Skip to main content

De situatie is nogal verwarrend.

Volgens deze website "https://www.gsma.com/solutions-and-impact/technologies/internet-of-things/mobile-iot-commercial-launches/" ondersteunt Proximus in België NB-IoT.

Als ik echter de modem van mijn Arduino MKR NB 1500 instel op NB-IoT, dan kan hij geen verbinding maken.

Maar als ik de modem instel op CAT M1 dan kan hij wel verbinding maken met het Proximus netwerk.

Dus?

Dat is iets waar we niet derect ondersteuning aan kunnen geven. Dit is ook meestal gekoppeld aan professionele producten. 

Ik vermoed dat hiervoor mogelijkerwijze een specifieke (data)SIM nodig zal/kan zijn en het Proximus IoT aanbod hieromtrent (voorlopig) tot grote bedrijven beperkt is

GSMA | Mobile IoT Deployment Map | Internet of Things

Proximus lanceert NB-IoT-netwerk om digitale meters te ondersteunen | Proximus Groep

IoT verbindt machines en objecten, en verbetert processen | Proximus NXT

Misschien kan een moderator uw vraag/bemerking doorsturen naar een backend technicus voor een duidelijk antwoord hieromtrent

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Het is effectief zo dat ik mijn IoT prototype project test met een “gewone” prepaid SIM-kaart.

Ik knutsel (als particulier) een systeem in mekaar om een afgelegen stuk landbouwgrond te monitoren. Als sensoren bepaalde condities detecteren (bijv droogte, inbraak …) dan stuurt het systeem automatisch een SMS. Ik kan dan zelf een SMS terugsturen met een commando om te reageren (bijv activeren pomp, ...).

Dit lijkt blijkbaar te werken over CAT M1.

Ik vond het alleen een beetje verwarrend dat ik niet kan connecteren met NB IoT.

Reageer