Vraag

PLC aanvragen

  • 21 January 2022
  • 3 reacties
  • 1082 Bekeken

Hallo,

 

Proximus is fiber komen installeren maar heeft de modem in de garage moeten plaatsen ipv in ons salon (zoals voorheen het geval was).

Vanuit het salon heb ik ethernet connecties met de slaapkamers die ik voorheen gebruikte om internet in de slaapkamers te hebben. Doordat de modem nu in de garage staat heb ik geen rechtstreekse aansluitingen meer met de slaapkamers :(

is het mogelijk dat Proximus mij PLCs opstuurt zodat ik terug internet kan hebben via elektriciteitsnet in de slaapkamers? 
 

door de aansluiting in de garage van de modem heeft Proximus mij een booster aangesmeerd om toch in de salon de decoder te kunnen aansluiten (wat ook extra kost)…. :(


3 reacties

PLC’s behoren niet meer tot het proximus  assortiment alleen deze hier → Toestellen Internet en TV | Proximus dus daarom dat ze een booster voorgesteld hebben. 
Als je een flex pack hebt met vaste telefoon inbegrepen heb je recht op een gratis booster in bruikleen.

Plc’s kun je bij online winkels kopen bvb 

PLC’s van Devolo bv. → dLAN®️ 1200+ Powerline | devolo AG 
'dLAN®️ 1200' resultaten - Coolblue 
Bijvoorbeeld deze: https://www.tp-link.com/nl-be/home-networking/powerline/tl-pa8033p-kit/ 
Dan kan je nog 3 andere apparaten aansluiten met een gigabit poorten.
​* Powerline Adapters TL-PA8033P KIT specificaties    
Powerline Adapters TL-WPA8630P KIT specificaties 

Dit zijn de 4 beste powerline adapters van 2021 ✔️ (steviefy.be)

PS: pas maandag komen de Proximus forummedewerkers hier terug langs.

Reputatie 7
Badge +4

Is er eventueel geen mogelijkheid om de Bbox via ethernet/utp kabel terug in de salon te zetten (ONT in de garage garage en  utp-kabel RJ45 naar BBox WAN poort?

Eventueel kunt u hiervoor ook gebruik maken van PLC (al dan niet met WiFi maar met IGMP snooping support)

 

Normaal als die mogelijkheid er is zal Prox dit ook zo uitvoeren met een utp kabel naar de bbox waar die vroeger stond. 

Reageer