Korte samenvatting van mijn probleem.
Verhuis aanvraag op 7/7 - afspraak gekregen voor 26/7, technieker komt langs en moet na 4u en vele malen binnenkomen en terug vertrekken, besluiten dat het niet lukt.
Op 27/7 krijg ik een nieuwe afspraak, voor 12/8… Ik vraag om een tijdelijke oplossing en dan begint het ‘spelletje’ (hoewel het helemaal niet zo leuk is als een spelletje).
Aangeboden oplossingen (telkens door een ander persoon aan de telefoon of via de chat uiteraard):
- 3 TB data op mobiel die dan als hotspot kan gebruikt worden - 2u later (na zelf terug te bellen) kom ik erachter dat dit niet kan omdat mijn mobiel nummer gelinked is aan een contract via de werkgever en niet aan mijn i-net abo
- 4G modem met SIM kaart - kan wel pas 2 dagen geleverd worden (geen probleem, het is toch al iets) - op 28/7 vertelt iemand van de klantendienst mij dat zo’n 4G modem enkel kan werken als je een werkende i-net lijn met BBOX hebt?! > what’s the point van een 4G modem in dat geval???
- extra SIM kaart gelinked aan mijn i-net abo waarop die 3TB data kan worden gezet - op 27/7 om 16u haal ik een eSIM in een Proximus shop (dus ik moet mij verplaatsen want zo’n shop vind je zomaar niet overal). De verkoper meld mij dat ik Support moet terugbellen om de kaart te activeren en die 3TB data daaraan te linken. Wat ik ook doe. Maar Support vind die kaart nergens terug ‘kan wel 4u duren vooraleer die zichtbaar is in ons systeem….” OK, ze bellen mij 4u later terug. Super! ‘hm… ik vind die kaart nog steeds niet terug. wacht ik verbind je door met iemand die meer rechten heeft. 20mn wachtmuziek en dan verbinding verbroken (what’s new). Ik heb het voor bekeken gehouden op 27/7 en bel op 28/7 om 8u30 terug. Nu vertelt men mij dat die eSIM gelinked is aan mijn installatie, en doordat ik pas een nieuwe install afspraak heb op 12/8 kan die eSIM pas op 12/8 geactiveerd worden. Kan iemand mij bevestigen dat dit effectief zo is????
Zelf voorgestelde oplossing: i-net op mijn vorig adres terug activeren en dan verhuis ik wel tijdelijk terug (in kampeer modus) naar daar (70km van mijn nieuw adres).
- op 27/7 vertelt Proximus mij dat dit ook niet mogelijk is > begrijpe wie begrijpe kan
- op 28/7 vertelt Proximus mij dat dit nog steeds actief is. > ik vraag een vroegere buurvrouw om dit te checken. Conclusie (maar men kan het al raden) - er is wifi signaal maar geen i-net
Dus vragen:
- is eSIM altijd gelinked aan de technische installatie van i-net ? zo ja, what’s the point?
- kan 4G modem stand alone (simply with a SIM) werken? of moet die idd gelinked zijn aan een bbox op ADSL/VDSL? if so, what’s the point van een 4G modem?
- is er enige andere mogelijkheid om i-net te bekomen op mijn nieuw adres (in afwachting van een technieker die op 12/8 terugkomt en mss het probleem ook niet zal vinden / kunnen oplossing). Thuiswerk remember...