Skip to main content

Proximus webmail  

Ik stel vast dat bij het beantwoorden van een ontvangen e-mail het tijdstip fout staat.

Mail verzonden om 10u10

Mail  ontvangen en onmiddellijk beantwoord;

 

Ik vermoed dat dit met het winter- zomeruur te maken heeft.

Kan iemand van de Proximus medewerkers dit probleem aan de bevoegde diensten doorgeven?

Ik gebruik “Proximus Webmail” via Edge in Windows11.

Ik heb dit bij vrienden eveneens gecheckt op een Windows 10 laptop via de Mail app en men heeft hetzelfde probleem. 


@Argenteus Dankjewel voor je feedback. Ik heb dit doorgegeven naar de betrokken dienst. 


@Argenteus We hebben dit nagekeken en dit zou toch in orde moeten zijn. Kan je volgende instellingen eens nakijken in je webmail :

 


@HadewychT  bij mij staat tijdnotatie 12u.

Ik heb het gewijzigd in 24u, maar dit maakt geen verschil.

Als ik de ontvangen e-mail doorstuur of beantwoord  staat het tijdstip ontvangen één vroeger

 

 


@HadewychT 

 


@HadewychT 

 


TBI: Bij mij is dit inderdaad ook zo.


@Martin  Dank je Martin om dit eveneens te hebben gecheckt. 

 


Als bijkomende test heb ik eens het volgende aangeklikt in de instellingen van webmail

en dan is het wel in orde


@Martin  ik had dit ook geprobeerd maar de mailbox blokkeerde. Nu opnieuw geprobeerd maar het tijdstip blijft fout. 


@Argenteus ‘k zal het voor alle zekerheid nog een proberen bij mij en laat het hier dan direct weten in dit zelfde bericht.

Edit: ik moet het niet opnieuw proberen ik heb mij daarnet schromelijk vergist het helpt inderdaad niet door “de tijdzone van mijn apparaat” te gebruiken de uitkomst was :

Verzonden: woensdag 19 april 2023 12:42
Onderwerp: 13:42


@Argenteus @Martin @HadewychT 

 

Hier hetzelfde probleem, kleine bug in het ophalen van de tijdsgegevens.

 

Mvg Artie


@Argenteus @Artie @Martin Ik geef het opnieuw door naar de betrokken dienst. 


@HadewychT  na melding 20 dagen geleden is deze zogenaamde ‘kleine bug’ nog steeds niet gedebugd? Ik heb een sterk vermoeden dat de bug er al enkele maanden in zit.

 


@Argenteus Ik heb nog eens aangedrongen op een oplossing. Ik heb op dit ogenblik nog niet meer info. 


@HadewychT  Nog steeds niet opgelost???? 


@Argenteus Het lukte niet om het probleem te reproduceren hier. Het wordt verder bekeken aan de hand van jullie mailadres. Ik heb nog eens gevraagd voor een update. 


Een bericht aan mezelf verzonden bevat de info(bron) :Tue, 23 May 2023 15:29:06 +0200.

Dit werd verstuurd aan mezelf vandaag om 15u29..waarom die +0200?

Tijdzone mijn PC is +01:00 Brussel.

Een raadsel...

 


Een bericht aan mezelf verzonden bevat de info(bron) :Tue, 23 May 2023 15:29:06 +0200.

Dit werd verstuurd aan mezelf vandaag om 15u29..waarom die +0200?

Tijdzone mijn PC is +01:00 Brussel.

Een raadsel...

 

@Artie

+0200  heeft te maken met het zomeruur , mailservers geven nu het uur aan met +0200 omdat het UCT uur  later is nu met zomertijd , in wintertijd zal het terug +0100 zijn .

Heeft niets te maken met de tijdinstellingen op je PC

Op Laptop, PC  staat het bij mij ook zo :

Hoe laat is het nu in Brussel, België? 🕒 (24timezones.com)

Tijdsverschil met GMT/UTC

Standaard tijdzone: UTC/GMT +1 uur
Zomertijd: +1 uur
Huidige tijdzone verschuiving: UTC/GMT +2 uur

@Argenteus Vanavond wordt er een update van de webmail gedaan. Kan je bekijken of je het probleem dan nog hebt ? 


@HadewychT  Deze morgen kan ik gewoon niet meer inloggen bij Proximus webmail.

https://webmail.ux.proximus.be/mail/index-rui.jsp?v=1.16.4

Na het ingeven van login en paswoord blijft het zoeken draaien! 

 


@HadewychT  ik heb nu net geprobeerd in te loggen via een “Private venster “. Hier krijg ik wel mijn Mailbox te zien maar het probleem tijdstip is ongewijzigd.

Via de gewone webpagina krijg ik nog steeds de inhoud van de mailbox niet te zien.


@HadewychT

 Idem hier sinds de update ,opent de webmail zich enkel in Private browser /venster.

Dit is het web adres dat ik te zien krijg  https://webmail.ux.proximus.be/mail/index-rui.jsp?v=PRXUX_2.0.6#/mail   

 


Werkt het niet terug normaal nadat je eerst in je browser de specifieke cookies voor pX webmail gewist hebt 

bv voor Chrome:

Cookies van een site verwijderen

  1. Open Chrome Chrome op je computer.
  2. Klik rechtsboven op Meer Meer en dan Instellingen Instellingen.
  3. Klik op Privacy en beveiliging en dan Cookies en andere sitegegevens.
  4. Klik op Alle sitegegevens en -rechten bekijken.
  5. Zoek rechtsboven de naam van de website.
  6. Klik rechts van de site op Verwijderen Verwijderen.
  7. Klik op Wissen om te bevestigen.

@Martin

Bedankt , het werkt na het wissen van alle cookies voor webmail.ux.proximus.be

 

Werkt het niet terug normaal nadat je eerst in je browser de specifieke cookies voor pX webmail gewist hebt 

bv voor Chrome:

Cookies van een site verwijderen

  1. Open Chrome Chrome op je computer.
  2. Klik rechtsboven op Meer Meer en dan Instellingen Instellingen.
  3. Klik op Privacy en beveiliging en dan Cookies en andere sitegegevens.
  4. Klik op Alle sitegegevens en -rechten bekijken.
  5. Zoek rechtsboven de naam van de website.
  6. Klik rechts van de site op Verwijderen Verwijderen.
  7. Klik op Wissen om te bevestigen.

 


Reageer