Ik wil een website op mijn lokaal netwerk hosten en het lukt met niet om de poort open te zetten.
Op het lokaal netwerk kan ik de website perfect bereiken op 192.168.1.42 op poort 80. Buiten het lokaal netwerk kan er niet aan. (Om te testen zet ik de wifi van mijn smartphone af zodat hij mobiel internet moet gebruiken en buiten het netwerk gaan)
Dit zijn mijn port forwarding rules:
Ik heb mij router al herstart en gereset zonder succes. Het probleem is volgens mij dat de poort niet open staat. Er zijn meerdere websites die online voor jou kunnen kijken of de poort open staat. Dit is één voorbeeld:
Heeft er iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Bladzijde 1 / 1
@Mateo Van Damme : ik heb hier vernomen dat je ook remote access zou moeten uitzetten, heb je dit ook gedaan?.
Wel ik heb de nieuwe router juist ingeplugd dus het staat nog op zijn standaard waarde: “uit”. (Heb voor de zekerheid gecheckt)
@Mateo Van Damme : ik heb hier vernomen dat je ook remote access zou moeten uitzetten, heb je dit ook gedaan?.
@Mateo Van Damme Als het met de b-box 3V+ niet werkt dan vrees ik dat ik niet direct een oplossing voor je heb. De nieuwe “internetbox” is nog niet voor iedereen beschikbaar en ondersteund op dit moment nog geen port forwarding.
Ik heb juist de nieuwe router ontvangen. Ik heb onmiddellijk de firewall op laag gezet en dezelfde regels ingesteld. Het werkt nog steeds niet. Ik ga denk ik eens bij een vriend die Telenet heeft thuis proberen en als ik het daar wel kan instellen dan ga ik overschakelen naar Telenet. Jammer.
Extra informatie: (Ik kan wel lokaal de website bekijken met het lokaal ip. Met 4G gaat het niet. De poort is weer dicht volgens de online tool. Zelfde situatie dus.)
@Mateo Van Damme Als het met de b-box 3V+ niet werkt dan vrees ik dat ik niet direct een oplossing voor je heb. De nieuwe “internetbox” is nog niet voor iedereen beschikbaar en ondersteund op dit moment nog geen port forwarding.
@Pat52 Ik wist niet dat als je RA poort actief zet dat ook de poorten 25 en 80 ook niet meer bruikbaar worden dan voor je eigen port forwarding toepassing die deze zouden nodig hebben.
@Martin Als deze op enabled staat gaan de inkomende pakketjes naar de modem en niet naar de poort. ( poorten 25,80 en 443 forwarden naar interne IP adressen)
@Pat52 wat is de reden in dit geval hier dat je de poort die je gebruikt voor HTTPS remote acces op disable moet zetten?
Of bedoel je mss enkel uit veiligheid?
@Pat52 wat is de reden in dit geval hier dat je de poort die je gebruikt voor HTTPS remote acces op disable moet zetten?
Of bedoel je mss enkel uit veiligheid?
Ok ik heb met de online helpdesk gepraat ze gaan mij een b-box 3v+ opsturen. Ik laat weten of dat het probleem oplost.
@Mateo Van Damme Dat valt nog voor dat alle instellingen kloppen en portforwarding niet werkt, dus met een nieuwe bbox zou je probleem inderdaad kunnen opgelost zijn.
Sommigen hebben ook het volgende al voorgehad, als ze een poortbereik invoeren op één regel , het zo niet werkt en pas werkt als ze voor iedere poort apart een regel invoeren.
Deze instellingen komen van EDPNET die het Proximus Netwerk gebruikt.
Hoe configureer ik een port forwarding op mijn B-box 3
U kunt statische port forwarding (poorttoewijzing) configureren om andere gebruikers op internet toegang te verlenen tot bepaalde serverservices (bijv. HTTP-server, externe onderhoudsserver) of Internet applicaties (bijvoorbeeld online games) in uw B-box 3-thuisnetwerk.
Wat dient u voor te bereiden voordat de poort forwarding ingesteld wordt
Bepaal de poorten en IP-protocollen. Raadpleeg de handleiding of vraag de fabrikant om uit te zoeken welke poorten en / of IP-protocollen de Internet applicaties of serverservice gebruikt om inkomende verbindingen te accepteren.
