Vraag

Skynet problemen

  • 21 January 2022
  • 30 reacties
  • 1671 Bekeken

In sta versteld dat ik er na vijf maand achterkom dat Proximus zware Skynet of mail problemen heeft waardoor mails niet vertrekken, niet toekomen, er geen synchronisatie tussen Outlook en Apple Mail en last out not least mappen verloren worden. En wanneer je dan toch eens de vraag stelt, nadat je zelf alles hebt geprobeerd, tot account wissen en opnieuw aanmaken toe, zegt één van hun operators dat zij het niet weten. Kan nog lang duren, weten geen oplossing. Ik denk dat ik mij een andere operator ga zoeken. WAT EEN GEBREK AAN DIENSTVERLENING!


30 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Darfelgai Allereerst onze excuses voor het ongemak. We zijn samen met onze leverancier volop op zoek naar een definitieve oplossing. 

Ondertussen mag je hier laten weten welke problemen je exact ondervindt met uw mailbox. Dan maken we een ticket aan om dit te herstellen. 

Beste, Tot oktober heeft alles normaal gelopen, hier bedoel ik het volgende mee. Heb Apple Laptop en I phone. Op Laptop staat Apple mail en Outlook . Deze hebben steeds, sinds installatie begin 2021, synchroon gelopen, wat ik de ene las en opsloeg werd in de ander up-ge datet en omgekeerd. Alle mappen waren in beide programma’s identiek en werden ook gesynchroniseerd. Ergens in oktober november verleden jaar is de synchronisatie tussen Apple mail en Outlook volledig zoek. Sinds verleden maand verdwijnen ook mappen in Apple mail. Verzenden van mails uit Outlook werkt doch je ziet geen ontvangen mails in Outlook. In Apple mail zie je wel verzonden en ontvangen mails doch te bewaren mails in de respectievelijke mappen gaat niet, mappen binnen Skynet zijn verdwenen. Op de I Phone daarentegen zijn nog alle Skynet mappen zichtbaar. Mail op I Phone werkt ook normaal. Dus het beheer van Outlook en Apple mail binnen Skynet is een RAMP.

Beste Hadewych T, denkt u dat er nog verder reactie komt omtrent de voorgestelde problematiek?

ik weet niet of je ondertussen dit gelezen hebt hier→ e-mail probleem en de oplossing ervan waar je best het webformulier ook invult.

Reputatie 7
Badge +4

@Darfelgai Sorry dat we niet vroeger op je vraag hebben geantwoord. Je kan best het webformulier invullen via de link die Martin hierboven postte. Via die link vind je ook meer inforatie over de problemen. Je mailbox zal dan 24-48u later hersteld zijn. 

Hallo Hadewych, webformublier heb ik gisteren reeds ingevuld. Wat ik vandaag zie is dat de Skynet mappen in Apple mail opeens terug zichtbaar zijn.Ergo, zijn zijn zelfs driemaal zichtbaar ik de overzichtsbalk. In Microsoft Outlook daarentegen zie je geen ontvangen mails er is dus geen gelijkloop tussen beide mailboxen zoals aanvankelijk wal het geval was.

Reputatie 7
Badge +4

Als je het gisteren hebt ingevuld zou het in de loop van de dag, ten laatste morgenvoormiddag, terug in orde moeten zijn. 

Heb al enkele X webformulier ingevuld maar mailbox blijft manco lopen in Outlook en webmail.

De mails sinds 21/01 zijn allemaal verdwenen !

Nu zitten ze ook op mij Ipad vast :-(

2022 , je neemt als bedrijf een provider als Proximus dit kan toch niet ?!?

Ik begrijp dat er problemen kunnen zijn doch ik heb totaal geen begrip voor het feit dat Proximus dit probleem heeft sinds minstens oktober 2021 en al zijn klanten in het ongewisse laat. En wanneer je dan toch tracht verhaal te bekomen zijn ze bijna onbereikbaar. Ik noem dit machtsmisbruik en volledige disrespect voor hun klanten.

Reputatie 7
Badge +4

@BERLUC Ik heb voor de zekerheid ook nog een ticket (IM11791529 ) aangemaakt om je mailbox te laten nakijken. Je mailbox zou normaalgezien ook hersteld moeten zijn 24-48u nadat je het webformulier hebt ingevuld. Onze excuses voor de hinder. 

Hallo Hadewych, niet te vlug victorie kraaien doch ik stel vast dat sinds nu Outlook en Apple Mail blijkbaar weer synchroon lopen. Alleszins heb ik de eerste twee berichten ontvangen in Outlook en in Mail. Dat was maanden geleden.. Vingers kruisen!

Het is vooral het synchronisatie probleem tussen mail clients en Prox mail servers die blijkbaar veel tijd vraagt om terug in orde te krijgen, en daarom hebben ze een webformulier ter beschikking gesteld om je probleem te melden Web formulier | Proximus

Martin, volgend fenomeen ontstaat blijkbaar nog. Onmogelijkheid mails te “deleten” op de laptop in Apple mail. Deleten in Outlook en I Phone gaat wel ?

