Vraag

Opstelling BBOX3, Wifibridge repeater, Wifibridge+decoder+TV

  • 28 March 2018
  • 6 reacties
  • 1534 Bekeken

Wegens een slechte digitale ontvangst tussen BBox3 en Wifibridge+TV heeft een Proximus-technieker onlangs een EXTRA wifibridge als repeater tussengezet. Zo was het probleem opgelost.

Onlangs is wegens een elektriciteitspanne alles bij ons uitgevallen en automatisch gereset. Ik heb zo het vermoeden dat de repeater niet meer deftig z'n werk doet omdat we terug ontvangstproblemen hebben met de TV (storingen, blokvorming, zwart beeld bij opvragen van opgenomen programma's, etc.....)

Kan er mij iemand helpen in welke volgorde ik de toestellen best opstarten zodat ze elkaar kunnen vinden (+ waar en wanneer gebruik van de WPS-knop). Wat ik ook vreemd vind is dat de repeater achteraan ingesteld staat als 'AUTO' en niet als 'REPEATER'. Zou dit een vergissing zijn? Verder staat de lichtje 'Wireless' nu steeds de knipperen en weet niet of dit een goed teken is?

Alvast bedankt 😉

6 reacties

"Auto" is op zich niet verkeerd aangezien er geen utp netwerkkabel op aangesloten wordt als repeater werkende, maar het kan zeker geen kwaad van hem op "repeater" te zetten.
Installatiegids
als bijkomende info (klik op "Tooninhoud")
Alvorens een wifi bridge reset uit te voeren, door met een puntig voorwerp de reset toets gedurende 5 seconden ingedrukt te houden,
kun je ook een reboot uitvoeren (configuratie blijft behouden).
Surf eerst naar 192.168.1.1 om naar de configuratie pagina te gaan van je B-Box,
bij een B-Box 3 , kijk je wat er verbonden is met Wi-Fi 5 GHz en zoek naar het apparaat dat start met TG234 .... noteer het IP adres.
Ga nu naar je Wifi-bridge en noteer het userpassword dat op een sticker staat.
Surf nu naar het IP adres dat aan TG234 ... gegeven is,
bij username laat je gewoon staan op User en bij password voer je je userpassword in
bij system sectie klik je op reboot.
Bij are you sure to reboot klik je op YES
Dag Martin,

Bedankt voor uw snelle reactie.
Alleen kan ik de bijgevoegde installatiegids mijn opstelling niet terug vinden, nl. BBOX3 + WIFIbridge1 + WIFIbridge2 + TV-decoder. Bbox3 en Wifibridge1 staan op 8 meter van elkaar en zijn dus niet met een kabel verbonden. Wifibridge1 en 2 staan ook op een 8 meter van elkaar. Wifibridge2 is aangesloten met de TV-decoder. Hoe kan bijvoorbeeld dan ook zien dat deze opstelling correct werkt en dat het TV-signaal niet rechtstreeks van de Bbox3 naar de Wifibrigde2/TV-decoder gaat en de repeater gaat overslaan?

Groeten,
Alain
Spijtig genoeg kan ik het niet zelf uittesten aangezien ik niet met een wifi-bridge als repeater werk die tussen, de bbox3 en wifi-bridge (aangesloten aan de decoder) , staat.
maar ik kan je wel de handleiding meegeven hoe je uw eerste wifi bridge als repeater kunt instellen en de 2de als bridge (client) > handleiding
Reputatie 7
Badge +6
Alain,
Allicht kunnen ook onze YouTube support video's je helpen.
klik hier.
Mvg,
Tip aan Proximus:
spijtig dat er geen YouTube filmpje bestaat om de instellingen te doen
voor volgende situatie > BBOX3 )))) ))) )) ) WifiBridge1(repeater) )))) ))) )) ) WifiBridge2---Decoder.
Mvg, Martin
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Misschien komt er toch nog eens een sluitend antwoord uit één of andere hoek 😉
Ondertussen zal ik maar wat enkele testjes uitvoeren op basis van de tips die jullie konden geven en zien wat het geeft.
Bij Proximus zelf blijft het stil. Ze hadden me enkele maanden geleden al eens een schema/stappenplan beloofd maar heb hiervan nooit iets gezien. Wellicht omdat dit voor hen geen standaardopstelling is.

Met vriendelijke groeten,
Alain

Reageer