Vraag

PS5 geeft ipv6 probleem

  • 27 September 2023
  • 11 reacties
  • 284 Bekeken

Beste

 

Mijn PS5 geeft ineens een melding dat ik niet via de kabel met het internet kan verbinden omdat de ps5 geen ipv6 ondersteunt maar ik vind nergens hoe ik dit kan aanpassen. 

 

Iemand tips?

 

Met vriendelijke groeten


11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Royco1234 

ik heb de ipv6 uitgeschakeld, kan je nog eens proberen?

 

Geert

Beste Geert

 

Ik krijg nog steeds de zelfde fout melding. 

Reputatie 7
Badge +3

@Royco1234 

heb je de modem (de bbox3) al eens herstart?

 

Geert

Yess , nog steeds de zelfde fout melding

 

Reputatie 7
Badge +3

@Royco1234 

Met je gewone internet verbinding heb je geen problemen?

 

Geert

Heeft u nog een andere suggestie dat ik kan proberen?

 

Beste geert dat klopt. alles werkt behalve mijn ps5 heb ook geprobeerd een andere kabel te gebruiken en heb nog steeds het zelfde probleem

PX forummedewerkers komen pas maandag terug:

ondertussen geef ik dit ter info mee wat op de site van PlayStation staat=

PS5-consoles ondersteunen IPv6-netwerkverbindingen, maar ondersteunen geen netwerkverbindingen met alleen IPv6. Als je router is ingesteld op alleen IPv6, dien je de routerinstellingen aan te passen, zodat Ipv4 wordt gebruikt.

 

Een bekabelde of draadloze internetverbinding instellen

 

Je kan ook altijd eens een test doen wat dit heeft → IPv6 test - IPv6/4 connectivity test

bij mij krijg ik de volgende score en opmerking:

 

@GeertC  Beste ik heb een vraagje zou het te maken kunnen hebben dat het internet niet werkt op mijn ps5 omdat ik PLCs gebruik ?

 

Vermoed van niet al is gamen niet aangeraden over plc’s,

Kan je niet even testen door deze te verbinden aan de bbox met een utp kabel

Is hier al een oplossing voor? Sinds gisteren een nieuwe internet box (ter vervanging van BBOX) en sindsdien werkt internet op PS5 niet meer. Oplossing is precies de internet box resetten maar ben niet van plan om dat telkens te gaan doen als ik mijn ps5 opzet: 

Reageer