Vraag

Radeloos door netwerkproblemen

  • 14 January 2024
  • 5 reacties
  • 120 Bekeken

Sinds +/- twee weken valt onze netwerkverbinding op onvoorspelbare momenten helemaal weg. 

Dat wil zeggen zowel voor mobiele toestellen als voor toestellen verbonden met de router door een kabel. Dit is niet alleen voor websites op het internet maar ook voor toestellen op het interne netwerk (bvb Synology NAS). Alles gaat plat en komt dan - na enige tijd - onverklaarbaar weer terug.

Deze screenshot toont hoe het er gisteren aan toe ging:

Ik heb al 1000 keer mijn modem herstart. Er zijn hier nog een paar Devolo’s maar netwerk outages zijn er ook als die allemaal uitgeplugd zijn. Dus daar kan het niet aan liggen. 

De lijn is ook al 1000 keer gecheckt (“Werkt prima, meneer!”). De level 1 en 2 support zijn immer vriendelijke mensen, maar jammer genoeg nutteloos om dit uit te zoeken (“Werkt het weer, meneer? Dan is het opgelost hé.” “Neen, toch niet.”).

Ik (en mijn huisgenoten) worden en radeloos van. Wie heeft er een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?


5 reacties

Reputatie 1

Als je internet wegvalt en trugkomt, is je extern IP adres dan gewijzigd?

Als je internet uit ligt, is het internet lampje op de modem aan of uit?

Het Internet lampje blijft aan. Alle lampjes zien er net hetzelfde uit als wanneer er wel verbinding is.

Waar zie ik het externe IP adres?

 

Waar zie ik het externe IP adres?

Is het dit wat je zoekt → Your Public Address - IPv4 & IPv6

@Martin bedankt voor de tip

@johanpm het IP adres blijft hetzelfde, helpt dat?

 

 

 

Dit wordt nog vreemder. Surfen via Proximus Public Wifi is geen enkel probleem. Telkens het netwerk uitvalt, kan ik zonder problemen switchen naar via de Public Wifi op mijn eigen router 🤷‍♂️🧐

Reageer