Vraag

public wifi verbinden mislukt

  • 6 September 2019
  • 15 reacties
  • 2759 Bekeken

  • Apprentice
  • 2 reacties
Ik probeer mijn laptop te verbinden met public wifi. Ik moet een aanmeldingsdomein ingeven. Bij proximus kent men dit niet.
Wie weet wat ik daar moet invullen om aan te melden?

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
De aanmeldingsdomeinverificatie gebeurt wanneer de verbinding die u gebruikt niet correct is ingesteld
https://www.linksys.com/nl/support-article?articleNum=143777
Misschien helpt het u vooruit
Ik probeer mijn laptop te verbinden met public wifi. Ik moet een aanmeldingsdomein ingeven. Bij proximus kent men dit niet.
Wie weet wat ik daar moet invullen om aan te melden?


Ter info: Als je eens je kiest om je public wifi te vergeten op je laptop en je opnieuw inlogt op SSID public wifi dan zal je login gevraagd worden die gelijk is aan deze die vroeger gebruikte voor smartwifi (dus login naam = *****@proximuswifi.be en bijhorend login wachtwoord) normaal lukt dit zo bij mij onder Windows 10
Hoe doe ik dit precies?
Bedankt voor je hulp hoor.
Reputatie 7
Badge +4
Ter info: hoe wifi vergeten
https://www.kuleuven-kulak.be/nl/Bestuur/algemeen-beheer/diensten/informaticabeleid/InformaticaPersoneel/netwerk/wifi/wifinetwerkenvergeten
Reputatie 6
Badge +2
Windows 10: Startknop, dan het icoontje "Instellingen".
Klik op "Ntewerk en Internet", dan op "WiFi".
Kies hier "Bekende Netwerken beheren"
Klik op "Proximus Smart WiFi" en kies "Niet onthouden"
Venster sluiten.

Dan opnieuw inloggen op Proximus Smart Wifi en jouw username@proximuswifi.be en paswoord ingeven.
ja en als het nu nog niet lukt, forget it 😄
De methode die ik altijd gebruik :
  • windows status balk onderaan in beeld
  • klik met linkermuisknop op het wifi (ontvangstniveau) icoontje
  • klik met rechtermuisknop op "Proximus Public Wi-Fi"
  • daar klik je dan op vergeten (forget)
Bedankt, waar vind ik dan de ssid public?
als je met linkermuisknop op het wifi (ontvangstniveau) icoontje geklikt hebt in de windows statusbalk
moet je een lijst krijgen met alle SSID's van wifi signalen die binnenkomen op je laptop.
Daar zou je ook "Proximus Public Wi-fi" moeten zien tussen staan, tenzij je bbox nog altijd het SSID "Proximus smart Wi-Fi" uitzendt!
Het ergste is dat de mensen van Proximus het zelf niet weten. Ik gebruik mijn login en paswoord van my Proximus en het lukt langs geen kanten om op de Proximus Public in te loggen.
maandag kunnen ze het terug verder onderzoeken
Reputatie 6
Badge +2
Ik gebruik mijn login en paswoord van my Proximus en het lukt langs geen kanten om op de Proximus Public in te loggen.

Inloggen op public wifi doe je volgens mij niet met de gegevens van my proximus. De login die je vroeger hebt gekozen kun je wel vinden via my proximus- producten - internet denk ik - dan klikken op public wifi - daar zie je iets als xxxxxxx@proximuswifi.be. Het pawoord zou je best zelf weten want je hebt het zelf ooit gekozen.
Inderdaad ik had er zelf niet op gelet, ik dacht dat hij ingelogd was met zijn vroegere smartwifi login:
die hij vroeger aangemaakt heeft voor proximus zijn bbox hotspots.
Zie voor meer uitleg> Klik hier
Reputatie 7
Badge +4
Op deze link vind je de uitleg hoe je je Public Wifi moet instellen. Heb je al de stappen hierin gevolgd ? Normaalgezien krijg je geen vraag naar een aanmeldingsdomein. Laat het zeker weten als je toch nog problemen ondervindt.
Besten,

Is dat dan nog de login en het paswoord van belgacom fon die ik moet gebruiken ?
Dit is de enige login die ik ooit had voor free wifi bij Proximus.

Bedankt voor jullie antwoord.
inderdaad dit paswoord moet je gebruiken

Reageer