Beantwoord

Plotse verlaging internet snelheid


Bezit "Pack Internet Maxi + TV + Tel"

Sinds afgelopen zondag merkte ik overduidelijk op, aangezien ik livestream op Twitch.tv en hiervoor voldoende upload voor nodig heb, dat mijn internet snelheid (die daarvoor al een magere 25mb/s down & 2.5 up was) gezakt is naar een ontolereerbare snelheid van 5mb down & 0.5 up??

Mijn verbinding is perfect stabiel en in orde, mijn pc is zelfs verbonden met een netwerk kabel (dus geen sprake van slechte wifi). Ons verbruik is nog ver van de maandelijkse limiet dus daar kan het ook niet aan liggen.

Ik heb maandag telefonisch contact opgenomen met jullie helpdesk hierover en het probleem volledig uitgelegd. Daar constateerde ze dat ik als consument zelfs recht heb op 50mb/s en hebben ze het toen op dat niveau gezet waarna ik tijdelijk 42 down en 9 up had. Dit duurde een uur en toen werd mijn internet terug gereset naar het vorige en huidige niveau. Blijkbaar heeft, na een tweede telefoontje, het "systeem" (dat was het excuse) het terug gezet op een "reparatie snelheid" (wat onzin is aangezien we een constante snelheid van voorvermelde 25mb hadden 3 maanden lang daarvoor en er is niets veranderd sindsdien zoals onderstaande screenshots aantonen).



Dit is de beloofde snelheid voor mijn lijn:



Ik zou dit graag zo snel mogelijk opgelost zien te worden aangezien er mij geen enkele reden word gegeven waarom ik op deze onacceptabele snelheid gezet word door jullie "systeem".
Op het moment kan ik niet streamen, kan ik amper een video van 720p bekijken en is het zodanig erg dat gewoon googelen niet samen gaat met iets anders standaard doen. Ik word duidelijk gethrottled of ben op een soort van "low-priority" gezet om een of andere reden.

(In de bijlage heb ik toegevoegd waar ik recht op heb & voorgaande speedtests op speedtest.net)
icon

Beste antwoord door SamuelD 7 June 2017, 11:14

Bekijk origineel

28 reacties

Je kunt natuurlijk altijd nog eens de TBF opstarten als er geen verhoging komt, je kunt er tenslotte niet veel bij verliezen.
Bij mij blijft de lijnsnelheid al jaren stabiel nu heb ik 100/35 het was al een paar keer gelukt met de opstart van de TBF om een upload te krijgen van 35Mbps maar nu lukt het mij niet meer.
Badge +4
Een nieuwe tbf heb ik reeds gedaan, wat ik ook zie dat voor een jaar geleden een voorspelling stond van 93 Mbps op mijn adres en nu staat daar : in 64% van uw confuguratie een snelheid van 78,2 Mbps.
Misschien is DLM strenger geworden ?
Of het heeft mogelijk iets te maken met de pannes en storingen geweest bij px, op UB zijn er ook enkele die gezakt waren van snelheid na de storing, waardoor Dlm vermoedelijk slecht heeft op gereageerd als door de onderbrekingen.
Enfin we zien wel of er nog weer verandering in komt.
In ieder geval bij mij heeft de recente panne geen gevolgen gehad op mijn lijnsnelheid.
Wat ook mss zou kunnen meespelen is dat de bodem heel vochtig is nu en wie weet zit je deze zomer weer op volle snelheid 😉

Reageer