Ja dat weet ik , gebruik die al 10 jaar ingelogt stel ik ook een vaste server in of neem soms eens een andere.
Buiten deze van speedtest.net wou ik deze nog even aanraden omdat je andere servers kan kiezen … die andere speedtesten van PX en telenet kan je niet veranderen.
Liever die van Pxs zelf (waarom? geen idee, gewoon voorkeur :p).
Ze hebben hun factuur terug betaald. Speedtest is terug toegankelijk!
Voor wat staan de Jitter en Ping juist in een speedtest? Welke cijfer moet je hier behalen bij beide om goed te zitten?
ping geeft reactietijd of latentie aan, geeft de tijd weer tussen het verzenden en ontvangen van het datapakketje in milliseconden (ms). Hoe lager de ping, hoe beter. Een lage ping betekent dat er weinig tijd nodig is voor je netwerk om het datapakket te verzenden en ontvangen, waardoor je (vrijwel) geen vertraging merkt, bv belangrijk bij online gamen. Voor een VDSL verbinding ligt die rond de 10 ms.
Jitter geeft aan hoeveel de pingtijd kan variëren tussen opeenvolgende datapakketteen. Als de verbinding “jitterig” is, loopt je online activiteit niet synchroon met de aankomst van gegevens bij de server. Dit kan leiden tot haperingen en een instabiele verbinding. Zolang de jitter in de speedtest onder de 30 ms blijft, is er meestal niets aan de hand. Dit is belangrijk voor toepassingen die real-time dataverkeer gebruiken, zoals VoIP video calls. Als de jitter boven de 30 ms uitkomt, zul je dit waarschijnlijk merken. Hogere jitterwaarden kunnen leiden tot problemen zoals haperende video calls of een tragere reactiesnelheid bij online gamen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.