme wifi genaamd) uitgeschakeld,
en kan je altijd achteraf op de zelfde manier terug actief zetten
Bedankt Martin ,
Heb de slimme WiFi gedeactiveerd en we kunnen terug tv kijken !
Sinds een paar weken moest ik een up date doen en moest ik alle toestellen nar 2.4 overzetten sindsdien valt mijn WiFi konstant weg.
ik heb ook een booster maar daar brand het lampje van 5.0 ipv 2.4 heb al een terug verbinding gemaakt met modem maar het blijft hetzelfde.
ik hoop dat jullie kunnen oplossen.
Als je problemen hebt met smart wifi (= One SSID) dan is het best van One SSID op je bbox te deactiveren, heb dit ook moeten doen wegens wifi problemen.
kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox/modem/router staat)
En daar "One SSID" deactiveren:
klik op de One SSID banner en dan op "OK".
(NB: zelfde methode om One SSID te activeren)
Ik heb dit zojuist gedaan hoop dat het probleem opgelost is.
Het lampje 5.0 op mijn booster brand moet dat niet 2.4 zijn.
Lampjes 2.4 of 5 zullen oplichten:
Afhankelijk van de toestellen (GSM, computer, enz.) zal de indicator 2.4 of 5 oplichten.
==========================================================================
Als dit lampje uit blijft wanneer u zich in de buurt van de Wi-Fi Booster met uw toestel verplaats.
Uw toestel bleef waarschijnlijk verbonden met de wi-fi van de b-box.
Dan moet u wi-fi op uw toestel deactiveren en vervolgens weer activeert.
Uw toestel moet dan verbinding maken met de wifi van de Wi-Fi Booster en een van de 2.4 of 5 lampjes moet gaan branden.
Beste
Na het uitvoeren van de slimme modem link is mijn internet snelheid erg gedaald en zeer langzaam
is dit aan te passen en wat is het probleem
ik weet inderdaad dat je niet altijd de smart wifi moet uitzetten en eerst moet proberen om de oorzaak te vinden, maar net als bij mij heb ik toestellen die er slecht op reageren en daarom moet ik hem wel uitzetten.
Moet die ingesteld worden in dezelfde kamer.
Booster staat in de living en modem in de hal ongeveer 10 m uit elkaa
iPad,iPhone en MacBook
ik heb problemen met de ipad iphone en macbook
zelfde probleem, snelheid wifi enorm vertraagd sinds slimme wifi is geactiveerd , reeds terug uitgeschakeld, probleem blijft bestaan, reeds een reset gedaan van bbox3, geen oplossing.
Voor de activering van de slimme wifi, was dit nochtans uitstekend. Wie heeft een oplossing?
Resetten of terug naar fabrieksinstellingen, geeft volgens mij hetzelfde resultaat of niet?
Kunnen jullie allemaal even screenshots delen van een speedtest vlakbij de modem + op de gebruikelijke plek?
waarschijnlijk sta je op een ander 2.4 wifi kanaal nadat je smart wifi uitgeschakeld hebt t.o.v. vroeger
eens de http://www.speedtestcustom.com doen op verschillende kanalen , kanaal 1 of 6 of 11
Wifi 2.4 GHz
Wifi 5 GHz
dit zijn mijn snelheden nu, vroeger had ik op beiden een download van 76 Mbps
Is dit met het zelfde toestel en dicht bij de bbox gemeten.
Martin sinds ik SSID heb uitgeschakeld heb ik geen problemen meer
dit zijn mijn metingen
2 weken geleden heb ik een update gehad van Proximus & ook de mail ontvangen, mijn Wifi was reeds gewijzigd naar de slimme wifi zonder mijn toedoen, het ging van geen kanten sindsdien, er waren momenten dat ik op de wifi niet kon zelfs. Heb toen de slimme wifi gedeactiveerd, had dan wel terug verbinding maar mijn snelheid was dus aanzienlijk verlaagd, alles geprobeerd, resetten, kanalen wijzigen, Bbox3 in & uitschakelen, niets helpt
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.