Beantwoord

Proximus Fiber - nieuwbouw - weinig informatie dus enkele (praktische) vragen (lange weg, bijna van start?)

  • 22 November 2023
  • 15 reacties
  • 266 Bekeken

Beste Proximus medewerkers,

 

We zijn al meer dan een jaar aan het proberen informatie te verkrijgen + installatie fiber (zodra beschikbaar), eerst via de hoofdaannemer waar weinig goed liep > vertegenwoordiger/verantwoordelijke fiber die naliet ons te informeren > nu door zelf de installatie aant te vragen via onze prive & we kijken dan ook uit naar de voltooing van de laatste (?) werken ifv onze nieuwe installatie.

Ik was geen proximus fan, de klantendienst en ongetwijfeld dit forum lijkt evenwel zeer professioneel en toch flexibel.. jullie doen absoluut jullie best - maar de achterliggende diensten en hoe deze (niet) ‘functioneren’ zoals het mag of zoals jullie beloven.. dat is voor mij onbegrijpelijk en maakt het tough love om met jullie samen te werken, enkele openstaande vragen (zie privegegevens voor klantnummer en order, opgelet werfadres is verschillend van facturatie):

  1. We wachten (on)geduldig op meer nieuws van de benodigde werken tussen 10 en 17 november (vermoedelijk zal er deze week communicatie komen van jullie dus we zijn mss iets te snel deze keer.)
  2. We vroegen een overdracht naar de zaak maar kregen geen feedback na de aanvraag van 12 november (we stuurden de vraag opnieuw binnen via mail)
  3. Gezien de hele point van fiber binnen te brengen voor ons neerkomt op klaarmaken voor de toekomst & dat wij een dual wan verbinding opzetten waarvan jullie 1x fiber mogen aanleveren > wat kan ik nog doen/wat zijn de technische vereisten om fiber rechtstreeks binnen te brengen, momenteel heb ik 1x lc single mode duplex voorzien in de serverkast en gezien nieuwbouw aan de perceelsgrens is er een energiebocht waarin voor jullie nog plaats is.
    (we vragen het technische antwoord al meer dan een jaar, de collega’s hebben hun best gedaan het dossier uberhaupt van start te laten gaan en men is ons momenteel redelijk op de hoogte aan het houden van de werken + er werd een tijdelijke mobiele oplossing bedacht… maar technisch kreeg ik nog steeds geen bevestiging of informatie over jullie aansluiting binnen/ONT(P) en dat jullie wel degelijk met lc connectie zullen toekomen op de installatie)
  4. Note: soms maken jullie putten, leggen jullie dingen open, maar ze terug toe doen en de deksels correct vergrendelen, of mensen tijdig informeren lijkt me minder jullie ding…  
  5. (een deel) factureren kunnen jullie wel al duidelijk.. 

We weten dat jullie ons telefonisch zullen willen proberen te helpen als we bellen, maar dat kan al meer dan een jaar niet aangezien de achterliggende diensten verantwoordelijk zijn en niet de gewone klantendienst. Deze forumpost dan ook om voor eens en voor altijd vooruit te geraken en jullie de ruimte te geven dit te bekijken op jullie tempo (en wij op ons tempo/na de uren) + in de hoop een volgende klant zijn lijdensweg wat in te perken. Toch telefonisch contact nodig, bel gerust in de namiddag of avond.

 

+1 voor de klantendienst

Maar voor het hele traject en nu nog niet te weten waar we staan kan ik weinig punten geven. Hartelijk dank om het even te bekijken en aan te geven hoe we verder kunnen.

 

Vriendelijke groeten!

Z&M

icon

Beste antwoord door Joel M 4 January 2024, 08:35

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dag @zluts je vraag tot overname is in behandeling, maar kan pas worden uitgevoerd als de aansluiting in orde is (we kunnen maar 1 wijziging per keer in het computerprogramma invoeren). 

Ik heb je andere vragen en verzoek tot aansluiting doorgegeven aan de bevoegde Dienst Fiber. Zij zullen verder contact met je opnemen. Mvg, Heidi

Dankjewel @HeidiE 

Klinkt als zeer klaar en duidelijk, en goede service van jou uit - waarvoor dank.

We kijken er naar uit.

Ik heb je andere vragen en verzoek tot aansluiting doorgegeven aan de bevoegde Dienst Fiber. Zij zullen verder contact met je opnemen. Mvg, Heidi

Nog niets ontvangen. 0 informatie. 

Ik zal vanaf donderdag enkele dagen slecht bereikbaar zijn.

Reputatie 7
Badge +3

@zluts 

je boodschap is doorgegeven

Groeten

Tina

- nog steeds geen internet (of tv)

- geen zicht op of het in orde komt zoals we al een jaar proberen te weten te komen

- wel factureren van dag 1: de simkaart die we eigenlijk niet nodig hebben maar bij het pack hebben genomen

- 0 contact, behalve fijne front office diensten die hun best doen om het door te geven, inclusief via hier.

- en wel leukere promoties voor nieuwe klanten

 

Kan ik dan een nieuwe promo kiezen als jullie ooit iets laten weten? 

Zijn er geen sla's die de backoffice zich moet aan houden?

Zucht.

@zluts

je boodschap is doorgegeven

Groeten

Tina

Hartelijk dank Tina. Aan jullie zal het niet liggen.

Even kreeg ik vorige maand correcte nuttige berichten, waarvan dit het 2e en laatste was:

Jammer genoeg kan de installatie nog niet onmiddellijk gepland worden omdat er bijkomende werken nodig zijn. Onze excuses hiervoor!

Deze werken zullen rond 17 november 2023 uitgevoerd worden. U hoeft hiervoor niet per plaatse te zijn.

Daarna zullen we opnieuw contact met u opnemen om een exacte datum voor de installatie vast te leggen.

