Skip to main content

Ik heb een nieuwe laptop gekocht en wil mijn skynet mailadres toevoegen aan outlook.

Ik heb de aanwijzingen gevolgd die op deze site vermeld worden maar het lukt mij niet .

Wat kan er mis zijn?

Ik gebruik outlook 2019 en heb wel al een hotmailadres dat ik wel kan gebruiken.


Ik ben wel een leek op gebied van computers….Is het mogelijk dat iemand inlogt op mijn laptop en vanop afstand mijn skynetadres toevoegt???

Mij lukt het echt niet…. Heb alles al geprobeerd.


heb je de raadgevingen gevolgd die op de prox website staan:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-je-gsm-tablet-of-computer.html

in het algemeen:

  • Inkomende mailserver
    • Adres: imap.proximus.be
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 993

    Verkiest u POP3 boven IMAP 
     Adres: pop.proximus.be
     Poort: 995
     Beveiliging: SSL 
    Waarom is IMAP beter dan POP3?

  • Uitgaande mailserver
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS (or TLS)
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja
      Vul je volledige e-mailadres en het wachtwoord van je mailbox in

Ja, die heb ik al een keer of 50 geprobeerd maar werkt niet.


Vraag: Kunt u aan uw e-mails via Proximus webmail?

https://www.proximus.be/login/nl/webmail.html

&

Dit is de Outlook 2019 info m.b.t. KPN Nederland; eventueel (nog) eens proberen uiteraard met uw Skynet e-mail adres en paswoord en als servers imap.skynet.be en relay.skynet.be (skynet of proximus zou in principe geen probleem mogen zijn)

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc/e-mail-op-outlook-2019-2016.htm

&

https://www.dummies.com/software/microsoft-office/outlook/whats-new-in-outlook-2019/


via proximus webmail kan ik wel aan mijn mails


Eventueel kunt u onderstaande nog proberen, indien bovenstaande geen soelaas bracht

https://support.office.com/en-us/article/change-or-update-email-account-settings-in-outlook-for-windows-560a9065-3c3a-4ec5-a24f-cdb9a8d622a2?ui=en-US&rs=en-US&ad=US

zie o.a. update pop/imap settings video


als servers imap.skynet.be en relay.skynet.be (skynet of proximus zou in principe geen probleem mogen zijn)

Ter info: en toch zijn er die met outlook problemen hebben als ze die gebruiken !


Is in orde nu.

Was hoofdletter vergeten in wachtwoord.

Bedankt voor de moeite.


‘t is dikwijls simpeler dan je denkt :slight_smile:


Hallo

Ik heb alles zoals hierboven ingevuld en ik krijg een eenmalig synchronisatie van mijn inbox. In “sent items” blijft het leeg. Als ik een mail verwijder in mijn inbox in Outlook, dan lijkt die nog te bestaan in mijn smartphone. Dus geen synchronisatie.

Het is wel een @Belgacom.net adres.


@AnnR Om die synchronisatie tussen je verschillende toestellen te hebben moet je as inkomende mailserver imap.skynet.be (of imap.proximus.be) gebruiken. 

Als je pop.skynet.be (of proximus ipv skynet) gebruikt heb je geen synchronisatie tussen de verschillende toestellen. Dit zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn. 


in outlook 2019 wil ik een bepaald en bestaand e-mail adres (account) inbrengen.  Dit adres bestaat wel in My Proximus, naast nog 2 andere adressen die ik recent aanmaakte. In outlook heb ik enkel één van die 2 nieuwe adressen als account. Ik heb reeds alle mogelijke instellingen geprobeerd voor dat ene adres dat ik wil inbrengen in outlook, maar melding is steeds “er is geen verbinding gemaakt met de inkomende server”


@vergeynst maarten Hier vind je de nodige info ivm het instellen van een account in Outlook. Als je andere accounts werken zou dat op dezelfde manier ook moeten werken voor je 3de adres . 


Reageer