Vraag

problemen met wifi en tv

  • 14 November 2020
  • 21 reacties
  • 336 Bekeken

Beste

Het internet (wifi) en tv werken meestal niet! Moet steeds op pc,gsm,ipad de wifi aan en uit zetten om in verbinding te blijven! Tv heb ik dagelijks storingen (stilstaand beeld)

Start  alles terug op en na een tijdje weer hetzelfde, soms moeten we dat meerdere keren per dag doen.

Gisteren afspraak gemaakt om me vandaag terug te bellen maar is nog steeds niet gebeurd? 
Bellen lukt ook niet naar jullie, wachttoon komt en dan valt het steeds uit en dan zouden we als zelfstandige voorrang krijgen?

Er zijn al verschillende interventies geweest en de ene laat mij adapters kopen, nu laten ze mij een wifibooster huren en het gaat nog slechter?

wanneer gaat dit eens opgelost worden?

Een ongelukkige klant

Eddy Verpuylt


21 reacties

ja aangezien er alr interventies door proximus genomen, zullen ze toch eens een technieker moeten sturen die de koe eens goed bij de horens pakt.

Maar dit moet ik uiteraard aan iemand van proxius zelf overlaten die pas maandag terug langskomen op het forum

Geen probleem, als het nu maar eindelijk eens opgelost raakt

Mvg

En is er al nieuws over mijn probleem? Tv nog steeds veel haperingen en dat is in deze tijd echt niet wat het moet zijn!

mvg

 

Reputatie 7
Badge +3

@Verpuylt 

We kijken dit na voor je , je mag me klantnummer aub toevoegen aan je profiel.

 

Geert

 

Grootste probleem is stilstaand beeld (kastje zelf niet meer bedienbaar) en haperingen op tv. Alsook dat wij op alle apparaten telkens de Wifi moeten aan en uit zetten om terug verbinding te krijgen? Ook tijdens FaceTime telkens onderbroken beeld.

Op aanraden van jullie een Wifibooster geplaatst (ipv via stopcontact,ook op aanraden) maar nog steeds hetzelfde. Ook moeten we wekelijks alles eens uittrekken en eventueel opnieuw resetten en installeren? Daarna is het voor een paar dagen beter maar niet optimaal.

 

Grt

Moderator : Ik heb je klantennummer in je profiel gezet. Zulke info kan je best niet openbaar op het forum publiceren. 

Reputatie 7
Badge +4

Kan je je modem eens resetten om hem zo terug naar de fabrieksinstellingen te zetten ?  Ik zie dat dat al lang geleden is. Je kan daarna best ook je booster en decoder herstarten.

Als dit ook niet helpt zullen we dit verder nakijken. 

Ongelooflijk maar alles gedaan wat jullie vroegen en nog steeds NIET in orde. Dit begint mij enorm te storen. Hopelijk vlug reactie en een oplossing

Reputatie 7
Badge +4

@Verpuylt Mijn excuses voor het late antwoord. Ik zie dat je ondertussen ook een nieuwe modem gekregen hebt. Is het probleem hiermee opgelost ? Indien niet zullen we iemand ter plaatse sturen voor verder nazicht.

Beste, het gaat wel iets beter enkel moet ik nog steeds mijn Wifi van mijn toestellen (gsm,ipad,...) meerdere malen per dag aan en uit zetten omdat ik anders geen verbinding krijg?

Mvg Eddy

In verband met je wifi probleem zou je eens kunnen proberen of het probleem verdwijnt als je One SSID  uitzet op je bbox indien die actief staat:

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)

Reputatie 3
Badge

@Martin   Goedemiddag Martin.  Bedankt voor telkens je deskundig advies!   Ik zie meer het advies om de OneSSID uit te schakelen.   Is het iets wat technisch niet op punt staat of wat is de reden waarom het blijkbaar aanleiding geeft tot problemen?

 

sommige toestellen kunnen daar niet goed overweg mee maar de meeste en zeker recente wel het is ook zo dat je die kunt uitschakelen juist om te ontdekken of het probleem eventueel daar iets mee te maken zou kunnen hebben en als het niet het geval kun je altijd one ssid terug inschakelen of ook als de reden van het probleem met een toestel opgelost is bvb na een firmware  update etc… 

Persoonlijk geef ik nog altijd de voorkeur om mijn wifi-band zelf te kiezen, maar ieder doet daar uiteraard zijn eigen goesting mee.

Reputatie 7
Badge +4

@Verpuylt Ondervind je nog steeds problemen met je wifi ? Heb je dan de test die Martin voorstelde al gedaan ? Maakte het enig verschil als je One SSID uitschakelde ? 

Ik heb je wifi-signaal uitgemeten en zie wel een grote verbetering sinds de nieuwe modem. Heb je problemen op al je toestellen die draadloos verbonden zijn ?

Ondertussen is de WiFi inderdaad beter, wel na een aantal keer de booster te resetten. Maar tot nu stabiel.

Had ook via de klantendienst nieuwe decoder besteld omdat we nu Disney+ hebben maar nog steeds niets van gehoord? Ging vorige donderdag aankomen? Kunnen jullie dit ook nakijken of moet ik terug naar klantendienst bellen?

Lvg Eddy

Reputatie 7
Badge +3

@Verpuylt Volgens mijn gegevens zou u deze op 7/12/20 moeten ontvangen hebben.Indien niet laat het mij dan via deze weg weten.Dan kijk ik het verder na voor u.Groetjes,Joel

Beste, tot nu nog steeds niets ontvangen van nieuwe decoder?

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Verpuylt  Wens je de V7 decoder als omruiling voor je huidige V5c decoder of wens je deze als 2de decoder? Groetjes, Antonella

Deze is reeds de tweede maal aangevraagd als ruil? Klantendienst vond het van de eerste keer niets terug, 2e keer aangevraagd! Mail gehad dat hij verstuurd is maar nog steeds niets gezien?

De problemen stapelen zich op bij Proximus, mijn excuses daarvoor maar moest ik mijn zaak zo runnen of jullie betalen als het mij uitkomt, heb er echt mijn vragen bij en mijn buik van vol!

Hopend op een vlugge oplossing.

Reputatie 7
Badge +3

@Verpuylt  Indien je hiervoor in aanmerking wenst te komen, moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen. Voor jou is alles in orde, behalve het feit dat je nog een ouder Bizz office pack hebt. De V7 decoder is hiermee niet compatibel. Je zal moeten  opteren voor een omschakeling naar Business Flex indien je een V7 decoder wenst.

https://www.proximus.be/nl/id_cb_all_businessflex_packs/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/all-businessflex-packs.html

Groetjes,
Antonella

En dat konden ze bij de klantendienst niet weten of vermelden? Eventueel zelfs regelen zodat alles in orde was, is hier een meerprijs aan, zo ja dan denk ik van provider te veranderen want dit is er juist eentje teveel aan!


 

Reputatie 7
Badge +3

@Verpuylt 

ik zal een collega van de bizz dienst vragen je hierover te contacteren.

groeten

Tina

Reageer