Gisteren heb ik “Slimme Wifi” ingesteld op mijn BBox 3V+. Achteraf heb ik enkel de Wifi Bridge voor mijn digitale TV opnieuw moeten koppelen met de BBox, maar voor het overige ben ik geen moeilijkheden tegengekomen.
Ondertussen blijkt mijn tablet (Asus Memo Pad Fhd 10) echter geen stabiele verbinding meer te kunnen onderhouden met de BBox. Ik gebruik de tablet voornamelijk om via internet naar de radio te luisteren, en sinds de omschakeling naar “Slimme Wifi” valt de ontvangst om de paar minuten uit.
Ik heb daarom eens geprobeerd, mijn tablet te koppelen met de mobiele hotspot van mijn smartphone, en dat blijkt wel goed te werken. De tablet, ook al is hij niet bepaald nieuw meer, lijkt dus nog in orde.
Ik gebruik op dit moment een Wifi Repeater (Tp-link N300 Repeater Tlwa850re), waarmee ik mijn tablet gekoppeld heb, en die ik op zijn beurt met de BBox gekoppeld heb. Ook deze combinatie lijkt goed te werken. (Een uurtje of wat geleden is de ontvangst weliswaar weggevallen, maar het DSL lampje op de BBox knipperde, dus ik ga er dan maar vanuit, dat er een probleem was met het DSL signaal.)
Zou het kunnen dat oudere apparaten niet goed om kunnen met de nieuwe mogelijkheden van zo’n moderne BBox? Een kennis, die recent een nieuwe BBox geïnstalleerd heeft, meldt mij alleszins, dat het Wifi-lampje op haar (oude) laptop geregeld aan en uit knippert sinds ze die nieuwe BBox in gebruik heeft genomen.