Configureer de firewall van de computer. Als de serverservice of Internet applicaties is geïnstalleerd op een computer met een eigen firewall (bijvoorbeeld Windows-firewall), dient u ook de firewall te configureren. Configureer de firewall van de computer volgens de instructies van de fabrikant, zodat de serverdienst of internettoepassing toegankelijk is via het thuisnetwerk.
Hoe stel ik een port forwarding in
1. Open uw webbrowser en ga naar de web interface van uw B-box 3. Standaard moet deze bereikbaar zijn op http://192.168.1.1. Identificeer uzelf op de modem met het gebruikerswachtwoord (het is afgedrukt op een label aan de achterkant van de modem)
2. Klik in het hoofdmenu op Toegangscontrole :
3.Selecteer het tabblad Poortmapping. U ziet de lijst met bestaande doorstuurregels.
4.Klik om een nieuwe regel in te stellen:
5. U kunt nu de port forwarding configureren:
Als u de service vindt waarvoor u de doorsturing wilt instellen in het vervolgkeuzemenu Servicemenu, vult het automatisch de benodigde poort(en) in. Anders laat u de Custom service staan zodat u de poort(en) handmatig kunt invoeren:
Selecteer het gewenste protocol:
Voer het nummer(s) in van de externe poort(en) die gedeeld moeten worden.
Om port forwarding in te schakelen voor een enkele poort, voert u het nummer in zowel de velden Externe start als Externe einde in.
Als u port forwarding voor een poortbereik wilt inschakelen, voegt u respectievelijk de nummers van de eerste en laatste poorten toe in de velden External start en External end.
Voer in het veld LAN-poort het nummer van de interne poort in of het nummer van de eerste poort van een bereik als u doorsturen voor de laatste inschakelt.
Voer onder Interne host het IP-adres in van het toestel waarvoor poortdoorschakeling is vereist.
Finish door een beschrijving toe te voegen (bijvoorbeeld de naam van de service / applicatie).
6. Klik Apply om de instellingen toe te passen.
N.B. De poort die je gebruikt voor HTTPS remote acces op disable zetten
Al gebeurd
Deze instellingen komen van EDPNET die het Proximus Netwerk gebruikt.
Hoe configureer ik een port forwarding op mijn B-box 3
U kunt statische port forwarding (poorttoewijzing) configureren om andere gebruikers op internet toegang te verlenen tot bepaalde serverservices (bijv. HTTP-server, externe onderhoudsserver) of Internet applicaties (bijvoorbeeld online games) in uw B-box 3-thuisnetwerk.
Wat dient u voor te bereiden voordat de poort forwarding ingesteld wordt
Bepaal de poorten en IP-protocollen. Raadpleeg de handleiding of vraag de fabrikant om uit te zoeken welke poorten en / of IP-protocollen de Internet applicaties of serverservice gebruikt om inkomende verbindingen te accepteren.
Configureer de firewall van de computer. Als de serverservice of Internet applicaties is geïnstalleerd op een computer met een eigen firewall (bijvoorbeeld Windows-firewall), dient u ook de firewall te configureren. Configureer de firewall van de computer volgens de instructies van de fabrikant, zodat de serverdienst of internettoepassing toegankelijk is via het thuisnetwerk.
Hoe stel ik een port forwarding in
1. Open uw webbrowser en ga naar de web interface van uw B-box 3. Standaard moet deze bereikbaar zijn op http://192.168.1.1. Identificeer uzelf op de modem met het gebruikerswachtwoord (het is afgedrukt op een label aan de achterkant van de modem)
2. Klik in het hoofdmenu op Toegangscontrole :
3.Selecteer het tabblad Poortmapping. U ziet de lijst met bestaande doorstuurregels.
4.Klik om een nieuwe regel in te stellen:
5. U kunt nu de port forwarding configureren:
Als u de service vindt waarvoor u de doorsturing wilt instellen in het vervolgkeuzemenu Servicemenu, vult het automatisch de benodigde poort(en) in. Anders laat u de Custom service staan zodat u de poort(en) handmatig kunt invoeren:
Selecteer het gewenste protocol:
Voer het nummer(s) in van de externe poort(en) die gedeeld moeten worden.
