Skip to main content

Ik ben sinds gisteren klant voor internet bij Proximus met een Mega Fiber abonnement. De technieker kwam langs en heeft mijn lijn aan de praat gekregen. Dit was een overstap van Mobile Vikings naar Proximus.

Ik gebruik een eigen router met op de WAN port VLAN20. Doordat internet werkte, heeft de technieker geen bbox/internetbox/internetbox+ geïnstalleerd.

Nu blijkt echter dat poorten 80/443 worden geblokkeerd ondanks dat die open staan op mijn router. Die router is aangesloten op de fibermodem ONT van Proximus. Ik probeer dan maar via MyProximus op de instellingen te geraken om die eventueel daar open te zetten maar die geeft een foutmelding: “Het spijt ons, er is een tijdelijk probleem met MyProximus. Probeer later opnieuw de beveiliging aan te passen." Dit is ondertussen nog altijd zo.

Kan er mij iemand helpen aub?

In afwachting dat een PX moderator je eventueel hier kan mee verder helpen, meldt je dit ook best via de schaker functie van de Myproximus app, als je met je toestel schudt opent er zich een venster waar je het probleem kunt doorsturen naar de dienst die voor de oplossing kan zorgen.

Tip: het is aangeraden van wel een internet box te hebben in geval er problemen moesten optreden, dat je die dan kunt in de plaats zetten van je eigen apparatuur.

Ik denk dat er nog veel mensen op jullie helpdesk niet begrijpen wat het verschil is tussen een modem en een router. De ONT Fiber modem is nog altijd van Proximus voor alle duidelijkheid. Het enige dat er niet tussen zit, is de InternetBox. Maar die heb ik niet meegekregen gezien de technieker het niet nodig vond.

@jonas_dg 

Het is de bedoeling dat wanneer je een privé router gebruikt je altijd een internet box aanwezig hebt in de woning (niet aangesloten dan).

Dit is nodig in het geval er een storing is op de privé router of wanneer je een aanpassing moet uitvoeren op My Proximus.

Maar als ik het goed begrijp is er geen internet box aanwezig bij jou, klopt dit?

Geert

@jonas_dg Het ging hem om het omcirkelde in het rood en dit geldt uiteraard niet alleen voor een modem, (afhankelijk wat je vervangen hebt door eigen middelen), dus bij u gaat het om de Internet box die de technieker bij u niet geplaatst heeft naar uw eigen aangeven.

Ik denk dat er nog veel mensen op jullie helpdesk niet begrijpen wat het verschil is tussen een modem en een router. De ONT Fiber modem is nog altijd van Proximus voor alle duidelijkheid. Het enige dat er niet tussen zit, is de InternetBox. Maar die heb ik niet meegekregen gezien de technieker het niet nodig vond.

@jonas_dg 

Het is de bedoeling dat wanneer je een privé router gebruikt je altijd een internet box aanwezig hebt in de woning (niet aangesloten dan).

Dit is nodig in het geval er een storing is op de privé router of wanneer je een aanpassing moet uitvoeren op My Proximus.

Maar als ik het goed begrijp is er geen internet box aanwezig bij jou, klopt dit?

Geert

Nee, dat klopt inderdaad.

@jonas_dg 

Geert

Nee, dat klopt inderdaad.

@jonas_dg 

Ik heb dit doorgegeven aan een collega van mij van de klantendienst, er zal opnieuw een technicus langskomen om dan een internetbox zeker ter plaatse te laten.

Geert

Ik heb een InternetBox+ ontvangen (waarvoor dank om het nodige te doen) en ook een aanvraag om mijn Mega Fiber om te zetten naar een Giga Fiber.

Heeft iemand een idee waarom dit geannuleerd is? Ik heb een ONT-GPON modem dus nog geen XGSPON

En voor ik het vergeet, ondertussen staan de poorten terug open. Ik heb de InternetBox+ zelfs niet moeten installeren. Het heeft gewoon erg lang geduurd vooraleer de instellingen zichtbaar waren in MyProximus

Reageer