Vraag

opgeschort

  • 21 January 2023
  • 7 reacties
  • 261 Bekeken

Wat betekent in de proximus app als er op komt

Je kan het opgeschort uur van een opgeschort apparaat niet verlengen

 

Mijn moeder gelooft dat ze gehackt is door oa deze melding dus graag een uitleg met rede

 


7 reacties

 

@BenVm Het is best dat je voor de PX medewerkers meer gegevens geeft, wanneer deze melding komt, is dit tijdens het inloggen van bv..…

Mss heeft iemand anders dit ook al voorgehad die hier meer over weet...

Dag Martin,

ik heb niet meer info, ben er op momenten dat dit gebeurt ook niet bij

 

Ik wil gewoon dat iemand van proximus (edit moderator - enkel respectvolle kritiek aub) willen horen dat dit geen probleem is en mijn moeder gerust stellen dat dit niet betekent dat ze gehackt wordt.

 

 

 

Ik heb gezocht op het internet maar dat levert geen enkele hit op, behalve jouw vraag. Dit is blijkbaar een zeer zeldzaam voorkomende boodschap.


En aangezien dat hier niemand, noch de proximusmedewerkers, noch de welwillende forumleden, een kristallen bol hebben, zou meer info toch meer dan welkom zijn. Anders blijft het puur gokken.
Heb je al eens geprobeerd de modem te resetten? (door het verzonken resetknopje achteraan de bbox 20sec ingdrukt te houden, waarop de led lampjes zullen doven vooraan (uitgenomen het power lampje) en dan loslaten) Baat het niet, schaadt het zeker niet.


 

Misschien nog wat nuttige info die tot een oplossing kunnen leiden:

Smartphone Pay&go of abonnement? In pack?
Kunnen ze de smartphone gewoon gebruiken (bellen en gebeld worden)?
Surfen/mailen via 3G/4G?

Is het de verbinding met internet of kan dat en is de boodschap bij een specifieke toepassing?
Is in de instelling van de modem (want screenshot is van smartwifi) of van de smartphone  -per ongeluk?- iets gewijzigd waardoor de verbinding niet kan gemaakt worden? Ik denk bijv aan een tijdslot (vergelijkbaar waarbij men bijv. kinderen belet om op internet spelletjes te spelen als er huiswerk moet gemaakt worden).
Dat zulks mogelijk is haal ik uit volgende uitleg (maar ik weet niet welke boodschap dat oplevert): https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_deactivate/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/hoe-wifi-uitschakelen.html

 

 

 

En?
Is het opgelost?

Of nog niet? Graag dan meer informatie.

Reputatie 7
Badge +4

@BenVm Je kan via smart wifi beslissen om sommige toestellen (tijdelijk) geen toegang te geven tot je wifi. Ik vermoed dat ze dat ingesteld heeft. Hier vind je meer info over hoe je dat kan doen. 

Reageer