Skip to main content

Dag iedereen 

Ik zal beginnen met het begin een tijd geleden krijg ik iedere keer via het spel “Apex Legends” de melding in de rechter boven hoek op mijn playstation dat ik “packet loss” heb. ik heb vervolgens mijn ps4 terug in fabrieks instellingen gezet updates gedaan. maar dit hielp allemaal niet. Ik heb toen contact opgenomen met EA help die hebben mij een test laten runnen die te zien is in de foto,s. Hier uit hebben ze kunnen afleiden dat bepaalde poorten niet open staan die wel moeten openstaan. Dan heb ik contact opgenomen met proximus over dit probleem. Zij hebben mij verwezen naar hun website waar een verouderde versie van toegangspoorten staat! Dit kan ik dus niet gebruiken heb dan ongeveer 11 keer gebeld voor gemiddeld 30min. Om nu uiteindelijk het antwoord te krijgen dat ik naar het forum moet komen. Weten jullie of het nu is omdat deze poorten niet open staan en hoe zet ik die poorten open in de foto is te zien wat ik zie op mijn scherm. En welke poorten ze vragen open te stellen en als je het antwoord weet wil je dan gedetailleerd vertellen hoe ik alles moet invullen want bv op de foto zeggen ze dat bv.1024-1124 moet openzetten maar wat moet ik dan invullen bij LAN-poort en als ik daar niets invul gaat dit niet. Ik wil de persoon die mij helpen al zeer veel bedanken!

links onder is de waarschuwing die ik krijg
dit is de test die ea me heeft laten uitvoeren
dit zijn de poorten die ik moest openstellen
en dit is de nieuwe geupdate versie van toegangscontrole waar ik niet weet wat ik bij lan moet invoeren als er meerdere poorten moeten worden opengesteld zoals 1024-1124 want niets invullen gaat niet

 

Ik werk met een Sagemcom B-Box V3,hardware version 2.1. Over een B-Box V3+ kan ik geen uitspraken doen. Zou inderdaad kunnen. Ik heb allereerst gedaan wat @philippe_d zei en getest zonder positief resultaat.


sorry ik bedoelde inderdaad met je bboxV3 , ik zat met mijnen bbox3V+ in mijn hoofd :slight_smile:


Geen probleem hoor, het was voor mij wel duidelijk dat je het had over de V3. Bij mij is LAN de internal port.


De bbox3V en bbox3V+ verschillen ook niet veel alleen wat op gebied van  TF aansluitingen en Dect aansluiting


De B-Box V3+ heeft ook nog VOIP ondersteuning de B-Box V3 niet. Voor de rest zullen zijn ze inderdaad wel identiek.


ben je daar wel zeker van want ik heb altijd begrepen dat de bbox3V net als de bbox3V+ voip ondersteunt.


Hier een bron: https://www.edpnet.be/nl/support/installeren-en-gebruiken/internet/proximus-toestellen-beheren/hoe-kan-ik-mijn-b-box-3-modem-installeren-en-configureren.html ,


Altijd opletten met de interpretatie en uitleg die je op het internet vindt !

type          Voip

bbox3       ❌ .
bbox3v     ✔️
bbox3v+  ✔️


Op de website van Proximus bestaat er enkel maar een B-Box v3 en B-Box V3+  en de B-Box 2 : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_manual/particulieren/support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/installatiegids-van-uw-modem-b-box-3v-b-box-3-enz.html  Zowel EDPnet als Scarlet maken gebruiken van de Proximus apparatuur . Dus het zou mij heel sterk lijken dat EDPnet een fout maakt.


Zelf proximus en zovele anderen maken fouten op hun site (gelukkig niet veel) waarom zou epdnet geen foutje kunnen maken net als al de anderen !
maar het zou ook een vorm van interpretatie kunnen zijn want als hun vorige versie de bbox3 was dan is het normaal dat als ze nu de bbox3v+ als bbox gebruiken dan zeggen dat alleen de bbox3v+ dit ondersteunt wat wel klopr voor Epdnet wel te verstaan maar moest die zelfde uitleg op proximus staan dan zou het inderdaad een fout geweest zijn.

NB: de reclame maakt van dergelijk (trucen) slogans gebruik (misbruik) :relaxed:

En nog een bijkomend bewijs dat hier in het verleden op verschillende socials sprake was van voip op hun bbox3v 

En je spreekt regelmatig van bbox v3  en bbox v3+

Maar het moet eigenlijk bbox3V en bbox3V+ zijn waarbij de V duidt op Voip en niet op Versie :slight_smile:

En anders als het niet klopt heb ik mij van alles laten wijs maken,  ook door proximus medewerkers van Proximus zelf dan !

PS: mss kunnen de proximus medewerkers de vraag eens doorspelen aan de specialisten want het zou mij verwonderen dat er geen klanten waren met een bbox3 voordat de bbox3V+ uitgekomen is die met VOIP werkten.

Wat ik weet dat er nog vroeger sprake was van een bbox3 voor professionele klanten met VOIP!

Hoe meer ik er over na begin te denken hoe meer verwarrend het wordt :thinking:


Ik maak inderdaad dezelfde fout, omdat voor mij versie gebruikt ik ook altijd B-Box V3, maar ik bedoelde eigenlijk gewoon B-Box 3. Heel goed opgemerkt. Op mij B-Box 3 vind ik geen instelmogelijkheden terug voor VOIP. Ik had er nooit bij stilgestaan dat de V voor VOIP stond. Weer iets bijgeleerd.


Reageer