Vraag

Port forwarding probleem : de router doet het niet en laat zich moeilijk instellen

  • 14 March 2019
  • 2 reacties
  • 164 Bekeken

Beste,
Na het overschakelen van de gewone telefoondraad naar een fiber voor hoge snelheid, heb ik ook een nieuwe router gekregen. Deze gedraagt zich op bepaalde punten heel anders dan mijn vorige box.
Bij de port forwarding geeft hij veel problemen om het opgeslagen te krijgen. Uiteindelijk lukt dat wel na wat trial en error...
Nu werkt het meest maar ik heb een probleem bij het doorsturen naar mijn webserver. Ik stuur de binnenkomende op poort 80 door naar de pc die als webserver dient. Dit heeft al jaren zo feilloos gewerkt... echter nu wil dat met die nieuwe router niet meer lukken. Ik heb al alle andere partijen zoals dyndns en de dnsserver provider gecontacteerd en die besluiten allemaal hetzelfde... het routen tot bij mij is ok...Wat te verwachten was, want de enige andere factor is wel degelijk de nieuwe bbox... Ik heb een screenshot van de instellingen in de portforwarding... ik heb wel het ipadres geblurred, niet iedereen hoeft alle info te zien natuurlijk....

2 reacties

Regelmatig worden hier problemen met port forwarding gemeld met de bbox3v+, volgens mij moeten ze Proximus toch al weten waar het schoentje wringt?
Reputatie 7
Badge +4
Pascal, indien je verkeer wil doorsturen via poort 80 dien je buiten de port forwarding ook nog toestemming geven aangezien wij deze poort standaard voor veiligheidsredenen blokkeren, zie : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_unblock_secu/particulieren/support/internet/veiligheid-en-bescherming/internetpoorten-en-beveiliging/internetpoorten-openen.html

Ik stel dus voor dat je dit eerst eens aanpast, hou ons gerust op de hoogte.

Reageer