Vraag

Proximus aansluiting

  • 28 January 2020
  • 13 reacties
  • 2226 Bekeken

 Hallo,

 

Ik zou graag kant geworden zijn bij proximus in mijn huurappartement.
De vorige huurder had Telenet.

Aan de telefoon hebben ze mij gezegt dat er een kabel van buiten naar binnen getrokken zou moeten worden, maar volgens mij ligt deze kabel er al gewoon (zie onderstaande foto, de RJ11 of RJ12 connector) 

Er is mij ook verzekerd door het bureau langswaar we huren dat er mogelijkheid is tot proximus.

Wie moet ik nu geloven? de helpdesk (die ik reeds meermaals aan de lijn heb gehad hierover) of de onderstaande foto… 

 


13 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Op dit ogenblik is er in dit huis nog geen aansluiting voorzien. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je geen klant kan worden bij ons. Als je een aanvraag doet zal het nodige gedaan worden, maar dat kan je natuurlijk toch best eerst even met je huisbaas overleggen.

Reputatie 7
Badge +4

Kan je op je profiel aub het adres aanvullen waarover het gaat. Dan kan ik eens nakijken of er al een aansluiting zou moeten zijn .

het kunnen RJ45 stekers zijn ipv RJ11 hoeveel lamellen/(pinnen ) heeft die stekker, als het er acht zijn dan is het RJ45 die zal gebruikt geweest zijn voor de Telenet installatie.

Als electronicus kan ik met zekerheid zeggen dat het 1 RJ11 en 1 RJ45 connector is, en uiteraard de coax van telenet...

 

@HadewychT , is toegevoegd.

als je echt wilt zeker zijn zal er wel een technieker moeten langskomen ter plaatse.

Normaal komt proximus binnen op een aansluitdoos dus die RJ11 zou dan eventueel van ergens anders moeten komen , waarschijnlijk in een lokaal waar andere nutsvoorzieningen toekomen zoals water gas elektriciteit .

Je kunt onder tussen eens natrekken wat je eventuele internetsnelheid zou zijn op dit adres 

http://proximus.be/internetsnelheid 

Maar de mensen van Proximus zelf zullen je wel verder meer info kunnen geven als ze hier nog langskomen, anders zal het voor morgen zijn.

je kunt al eens proberen te meten of je een gelijkspanning (48v) meet op de twee middelste draden van de RJ11.

Als de lijn buiten niet aangesloten is op KVD (straatkas) of LEX (telefooncentrale) dan ga je natuurlijk niks meten.

Reputatie 7
Badge +3

@meerweten 

de kabels op de foto lijken mij allemaal coax kabels (zoals bij kabeltv).

Bij Proximus werkt je aansluiting via koper kabel of indien de infrastructuur het toelaat via fiber (glasvezel)

Indien je dus zoals @Martin aanhaald geen aansluitdoosje terugvind zal er inderdaad wel een nieuwe kabel binnengetrokken moeten worden.

 

Geert

Er zit wel een rj11 connector bij. 

En nergens anders is er een rj11 aansluiting aanwezig in het appartement

vind je ook nergens in de gemeenschappelijke ruimtes van het appartementsgebouw een aansluitdoos van Proximus.

Reputatie 7
Badge +3

Er zit wel een rj11 connector bij. 

En nergens anders is er een rj11 aansluiting aanwezig in het appartement

 

Waar staat die rj11 connector dan op de foto?

(indien je het zwarte apparaat bedoeld met het groene lampje, dat is niet van Proximus)

 

Geert

het kunnen RJ45 stekers zijn ipv RJ11 hoeveel lamellen/(pinnen ) heeft die stekker, als het er acht zijn dan is het RJ45 die zal gebruikt geweest zijn voor de Telenet installatie.

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat zoals @GeertC reeds zei, er op uw foto geen Px-aansluitpunt (NTP2007 of andere oudere) voorhanden is; zoals reeds aangestipt door @Martin kan dit aansluitpunt zich evenwel elders bevinden.

In principe zou uw syndicus of eigenaar van het appartement wel in staat moeten zijn u hierover klaar en duidelijk in te lichten

Anders zit er mijns inziens niet veel anders op dan Px te vragen een technicus voor controle ter plaatse te sturen

daar ben ik het roerend mee eens :slight_smile:

Martin,

Bedankt voor je antwoord.

Is er een manier waarop ik dit zelf kan testen?
een ethernet aansluiting kan ik direct testen, of gelijk welk apparaat dat iemand bij mij binnenbrengt.
ik heb wel wat meetinstrumenten liggen…

 

Het eventuele insternetsnelheid had ik reeds gecontroleerd.

Reageer