Vraag

online gaming lag / hiccups

  • 13 August 2021
  • 3 reacties
  • 297 Bekeken

Hey,

Ik ben recent verhuisd en sinds 2 augustus is ons Proximus abonnement geactiveerd in de nieuwe woning. De router en TV decoder zijn mee verhuisd naar de nieuwe woning en hier door de technieker van Proximus geïnstalleerd. 

Ik speel regelmatig Call Of Duty: Warzone en heb over het algemeen geen lag of storingen tijdens het online spelen. Ik merk wel dat wanneer mijn partner een opgenomen programma afspeelt op de TV decoder dat ik hier last van ondervind in game, het spel krijgt af en toe lag spikes of haperingen. Nochtans heb ik volgens het spel geen packet loss en zit mijn latency meestal tussen de 20 en 30 ms, niet echt slecht dus. 
Op die moment zijn er ook niet veel simultane gebruikers, mijn desktop (ethernet) , 2 smartphones (wifi) en de decoder (ethernet) zijn de enige aangesloten toestellen op de modem. 
Moest je het je afvragen, mijn desktop is ook krachtig genoeg om het spel te spelen, heb voordien in de oude woning nooit last gehad hiervan. 

Wanneer de decoder niet aan staat of er enkel live tv gekeken wordt heb ik het probleem niet en loopt alles vlot, het lijkt mij enkel voor te komen wanneer er iets opgenomen gekeken wordt (en er wordt hier bijna enkel naar opgenomen programma’s gekeken).
In onze vorige woning, met dezelfde decoder en dezelfde modem had ik dit probleem helemaal niet wanneer er een opname gekeken wordt dus ik stel mij de vraag of dit verholpen kan worden? 

Zijn er zaken die ik kan proberen (modem/decoder resetten, …...) of kan Proximus dit eens bekijken of zij geen problemen zien? 
Ik weet dat gamen en opnames bekijken tegelijkertijd kan werken, ik deed dit constant in onze oude woning, maar nu is het echt niet prettig om te spelen wanneer er op de tv decoder opnames bekeken worden. 

Alle hulp of tips zijn zeker welkom. 

Mvg


3 reacties

ter info: er lopen hier nog topics omtrent dit probleem maar er is weinig of geen feedback gekomen van Proximus hierop.

In ieder geval de prox forummedewerkers komen hier niet langs op het forum tijdens het weekend.

Is het een v7 decoder die je hebt?

Wordt de decoderaangesloten via een switch bvb.

bbox en decoder resetten kan je altijd eerst proberen

bbox resetten = 20 sec lang het reset knopje ingedrukt houden tot vooraan alleen nog de power led blijft oplichten en dan loslaten.

  • wachten tot op bbox zijn DSL lampje continu blijft branden
  • dan pas de decoder resetten > klik hier en volledig laten opstarten

Martin, alvast bedankt voor je reactie, ik hoop dat de proximus forum medewerkers hier volgende week toch ook een kijkje kunnen nemen en iets reageren. 

Om op jouw vragen te antwoorden: 

  • Als ik naar de onderkant van de decoder kijk zie ik een sticker met daarop “TV Decoder V5 - Compact” dus denk niet dat ik een v7 decoder heb. 
    Onze modem is een Bbox 3 van SagemCom, dus die waarbij de switchpoorten per 2 gegroepeerd zijn. 
  • de decoder is rechtstreeks aangesloten met een ethernet kabel op de modem, hier zit dus geen extra switch tussen. 

Bedankt voor de tips van het resetten, zal deze zo snel mogelijk eens proberen en mijn resultaten terugkoppelen hier. 

Als er v5 compact op staat dan heb je inderdaad geen V7 android decoder.

Deprox forummedewerkers wel bij de specialisten te weten komen of dit een gekend probleem is en er een oplossing voor bestaat of dat er aan gewerkt wordt?

Reageer