Om port forwarding in te schakelen voor een enkele poort, voert u het nummer in zowel de velden Externe start als Externe einde in.
Als u port forwarding voor een poortbereik wilt inschakelen, voegt u respectievelijk de nummers van de eerste en laatste poorten toe in de velden External start en External end.
Voer in het veld LAN-poort het nummer van de interne poort in of het nummer van de eerste poort van een bereik als u doorsturen voor de laatste inschakelt.
Voer onder Interne host het IP-adres in van het toestel waarvoor poortdoorschakeling is vereist.
Finish door een beschrijving toe te voegen (bijvoorbeeld de naam van de service / applicatie).
6. Klik Apply om de instellingen toe te passen.
N.B. De poort die je gebruikt voor HTTPS remote acces op disable zetten
Ok ik heb met de online helpdesk gepraat ze gaan mij een b-box 3v+ opsturen. Ik laat weten of dat het probleem oplost.
@Mateo Van Damme Wij kunnen je enkel de informatie meegeven die je op onze website terug vindt. Port forwarding is een onderwerp waar wij geen support op geven helaas.
Kan ik mijn bbox3 laten verwisselen door de nieuwe ‘Internet Box’? Als dat niet lukt ga ik helaas moeten veranderen naar Telenet. Ik studeer Informatica aan de Ugent en het feit dat ik geen simpele webserver kan opzetten thuis is een probleem voor mijn studies.
PS: Mijn medestudenten gebruiken allemaal geen proximus en zij hebben geen problemen met port forwarding.
@Mateo Van Damme Wij kunnen je enkel de informatie meegeven die je op onze website terug vindt. Port forwarding is een onderwerp waar wij geen support op geven helaas.
heb je de bbox nog herstart nadat je de veranderingen ingevoerd had
Ik heb juist herstart. Geen verschil. Ik zal morgen nog eens bellen naar Proximus en hopen dat er nu wel iemand is.
heb je de bbox nog herstart nadat je de veranderingen ingevoerd had
De instructie moet wel van MyProximus naar de achterliggende technische systemen “doorsijpelen” = dit kan mogelijks enige tijd/uren in beslag nemen
Eventueel morgenvroeg nog eens proberen & uiteraard dient er achter .42 wel een toepassing te staan
Lukt het vanaf GSM ook dan niet via bv.109…...:80 ?
Het heeft al meerdere dagen juist gestaan voor ik het resette zonder resultaat. Ik test altijd met de GSM via 4g. En kijken of de poort open staat met die website natuurlijk. Beide hebben nog nooit gewerkt. Ik heb vandaag ook 2 uur naar proximus gebeld maar de persoon die er iets van wist was er niet. Jammer.
De instructie moet wel van MyProximus naar de achterliggende technische systemen “doorsijpelen” = dit kan mogelijks enige tijd/uren in beslag nemen
bij mijn weten werkt dit ogenblikkelijk
@Mateo Van Damme anders de bbox nog eens even stroomloos zetten en dan nog eens proberen.
ook eens proberen door achter je externeipadres van je bbox
(via je lokaal netwerk werkt dit niet, daarom kun je thuis met je gsm proberen )
De instructie moet wel van MyProximus naar de achterliggende technische systemen “doorsijpelen” = dit kan mogelijks enige tijd/uren in beslag nemen
Eventueel morgenvroeg nog eens proberen & uiteraard dient er achter .42 wel een toepassing te staan
Lukt het vanaf GSM ook dan niet via bv.109…...:80 ?
firewall op medium moet ook werken normaal gezien.
Enig idee wat het dan is?
firewall op medium moet ook werken normaal gezien.
Cfr My Proximus - Producten - Internet - Instellingen bv. lage beveiliging kiezen om poort 80 te openen
Dit ben ik inderdaad vergeten goed te zetten na de reset. Nu staat het terug goed zoals voor de reset maar de website is nog steeds niet beschikbaar en de poort is nog steeds down.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.