Vraag

regelmatig onderbreking internet plus tv


  • Practitioner
  • 52 reacties

Sinds 14 dagen zijn de problemen begonnen. Eerst zaten er verschillende straten zonder beeld en internet en bij het inbellen waren er algemene problemen. Sindsdien valt regelmatig internet en tv weg. Kan er eens een P. medewerker kijken of mijn modem soms niet registreerd? Ik heb gezien dat er graafwerkzaamheden gebeurd zijn rond de kast waar ik op aangesloten zit.


10 reacties

Maandag komen de prox forummedewerkers terug langs en kunnen dan meer vertellen over de stand van zaken.

Reputatie 7
Badge +4

Sinds 14 dagen zijn de problemen begonnen. Eerst zaten er verschillende straten zonder beeld en internet en bij het inbellen waren er algemene problemen. Sindsdien valt regelmatig internet en tv weg. Kan er eens een P. medewerker kijken of mijn modem soms niet registreerd? Ik heb gezien dat er graafwerkzaamheden gebeurd zijn rond de kast waar ik op aangesloten zit.

hi, ik zie geen melding van werken in je omgeving of openstaande alarmen voor je regio

Toch blijft probleem regelmatig terugkomen. Bij tv kijken, opnames, films of gewoon valt regelmatig het beeld weg en komt de melding we zijn je verbinding aan het controleren foutmelding A001. Daarna komt er: dit programma kan momenteel helaas niet worden afgespeeld. Foutmelding P135. Mijn tv is verbonden via Lan, niet via wifi.

als je tijdens de onderbreking gaat kijken op je gsm op je wifi verbinding staat er: internet niet beschikbaar. Probleem is dus niet de binnenhuisinstallatie maar wel de modem of het Proximus netwerk.

blijft bbox zijndsl ledlampje op dat moment continue oplichten

Daar ga ik eens naar Kijken Martin volgende keer, laat je weten.

Reputatie 6
Badge +3

Op de lijntesten zien we wat kwaliteitverlies, we kunnen hiervoor een technieker sturen om het na te kijken. Ik heb al een afspraak voor u gemaakt op Maandag 17/05 tussen 8u en 12u.

Moest dit niet passen, laat iets weten of bel binnen op de 0800/22 800 om de afspraak aan te passen.

Geen probleem ben thuis

Reputatie 6
Badge +3

In orde, alvast een prettig weekend.

Ik wil toch even laten weten wat het probleem was, altijd nuttig.Er is een technieker langs geweest die een meting deed vanop het aansluitpunt in de garage. Volgens hem draaide mijn modem uit 2017 op een oude software die in maart moest vernieuwd geweest zijn.Het klopte wel de problemen waren in maart begonnen. Hij heeft toen een software update uitgevoerd en volgens hem moest probleem dan opgelost zijn. Ik zei wel dat ik vroeger altijd een download snelheid haalde van rond de 85. Nu is dit maar 59 meer. Dit ging ook opgelost zijn met die update.

onderbrekingen zijn idd opgelost, snelheidverhoging niet. Achteraf een mailtje gehad met alles wat uitgevoerd werd, bijkomende diensten moet je met korreltje zout nemen want daar is niets van waar. Ging me ook dag nadien bellen, kheb gevraagd op gsm maar ik heb hem niet meer gehoord.

maar kom onderbrekingen zijn voorlopig van de baan das ook al iets.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Gvw Je lijn synchroniseert momenteel aan 70Mbps en wordt constant gemonitord om te zien of de snelheid nog aangepast kan worden. Dan zou deze kunnen stijgen tot 100Mbps. 

Om een optimaal resultaat te krijgen, kan je je lijntest best altijd via kabel doen, en niet draadloos, en zonder dat je decoder opstaat. 

Reageer