Dan kan er morgen best een proximus forummedewerker dit aan de juiste dienst doorsturen want het heeft geen zin van meerdere keren het webformulier te versturen.

Ik kan sinds vandaag geen mails meer versturen of ontvangen via mijn' Skynet account.  Al een paar uur geprutst met verschillende clients en met de Proximus webmail.  Frustrerend

 

Ondervind je problemen met je e-mailadres? Aarzel dan niet om het web formulier in te vullen indien dit nog niet gebeurd is. We ondernemen dan de nodige stappen voor je persoonlijke account.

cfr. 
e-mail probleem en de oplossing ervan

&

UPDATE : e-mail probleem en de oplossing ervan

net contact opgenomen met klantendienst ivm skynetproblemen,  deze problemen zijn er al sinds 2 weken.

kan mijn mails nu bekijken via proximus t/m 8 mei. blijkbaar alles ervoor kwijt….!! ??

een medewerker met een Nederlands accent informeert op een nogal arrogante toon en als ik hem vraag zijn stem aub niet te verheffen, verbreekt hij de verbinding.

ervaar een slechte service, zijn nochtans al meer dan 30 jaar klant…...

Reputatie 7
Badge +4

@reinhilde s Is het via webmail.proximus.be dat je dit bekijkt ? In welke mappen ben je mails kwijt? 

Kan je zoveel mogelijk details doorgeven van de problemen die je ondervindt ? Dan kan ik dit laten onderzoeken voor je. 

beste Hadewych,

bekeek mijn mails steeds via outlook. totdat er plots geen mogelijkheid meer was om te verzenden/ontvangen. reeds een tweetal weken.

na contactname met proximus/klantendienst kon ik aanmelden via jullie webmail, doch kan slechts tot 8 mei inkijken. voorgaande mails niet meer.

er zijn best wel belangrijke bestanden, bevestigingsmails, mailadressen, e.d. die ik dus niet meer kan opzoeken.

als u het kan oplossen… een hartelijk dank je wel

Reputatie 7
Badge +4

@reinhilde s Kreeg je een foutmelding in Outlook?

Kan je dan via webmail wel mails versturen of ontvangen ?

beste Hadewijch,

 

het zijn de mails vóór 8 mei die ik graag terug in mijn mailbox wil terugzien.

hebben jullie mss een update uitgevoerd waardoor ik dit probleem heb?

Reputatie 5
Badge +2

ik heb dit ook al verschillende malen gemeld

via mijn app die werkt via outlook krijg ik de mails van proximus binnen maar kan ze niet beantwoorden, wel nieuwe mails via proximus versturen

 

via outlook.live.com krijg ik al sedert 10 maart 22 geen mails van proximus binnen, synchroniseren lukt niet , instellingen zijn nochtans correct 

 

via de webmail van proximus kan ik alles doen dus ontvangen en verzenden en antwoorden

Reputatie 7
Badge +3

Bij mij komen sommige mails  nog altijd met 2 dagen vertraging aan . Hier het bewijs screenshot van de Proximus Webmail  , heb net 2 mails van zondag nu pas binnengekregen en daar staat dan geen uur bij . Andere mails met uur vermelding zijn van vandaag 31 Mei 2022.  

 

Reputatie 7
Badge +4

@reinhilde s Ik heb een ticket (IM11911185) aangemaakt zodat je mails terug gerecupereerd kunnen worden. 

@Pat52 Ik zie dat je verschillende mailboxen hebt. Op welke mailbox(en) ondervind je dit probleem ?

@Valencia Het feit dat alles lukt via webmail toont aan dat er met je mailbox zelf niets mis is bij ons.

Heb je al eens geprobeerd de app opnieuw te installeren ? 

En krijg je een foutmelding in Outlook als je mails wil binnenhalen ? 

Reputatie 7
Badge +3

@HadewychT Mails die verzonden worden naar mijn Proximus email adres gekoppeld aan mijn MyProximus account. Het email adres staat in mijn ticket Privé.

Ook zie ik net dat in MyProximus bij producten, Proximus Mail dat 1 Skynet mailbox is verdwenen ,heb de details ook in ticket Privé gezet in mijn profiel. Heb geen probleem met dat email adres , maar raar dat het weg is uit MyProximus.

Ook functioneert de functie : Kies op welke manier je je wachtwoord, als je het vergeten bent, opnieuw wilt instellen niet. Want ik heb mijn gsm nummer hiervoor aangepast maar krijg geen code per sms om te bevestigen. Is voor mijn Proximus email dat in ticket privé staat. Idem als je het email adres aanpast voor het wachtoord opnieuw in te stellen , de email om te bevestigen komt niet toe.   Update : En nu plots krijg ik de ene SMS na de andere van Proximus met een code 10 Sms'en maar geen enkele code die correct is.

Update blijkbaar is er een technisch probleem want nu krijg ik telkens een melding  hiervan 

En ondertussen al 21 Sms’en ontvangen met een code om te bevestigen terwijl die maar 2 maal werd aangevraagd.

Reageer