Vraag

Onmogelijk om tot de installatie te komen v/e proximuslijn voor een nieuwbouw?

  • 14 November 2023
  • 7 reacties
  • 115 Bekeken

Sinds 2 maand pogen we het abbonnement van klant 61xxxxx15 over te zetten naar Prinsenbos 91, 1502 Lembeer (en niet 1500 Halle, m’n tuin ligt daar, de bouw ligt in 1502 Lembeek volgens de omgevingsvergunning)!. Keer op keer wordt de afspraak van overdracht & installatie geannuleerd al dan niet met melding. Vandaag was het wederom het geval.

Telkenmale komt men af met: “er ligt geen koper in uw straat” of “we moeten kijken of er fiber ligt!“ Onbegrijpbaar, ondertussen zijn m’n buren links en rechts aangesloten op fiber die onder stoep loopt voor onze woning welke ongeveer 3 maand geleden werd aangelegd. Telkens wordt er gesteld dat er een dossier zal opgemaakt worden om dit te onderzoeken. We zijn ruim 2 maand verder en nog altijd is m’n aan het onderzoeken of m’n mij kan aansluiten. Om moedeloos van te worden!

 

Wat dien ik te doen, wie dien ik te contacteren om eindelijk die fiberaansluitingen op Prinsenbos 91, 1502 Lembeek te hebben?


7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@pbonroy Ik zie dat de dossierbeheerder met uw probleem/klacht 53419504 volop mee bezig is.Van zodra het onderzoek is afgelopen gaat deze zelf contact met u opnemen.Excuses alvast voor het ongemak en ook dat het veel langer duurt dan in normale omstandigheden.Groetjes,Joel

@Joel M 

Bedankt voor het op te zoeken, echter dit lost m’n probleem niet op. Dit zgn. onderzoek duurt nu al 2 maanden en ondertussen worden de fiber aanslutingen links en rechts van ons huis gewoon uitgevoerd. Hebben we eveneens de brief gehad met de beschikbaarheid van fiber en is de voortuin momenteel nog vlot bereikbaar.

 

Hierbij een foto van de laatste aansluiting 2 huizen links van mij, net als 2 huizen rechts van mij op dezelfde dag.

Als je hier niet moedeloos van wordt, dan weet ik het niet? Misschien ter staving van het onderzoek indienen? ‘k kan ook zelf de put graven aan de rioollijn als dat helpt???

Ter info, het betreft geen nieuwbouwwijk, maar een nieuwe woning in een bestaande wijk. Niets bijzonders dus, behalve voor Proximus?

Reputatie 7
Badge +4

Blijkbar uitrol fiber door Fiberklaar

cfr

ibpt | Dataportaal - FTTH glasvezelkaart (bipt-data.be)

in principe bent u of zou u kortelings aansluitbaar zijn, maar er zijn om één of andere reden slechts een zeer beperkt aantal huisnrs voorhanden vai de ondervermelde website van Proximus 

Sluit jouw woning aan op fiber - Supersnel internet | Proximus

 

Ook op de bovenvermelde website van het BIPT komt uw huisnr nog niet voor

 

→ Normalerwijze dient u uw aansluiting bij Fiberklaar aan te vragen (en eens uitgevoerd kan u bij Proximus een abo bestellen), correct  @Joel M ?

Probleem is dat ook bij Fiberklaar voor uw straat slechts een beperkt aantal huisnrs terug te vinden zijn 

Wij maken Vlaanderen klaar voor internet via fiber (fiberklaar.be)

→  best derhalve de vraag stellen via Fiberklaar contactpagina  Fiberklaar staat voor je klaar: vul het contactformulier in

 

 

@M_016, @Joel M 

 

Idd fiber werd uitgerold in de hele wijk. de grond waarop de nieuwbouw staat is zelfs zichtbaar op die kaart, enkel voor een of andere reden bestaat het toegewezen huisnummer niet volgens die tool en als ik de huisnummers van m’n buren ingeef dan zijn ze klaar voor aansluiting volgens diezelfde tool.

 

Groene deel in het midden, ter hoogte van het T-kruispunt is het desbetreffende terrein.

 

Reputatie 7
Badge +4

Proximus medewerkers (moderatoren) zijn pas vanaf maandag terug aanwezig op dit publieke forum

Concreet

heeft Fiberklaar uw woning al dan niet reeds aangesloten op hun netwerk = is er een fiberkabel naar uw woning en een fibercontactdoos geplaatst?

indien nee vermoed ik dat u contact zult moeten zoeken met Fiberklaar, het is immers Fiberklaar die Proximus inlicht over de beschikbaarheid van het netwerk

indien ja, zijn één of meer buren in uw onmiddellijke omgeving (aan dezelfde kant van de straat) reeds met een operationeel fiberabonnement aangesloten?

 indien ja zou Proximus u normalerwijze ook uw abonnement moeten kunnen omzetten

 

waarom diverse huisnrs niet voorkomen in de tool (van Proximus/Fiberklaar) is mij niet direct duidelijk (de uitwisseling van de gegevens verloopt voor zover mij bekend o.a. vanuit de lokale besturen via GIS naar o.a. Bpost/Proximus/….) 

 

CadGIS (fgov.be)

 

 

P.S.

Dit is een publiek forum en ik ben geen Proximus medewerker

Louter ter bijkomende info:  die kaarten kloppen niet altijd voor de 100%, heb ik zelf ook al vastgesteld.

Volgens mij is het aan PX om dit verder te onderzoeken waarom de de aansluiting nog niet kan gebeuren of nog niet gebeurd is, je bent tenslotte klant bij PX en kunnen ze in theorie hierdoor ook een klant blijven behouden of verliezen!

Maar dit is tenslotte ook wat Joel M schrijft dat het onderzocht wordt.

  

@pbonroy Ik zie dat de dossierbeheerder met uw probleem/klacht 53419504 volop mee bezig is.Van zodra het onderzoek is afgelopen gaat deze zelf contact met u opnemen.Excuses alvast voor het ongemak en ook dat het veel langer duurt dan in normale omstandigheden.Groetjes,Joel

 

Reputatie 7
Badge +3

@pbonroy 

er is nog eens gevraagd om dossierbeheerder te laten navragen bij fiberklaar naar juiste aansluiting op je adres 1502…

sorry voor het ongemak.

Groeten

Tina

Reageer