Skip to main content

Ik heb onlangs een Ubiquiti AP (standalone) geïnstalleerd op de bovenverdieping.

Sindsdien verliest mijn Samsung S10 geregeld WiFi op de benedenverdieping (mijn oorspronkelijke netwerk). Vreemd is dat hij dan aangeeft dat mijn paswoord onjuist is. Andere apparaten (zoals de IPad) hebben dit probleem niet. 

kun je aan de wifi naam (SSID) uitmaken of de S10 verbinding maakt met wifi van de bbox of met die van het AP


Met de WiFi van de bbox. Heel vreemd. Soms maakt hij wel contact, soms verliest hij en zegt hij dat het paswoord onjuist is .


Ik weet niet of het er iets zou kunnen mee te maken hebben maar staat op je bbox  one SSID actief 

dan zou je gewoon als test deze eens kunnen uitzetten 

kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
En daar "One SSID" deactiveren:
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
en kan je later gewoon weer actief zetten . 
 


Dit zou je ook nog kunnen proberen op jouw Samsung : https://thedroidguy.com/samsung-galaxy-s10-plus-wont-connect-to-wifi-1099919


maar het is maar na het in gebruik nemen van de Ubiquiti AP!


Ik heb nog wat opgezocht en blijkt om een specifiek probleem te gaan met Samsung en UniFi. Mogelijke oplossingen: https://community.ui.com/questions/Unifi-Wireless-and-Samsung-Galaxy-S10-problem/2e69ba51-0d64-4c67-a896-ae1e32e2af5c en ook hier: https://community.ui.com/questions/Samsung-Galaxy-mobile-devices-internet-may-not-be-available/5187f8d6-a793-4922-8171-b9d4067651bd (antwoord van  AmazedMender16) . Update ook de firmware van je Samsung en ook voor de Ubiquiti : https://www.ui.com/download/unifi


nu maar afwachten of er daarvan iets nu het probleem van @Tokkie33 uiteindelijk zal oplossen.


Reageer