Skip to main content

Het lijkt erop dat regels, gebaseerd op “Van”, gewoonweg niet toegepast worden.  Als ik hier een bepaalde naam invul, blijven de mails immers gewoon in de Inbox binnenkomen.

 

Regels gebaseerd op woorden in het onderwerp doen het wel.

Ik ben ook geplaagd geweest door grote hoeveelheden spam. Daarvan heb ik onthouden dat fiteren op “van” volkomen zinloos is

De afzender zal immers dikwijls niet dezelfde zal zijn als de vorige spammail en het mailadres kan (en zal) op alle momenten aangepast worden, zelfs naar een bestaand mailadres of erger, iemand van je contacten.
Er bestaat hiervoor gewoon geen echte remedie, behalve volhouden en slim filteren, best op onderwerp. Maar ook dat is alweer makkelijk te omzeilen en het aantal filterregels zal alleen maar toenemen, helaas.

Ik heb “van arrem moede” komaf gemaakt met spam door het (onvanger) mailadres niet meer te gebruiken en na een tijd te verwijderen.
 


Beste Mutlie,

 

Allereerst bedankt voor het antwoorden!

 

De binnenkomende spam, heeft in de afzender vaak een naam van een bedrijf.  Ik geef nu als voorbeeld “Amazon”.  Vaak gebruiken ze een mailadres dat niets met Amazon te maken heeft, maar wel met het woord Amazon als naam in “afzender”.  Dat is immers een werkje van 2 keer niets, iedereen kan dit.

 

Aangezien ik sowieso nooit mails verwacht van Amazon, is het in dit geval simpel geweest tot op heden: ik liet gewoon alle mails met het woord “Amazon” in afzender automatisch naar de prullenbak gaan.  Op mailadres filteren is immers, zoals jij hier zelf aanhaalt, volkomen zinloos.

 

Dat filteren adhv een woord in de afzender lijkt dus niet meer te lukken, wat een enorm gemis is.  Dus hopelijk wordt de vraag nog door iemand van Proximus even in behandeling genomen.


Dank je wel voor de toelichting die je vraag veel duidelijker maakt.

Maar een degelijk en sluitend antwoord moet ik - en waarschijnlijk alle helpers hier - je schuldig blijven.
Toch spijtig dat een (goede) handleiding van de filterregels gewoon ontbreekt.
Hopelijk kunnen de moderatoren hier helpen en een handleiding (of link naar) publiceren?
De vraag is al eerder gesteld hoor. (in het topic waarnaar ik hieronder verwijs)

Anderzijds heb ik indertijd gemerkt dat het soms aan een kleinigheid lag. Eén van mijn filters werkte aanvankelijk niet omdat ik vergeten was een vinkje te plaatsen in “actief”.
En van de ene dag op de andere werkten spamregels niet meer.

Mijn oplossing (mailalias verwijderen) was dan wel drastisch, maar erg effectief, ik zeg het maar.

Een beetje leesvoer mischien?

 

 


Gewoon ter info: ik heb zoals ik vroeger hier al gemeld hebt stilletjes aan al mijn contacten die belangrijk zijn verwittigt dat ze mijn gmail adres moeten gebruiken en dat is tot hiertoe nog altijd de beste oplossing daar kan zelfs de microsoft mail accounts niet aan tippen!


Reageer