Vraag

Oplevering fiber installatie te laat

  • 11 September 2021
  • 12 reacties
  • 182 Bekeken

Ons bedrijf heeft fullfiber extended besteld en de afgesproken activatiedatum was 16 augustus. We hadden op voorhand meermaals een pre-visit gevraagd, omdat de glasvezel van aan de verdeeldoos in de receptie moest doorgetrokken worden naar de 2de verdieping. Deze pre-visit werd pertinent geweigerd. Op de geplande dag van activatie werd mij dan verteld dat er niet kon geinstalleerd worden omdat de glasvezel niet was doorgetrokken. Na zeer veel gezeur van onze kant en escalatie binnen proximus werd de glasvezel doorgetrokken op 31 augustus. De technieker vertelde ons dat er een probleem was van de straat naar de verdeeldoos, dus een ander team moest langskomen. Dit is tot op heden (een maand te laat) nog steeds niet gebeurd, met als resultaat dat ons bedrijf veel verlies lijdt.
Niemand binnen Proximus neemt deze zaak ernstig, en wij als klant worden in de steek gelaten.
We hebben nu een 4G modem als alternatief, maar geen fixed IP, dus kunnen klanten onze servers niet benaderen, wat een ernstig probleem is.
Hoe kan ik binnen Proximus de juiste persoon contacteren?


12 reacties

Ter info: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.
 Heb je dan als bedrijf geen contactpersoon bij Proximus die je hiervoor kunt aanspreken!

Maandag kunnen de Prox forummedewerkers je ook verder helpen en daarom best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen. 

Als 'kleiner' bedrijf moeten wij via een Proximus verkoopspartner gaan, en wil Proximus niet met ons rechtstreeks communiceren. Het uitroepteken in uw reactie is totaal overbodig, want wij hebben alle mogelijke pistes gevolgd. Ook de verkoopspartner wordt door genegeerd waardoor wij nu alles proberen om de aandacht te vestigen op dit probleem. Onze prive gegevens zijn ingevuld. Het ticket heeft Proximus afgesloten want de oplossing is wachten totdat er iemand langskomt om het technische probleem te verhelpen.

Iedereen heeft makkelijk praten maar begrijpt niet dat wij (incl de verkoopspartner) constant Proximus contacteren en ten einde raad zijn. Nooit gedacht dat dit geen prioriteit krijgt.

 

het uitroepteken moest eigenlijk een vraagteken zijn , maar dat doet er nu ook niet toe er waren absoluut geen bijbedoelingen mee gemoeid.
We zullen zien wat iemand die van Proximus zelf is maandag kan betekenen voor u. 

Succes.

Dag Martin, bedankt voor je reactie. Hopelijk kan men prioriteit geven ensnel een nieuwe las doen op een andere vrije glasvezel die in de verdeelbox zit. De rest van de installatie is nl klaar om in dienst te stellen.

Reputatie 7
Badge +4

@Talkpool NV  ik zie dat er momenteel een order/afspraak gepland is voor de 27ste
ik kijk of deze kan versnelt worden en laat je dan op de hoogte brengen hiervan

@jonathandr ,

Er was vandaag reeds een technieker langsgekomen om de fiber te herstellen. Dit is nu in orde, maar onze modem registreert zich niet. Proximus vertelde mij zonet dat er een 2de technieker onderweg is voor activatie. Hopelijk is deze info correct en hebben vandaag eindelijk onze aansluiting. Wij wachten weer af maar zijn nog steeds alle vertrouwen kwijt.

Reputatie 7
Badge +4

@Talkpool NV Het is inderdaad geen fijne ervaring dat het zo lang aangesleept heeft.Ik zie dat er ondertussen verbinding is op je fiberlijn. Is alles nu in orde? 

@HadewychT Ja en neen.De fiberverbinding is eindelijk in orde, maar onze CallConnect moest mee verhuizen naar onze nieuwe locatie, en zou tegen 13 september in orde moeten gemaakt zijn. Dit heeft nu ook weer een week vertraging, en het blijft stil.

Reputatie 7
Badge +4

@Talkpool NV Ik informeer bij de mensen die verhuis en nieuwe aansluitingen opvolgen wat er misloopt. 

Reputatie 7
Badge +3

@Talkpool NV  Het bezoek van de technieker voor de verhuizing van de CallConnect staat gepland op 04/10. Groetjes, Antonella

@AntonellaD , Gisteren stonden hier plots 2 techniekers om onze defecte fiber the herstellen, maar deze was sinds vorige week in orde (een maand te laat). 
De verhuis van onze CallConect moest reeds op 13 september in orde zijn, dus dit is ook weer veel te laat.
Conclusie:

  • Fiber aansluiting 1 maand te laat met de daarbij horende problemen voor een bedrijf zonder internet
  • CallConnect ook reeds een week te laat, dus wij kunnen onze klanten en leveranciers, website, tal van documenten, … niet aanpassen met ons nieuw telefoonnummer.

Ik had er nochthans op aangedrongen pm de CallConnect vorige week in orde te hebben. Onbegrijpelijk dat de implementatie van al onze gevraagde diensten blijft mislopen.

Reputatie 7
Badge +3

@Talkpool NV Ik zie dat er verschillende interventies door IT zijn moeten gebeuren wegens vastlopende orders. Mijn excuses voor het ongemak. Groetjes, Antonella

Reageer