 

Bizar hoe dan het proces stopt alweer stopt. Los van mijn dossier mag een procesarchitect dringend aan de slag opdat een klant/Dossier dan niet hangende blijft en tenminste frontdesk support een antwoord kan bieden.. geven jullie dit door als een fout in het proces? Dan worden toekomstige klanten wat minder in de kou gelaten, op het forum valt het mij op dat het regelmatig daar mis gaat.

Succes om in zo een omgeving te werken :-( 

En toch wens ik jullie graag een fijne werkdag, bedankt om hier op het forum zo positief en constructief werk te leveren.

 

Groeten,

Z

Reputatie 7
Badge +3

Dag @zluts ik vraag opnieuw om een update aan de de bevoegde Dienst Fiber. Wij hebben geen zicht op de drukte, maar je terechte opmerkingen werden doorgegeven!

Dag @zluts ik vraag opnieuw om een update aan de de bevoegde Dienst Fiber. Wij hebben geen zicht op de drukte, maar je terechte opmerkingen werden doorgegeven!

Hartelijk dank.

Ik bel binnenkort een laatste keer naar de klantendienst en hoop dat iemand eens iets weet of eerlijk is.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @zluts we ontvingen vandaag bijkomende info: ‘Er is bijkomende trenching nodig i.f.v. deze aanvraag. Wegvergunning nog niet in orde. Vergunningsaanvraag nog open bij stad Aalst. Navraag bij stad Aalst  + planning bij aannemer van blaas- en laswerk na legwerk.’

We hebben gevraagd om ons verder op de hoogte te houden! Groetjes, Heidi

Beste klantendienst,

- Beste wensen aan jullie team -

 

mag ik aan jullie nog een laatste effort vragen of bel ik best in - dat laatste zie ik namelijk minder zitten aangezien ik mijn geduld ga verliezen als er geen oplossingen zijn.

In een poging elkaar tegemoet te komen...

  • zijn er echt geen updates en deadlines die de achterliggende diensten moeten halen, de ‘bijkomende trenching’ had men een half jaar geleden of een jaar geleden waarschijnlijk ook kunnen weten en er werd al aan alles gewerkt in de straat voor ons…. waarom is het op dat moment niet aangepakt en is dit in het beste geval de enige informatie die jullie kunnen verkrijgen na heel wat gedoe. Die info is te beperkt en Proximus doet niets om dat te vereenvoudigen.
  • ik moet al sinds dag 1 een mobiel abonnement betalen dat we niet nodig hebben maar extra in het pakket zat en heb van jullie een mobiel data abo voor het internetprobleem; maar beiden geeft mij geen volwaardige internetlijn (zonder CGNAT), geen TV en zijn serieus overbodig aan het worden als ik niet snel een permanente oplossing heb. Ik betaalde dus al ruim 2 maand voor iets dat ik niet nodig heb.
  • Op dezelfde manier als dat jullie het mobiele abo reeds hebben gestart zonder mij enig voordeel of keuze te geven heb ik een laatste keer de vraag
    1) wanneer in godsnaam komt er fiber bij ons
    2) kan dit pakket dan aub met voordeel toestel zoals https://www.proximus.be/dam/jcr:623430bc-04af-4cab-a9d8-486bf4452988/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/PXM-13252-Contrats-MT11-2023-Contrats-A3-JO-Flex-NL~2023-10-26-11-27-28~cache.pdf Dan kies ik graag voor de Samsung Galaxy Book2 15,6", als jullie de specificaties of het modelnummer ergens hebben?
    3) Technisch: komen jullie wel degelijk met een lc connectie toe op de installatie binnen?
     

Afhankelijk van jullie advies bel ik alsnog eens in voor deze informatie of zal ik Proximus in gebreke stellen en toch een aanvraag moeten doen bij een andere provider.

Groeten,

Z

Reputatie 7
Badge +3

@zluts Ook beste wensen aan u toegewenst.Ik begrijp volkomen uw ongenoegen.Zelf hebben wij geen zicht wanneer Fiber bij u in orde gaat komen.Wij hangen zelf af van externe bedrijven.U omzetten in één of ander voordeelpack zoals u voorstelde is spijtig genoeg niet mogelijk.U heeft nog altijd het recht om uw huidig actief contract/abonnement gsm kosteloos op te zeggen.

Dankjewel voor een duidelijke feedback. Spijtig dat jullie ook zo moeten werken maar weinig aan te doen. 

Wat is dan de eenvoudigste manier om dit stop te zetten?

Is er een manier om in de toekomst te weten wanneer ik het dan wel kan aanvragen en krijgen?

En dan ga ik zelf op zoek naar een alternatief.

 

Groeten,

Z

Beste,

Voor ons duurde fiber aanvragen bij Proximus nu al ruim een jaar (mits de hoofdaannemer en jullie vertegenwoordiger hun termijn er bij te rekenen). Jullie communicatie en klantgerichtheid - behalve door frontend/forum medewerkers - is ondermaats.

We gebruikten hopelijk het juiste formulier om order R00000011S000RBGDX op te zeggen zonder Proximus te moeten in gebreke te stellen:

https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_cancel_fls_cbu_new_2016/particulieren/r-orphans/forms/opzegformulier.html

We kijken nog steeds uit naar een fiber aansluiting, maar dan op een moment dat jullie wel kunnen leveren. We zijn genoodzaakt op zoek te gaan naar een andere vaste internetlijn voor vandaag.

Groeten,

Z

Reputatie 7
Badge +3

@zluts Dat is het juiste formulier dat u gebruikt heeft.Van zodra de opzeg door de desbetreffebde dienst in orde is gemaakt krijgt u hiervan een bevestiging via mail.Groetjes,Joel.

Reageer