Beantwoord

Skynet mail - Outlook 2016 - Verzonden mails komen niet aan

  • 12 September 2023
  • 3 reacties
  • 268 Bekeken

Beste

Ik probeer iemand te helpen die een probleem heeft met het verzenden met mails vanaf zijn @skynet.be mailadres vanuit Outlook 2016 op een laptop met Windows 11.

Wanneer de persoon vanuit Outlook een mail verzendt, dan komt deze eerst even in de folder “Postvak UIT” en daarna in de folder “SentEmail” maar deze komt nooit aan bij de ontvanger van de mail.

Mails die vanaf de webmail verzonden worden komen eveneens in de “SentEmail” folder terecht en komen wel correct toe bij de ontvanger.

Mails die vanaf de Samsung E-Mail app op de Samsung smartphone van de gebruiker verzonden worden komen ook toe bij de ontvanger, maar deze komen in de folder “Sent”, en dus niet in “SentEmail” zoals de overige verzonden mails.

De instellingen in Outlook zijn als volgt:

  • Inkomende e-mail:
    • Server: imap.proximus.be
    • Poort: 993
    • Versleutelingsmethode: SSL/TLS
    • Aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen: Uit
  • Uitgaande e-mail:
    • Server: relay.proximus.be
    • Poort: 587
    • Versleutingsmethode: STARTTLS
    • Time-outs voor server: 1 minuut
    • Aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen: Uit
    • Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist: Aan
      • Dezelfde instellingen gebruiken als voor de server voor inkomende e-mail

Heeft iemand van jullie een idee wat dit probleem zou kunnen veroorzaken en hoe we dit kunnen oplossen?
Indien jullie bijomende gegevens nodig hebben van de persoon in kwestie (mailadres, ...) dan mogen jullie het uiteraard laten weten!

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet
Niels

icon

Beste antwoord door HadewychT 13 September 2023, 16:32

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@GeversN Sinds kort is beveiligde verificatie voor de uitgaande mailserver inderdaad nodig owv veiligheidsredenen en moeten login en paswoord ook voor die uitgaande server gebruikt worden. In deze link vind je alle uitleg terug om je mailbox juist in te stellen. Vermits het wel werkt via webmail en de Samsung-app, heeft het zeker te maken met een instelling in Outlook. 

Hopelijk lukt het met deze info. 

@GeversN Sinds kort is beveiligde verificatie voor de uitgaande mailserver inderdaad nodig owv veiligheidsredenen en moeten login en paswoord ook voor die uitgaande server gebruikt worden. In deze link vind je alle uitleg terug om je mailbox juist in te stellen. Vermits het wel werkt via webmail en de Samsung-app, heeft het zeker te maken met een instelling in Outlook. 

Hopelijk lukt het met deze info. 

Beste 

Bedankt voor je reactie!

Bij de instellingen voor uitgaande mail heb ik onder "Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist" de optie "Aanmelden met behulp van gebruikersnaam en wachtwoord" geselecteerd en de accountgegevens manueel ingevuld i.p.v. "Dezelfde instellingen gebruiken als voor de server voor inkomende e-mail" en nu lukt het wel om mails te verzenden vanuit Outlook.

Het lijkt er dus op dat de credentials ergens niet (correct) mee overgenomen werden.

 

Reputatie 5
Badge +2

@GeversN Blij dat je terug mails kunt verzenden vanuit outlook.

Reageer