Anders eens proberen om de DLM te triggeren
Als volgt:
- - Bel 080022424 (met om het even welke telefoon/gsm), en voer je lijnnummer in.
- houd ook je klantnummer bij de hand die bestaat uit 9 cijfers
- Wacht tot gans op hete einde van het bericht, en sluit dan pas af.
- De melding dat je het resultaat zal zien mag je negeren
Doe dit niet te dikwijls want de DLM moet de tijd hebben om zijn analyse uit te voeren kan zijn dat er pas na een week een eerste verhoging toegepast wordt kan ook langer duren, dus zeker wat gedulde hebben, want deze test herhaaldelijk uitvoeren is zeker niet aabgeraden.
De proximus medewerkers kunnen morgen ook eens natrekken wat de DLM al ondernomen heeft
De DLM heeft allesinds al zijn werk gedaan. De lijn staat op een voorzien profiel van 70Mbps en gaat de snelheid van 85Mbps doorsturen.
Als het mogelijk is dat deze nog hoger komt zal dit automatisch gebeuren.
Bedankt voor de reacties.
Had inderdaad dat nummer al geprobeerd. Heeft inmiddels effect. Staat al op 85/30. Hopelijk binnenkort terug zoals voordien!
Beste,
Na 1 maand sta ik nog steeds op hetzelfde profiel.
Sinds mijn vorige post krijg ik volgende waarden:
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 85.000 kbps
Upstream current bit rate: 29.999 kbps
Downstream max bit rate: 131.527 kbps
Upstream max bit rate: 40.107 kbps
Downstream attenuation: 12,0 dB
Downstream noise margin: 21,9 dB
Upstream noise margin: 12,5 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 244 m
Proximus profile name: 85/30
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
Zal de lijn verder omhoog gaan?
met Downstream attenuation: 12,0 dB zou dit nog kunnen lukken.
als ze bij proximus nog eens de status van de DLM bekijken of de lijn kunnen zelf hoger zetten mss!
Momenteel staat je lijn sowieso al boven je voorzien profiel. Je hebt een voorzien profiel van 70 en de DLM zorgt ervoor dat de lijn op 85 Mbps staat.
Als er nieuwe klanten bijgekomen zijn op zelfde netwerkkaart, kan dit ervoor zorgen dat deze snelheid op 85Mbps staat, om te zorgen dat iedereen een optimale snelheid heeft zonder onderbrekingen.
Bedankt.
Wel een beetje jammer dat dit vroeger wel de geadverteerde snelheid was en nu niet meer. Zal de capaciteit op de netwerkkaart dan worden opgetrokken?
Mvg,
Het is niet de capaciteit van de netwerkkaart = VDSL2 lijnkaarten waarop je aangesloten bent maar dat heeft te maken met de de overspraak tussen de verschillende lijnen in de distributiekabel waar u en de anderen op aangesloten bent en als de snelheid door de DLM wordt opgetrokken moet er niet alleen gekeken worden of uw lijn stabiel blijft maar ook bij de anderen die in de zelfde distributiekabel zitten.