Beantwoord

Onstabiele internet connectie wanneer TV aan

  • 7 November 2020
  • 85 reacties
  • 2703 Bekeken

Sinds één maand klant bij Proximus en sinds dan hetzelfde wederkerende probleem.

Van zodra de TV aan gaat (decoder v7 met pickx app via kabel aangesloten), is er packet loss/ping spikes/jitter toename op het internet.

 

Onderstaande logging toont duidelijk het probleem:

17u13 start logging

17u23 opstart TV

17u35 stopzetten TV

17u44 stop logging

 

In de periode tussen start en stop TV zie je duidelijk dat de variatie in ping plotseling sterk verhoogt. Dit is enorm storend voor streaming of gaming.

 

Graag verneem ik waarom dit zich voordoet? De helpdesk heeft een modemreset uitgevoerd maar dit bracht geen beterschap.

 

 

icon

Beste antwoord door Martin 25 October 2023, 22:44

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

85 reacties

Reputatie 2

@Mars Het probleem doet zich enkel voor met de V7-decoder en enkel tijdens TV-Replay,… zoals hierboven uitgelegd. Tijdens live TV-kijken zou je geen hinder mogen ondervinden. 

Je mag zeker zoveel mogelijk feedback blijven posten als je wil. Dit kan enkel maar helpen bij het zoeken naar de oplossing. We houden je verder op de hoogte. 


En we zijn alweer een poosje verder.
Is er een update @HadewychT?

 

Reputatie 2

@Mars Het probleem doet zich enkel voor met de V7-decoder en enkel tijdens TV-Replay,… zoals hierboven uitgelegd. Tijdens live TV-kijken zou je geen hinder mogen ondervinden. 

Je mag zeker zoveel mogelijk feedback blijven posten als je wil. Dit kan enkel maar helpen bij het zoeken naar de oplossing. We houden je verder op de hoogte. 


En we zijn alweer een poosje verder.
Is er een update @HadewychT?
 

We zijn ongeveer een 2 tal maand later.
Is er al een update?

PS: Er kan ook gewoon met “Nee” geantwoord worden, is klantvriendelijker dan niet antwoorden ;-)
 

Reputatie 2

@Mars Het probleem doet zich enkel voor met de V7-decoder en enkel tijdens TV-Replay,… zoals hierboven uitgelegd. Tijdens live TV-kijken zou je geen hinder mogen ondervinden. 

Je mag zeker zoveel mogelijk feedback blijven posten als je wil. Dit kan enkel maar helpen bij het zoeken naar de oplossing. We houden je verder op de hoogte. 


En we zijn alweer een poosje verder.
Is er een update @HadewychT?
 

We zijn ongeveer een 2 tal maand later.
Is er al een update?

PS: Er kan ook gewoon met “Nee” geantwoord worden, is klantvriendelijker dan niet antwoorden ;-)
 


Ik quote mezelf nog eens.
Iemand?

Reputatie 7
Badge +4

@Mars Sorry dat we je niet eerder geantwoord hebben. Mijn excuses hiervoor. Ik heb hier geen nieuws meer over ontvangen en informeer nog eens opnieuw voor je. 

Reputatie 2

@Mars Sorry dat we je niet eerder geantwoord hebben. Mijn excuses hiervoor. Ik heb hier geen nieuws meer over ontvangen en informeer nog eens opnieuw voor je. 

Thanks
Hou ons op de hoogte :)

Reputatie 7
Badge +4

@Mars Ik heb nog eens de bevestiging gekregen dat het een gekend probleem is dat nog in onderzoek is. Er is op dit ogenblik nog geen oplossing. 

Hoi,

Ik ervaar net hetzelfde.  Echter heb ik nog een oude V5 decoder.
Het internet is hier zeker niet standaard snel.  Maar heb de V5 decoder al vele jaren en het begon pas een half jaar geleden.  Daarvoor steeds tevreden klant en kon ik combi VOD en gamen zonder issues.


Echter nu elke keer VOD wordt opgeroepen op TV, dan krijg ik spikes in games hoger dan 1000ms.
Patroon herhaald ook telkens op zelfde interval.  Van zodra decoder gewoon tv speelt zit ik mooi aan 23ms ongeveer.
 



Ik zal maar eens de heldesk contacteren.  Was wel eens benieuwd of er hier nog een update was.
Dacht zelf misschien eens de decoder te upgraden.  Maar als ik zo lees gaat dat niet perse de oplossing zijn…

Groeten,
Dave

heb je ergens een switch tussen staan dan eens proberen zonder switch als het kan.

bbox resetten* geeft ook geen soelaas dan veronderstel ik 

*(door 20 sec het restknopje ingedrukt te houden)

Hoi Martin,

Ik heb net de reset gedaan van de Bbox en het lijkt te werken! 😍
Ik was echter zo overtuigd dat ik dit als eens geprobeerd had.  Het moet zijn dat ik destijds de decoder een reset heb gegeven met de balpen, maar de modem wellicht gewoon zonder power gezet.🙄
Zo stom dat ik dat niet eerder geprobeerd heb :-)

Hartelijk dank voor je oplossing ;-)

Dus voor iemand anders die dit zou voorhebben:  Vergeet niet alleen decoder, maar ook de modem te resetten.  En dus 20sec aanhouden zoals voorgeschreven.  PS: Bij mij was het zonder switch.


Met vriendelijke groeten,
Dave

Dag Dave,

Blij te horen dat het zo in orde gekomen is..