Vraag

Onbeperkte Internet

  • 7 November 2019
  • 15 reacties
  • 1141 Bekeken

In september  kwam ik van telenet, ook had onbeperkt internet (In kleine letters  Max 750)

 

Nu zie ik me verbruik 92 Gb   van de 3Tb

 

Volgens wat ik weet is dat 300 Gb???

Heb ik tussen 16 sep en nu wat gemist?

 


15 reacties

Reputatie 6
Badge +2

In september  kwam ik van telenet, ook had onbeperkt internet (In kleine letters  Max 750)

 

Nu zie ik me verbruik 92 Gb   van de 3Tb

 

Volgens wat ik weet is dat 300 Gb???

Heb ik tussen 16 sep en nu wat gemist?

 

Naar mijn weten staat 3 TB gelijk aan 3000 GB en geen 300 GB.

zelfs google weet dat  ☺

 

Reputatie 6
Badge +3

Vanaf 1 november is de limiet van 750GB naar 3TB gestegen.

Dat is wat je gemist hebt sedert 16 september. 

als bijkomende info:

zie >

https://nl.forum.proximus.be/tips-tricks-50/wist-je-dat-jullie-internet-volume-gaat-stijgen-vanaf-1-november-2019-48699

zelfs google weet dat  ☺

 

Bedankt voor je tip niet aan gedacht…..ben niet zo thuis in die din

Graag gedaan.

Reputatie 6
Badge +2

Wat een spraakverwarring en misinformatie.

De limiet is gestegen van 750GB naar 3TB

Hoe kan een volume limiet stijgen, als er geen limiet is?

Het enige dat verandert is dat het moment waarop je bijkomend volume moet activeren (de zogenoemde “gratis volumepacks”) nu op 3TB gebracht is i.p.v 750GB

Dat verlaagt de administratieve rompslomp voor het activeren van het bijkomend volume.

Dat kan je toch bezwaarlijk een “stijging van de limiet ” noemen, gezien er geen limiet is :smiley:

 

 

er is wel een limiet in die zin dat als je de 3TB bereikt je terug volume moet (gratis) bijladen, zoals het vroeger ook het geval was met de 750 GB limiet, moest er totaal geen limiet zijn dan zou je ook niet moeten bijladen na de 3TB limiet ☺

Reputatie 6
Badge +2

Zo kan je alles uitleggen.

Het was “zonder limiet” (gratis bijladen aan 750GB) en het is nog altijd “zonder limiet” (gratis bijladen aan 3TB).

Mijn punt is: Proximus kan nu toch geen reclame maken dat ze de volumelimiet “verhoogd” hebben, terwijl ze al altijd reclame gemaakt hebben dat het abonnement “Unlimited” was :smirk: .

zie: https://nl.forum.proximus.be/tips-tricks-50/wist-je-dat-jullie-internet-volume-gaat-stijgen-vanaf-1-november-2019-48699

Vanaf 1 November gaat jullie internet volume de hoogte in! Jullie hebben meer surfruimte voor dubbel zoveel internet plezier! 

Dat noem ik een beetje vals spelen :rolling_eyes: ...

Als ze nog maar zo vals spelen (draait tenslotte niet in ons nadeel uit in dit specifiek geval) dan spelen ze zeker niet meer vals dan al de andere reclame makers, en ik spreek in het algemeen niet van internet providers maar op alle gebied, vroeger maakte ik mij daar ook druk in maar als je op gelijk welke reclame op den duur vasstelt (als je de moed, goesting en tijd hebt om het dieper uit te pluizen) dat er addertjes onder het gras zitten, dan besluit ik dat de wet daar veel te laks tegenover staat en dit allemaal toelaten is enz…..
Je kunt dan wel beginnen met klacht in te dienen aan ombudsman, test aankoop enz… kortweg veel moeite doen enz… maar uiteindelijk verandert er eigenlijk niet veel.

enfin ik respecteer ieder zijn opinie en zeg niet dat je 100% ongelijk hebt, en gaf/geef alleen maar mee wat ik er van denk  😉

PS: ik moet zeker Proximus niet voortrekken want volgend jaar mag ik tenslotte ook weer de opslag van hun abonnementen er bijbetalen zoals iedereen en dit weegt nog zwaarder door dan dat klein beetje valse reclame (zo zie ik het dan toch ☺

Reputatie 7
Badge +1

@Martin. Klopt moet zeker PX niet voor trekken. Dit is gewoon een zoet houdertje. Ze kunnen op dit moment gewoon niet mee met de down en upload snelheidsverhoging die TN doorvoert. Op Fiber moet men minimaal 10 jaar wachten als je geluk hebt. Maar toch gooien ze de abo kosten weer omhoog onder het mom investeringen. Zal wel de afvloeiingsregeling 💶 zijn van PX die wij als klanten gaan betalen. Nee er staat weer niets tegenover wat ik heel jammer vindt 🤔

Reputatie 3
Badge +1

@Martin. Klopt moet zeker PX niet voor trekken. Dit is gewoon een zoet houdertje. Ze kunnen op dit moment gewoon niet mee met de down en upload snelheidsverhoging die TN doorvoert. Op Fiber moet men minimaal 10 jaar wachten als je geluk hebt. Maar toch gooien ze de abo kosten weer omhoog onder het mom investeringen. Zal wel de afvloeiingsregeling 💶 zijn van PX die wij als klanten gaan betalen. Nee er staat weer niets tegenover wat ik heel jammer vindt 🤔

zou telenet beter ook doen het is daarom dat wij bij proximus zitten, zeker met 5 grote kids en ieder 1 game downloaden van 150 GB + elke dag 7 GB update van jawel 1 game de games worden groter en groter en bij telenet zat de meter . vol op 14 dagen tijd alles gaat tegenwoordig online ook bij de hoge scholen. Dus lang leven proximus en glasvezel is er voor een stuk al, al ongeveer 10 a 15 jaar vooral op hoofdwegen, wij zitten ook nog niet op glasvezel (nog niet to the home) maar merken dat het dichter bij is dan verwacht dat ga geen 10 jaar meer duren. mijn zoon kent een school maat die op glasvezel zit van proximus en dat gaat vele beter dan telenet  zegde hij tegen mijn zoon.telenet is ook niet echt FIBER (glasvezel) kijk hier maar is naar cable,adsl,fiber dan zie je het verschil.

Uiteraard kan coax en koperpaar zeker niet op tegen fiber maar eens ze beiden op glasvezel bezig zijn dan pas kunnen de snelheden drastisch de hoogte in, maar daarom zal nog niet iedereen de volle snelheid krijgen vrees ik nu heb je abo standaard en maxi waar de snelheden ook afhangen van het abonnement, enfin de toekomst gaat het wel uitwijzen en mss gaan we dit niet meer meemaken maar wie weet spreken ze dan in de toekomst dat fiber te traag geworden is 😄, mijn pa zat in het begin op zo’n adsl modem (blauwe kwal) en niemand zei in het begin dat dit traag was, soit wat ik wil duidelijk maken is  dat hetgeen vandaag voldoende is op relatief korte termijn weer niet voldoet aan de noden en wensen …...

Reputatie 3
Badge +1

Uiteraard kan coax en koperpaar zeker niet op tegen fiber maar eens ze beiden op glasvezel bezig zijn dan pas kunnen de snelheden drastisch de hoogte in, maar daarom zal nog niet iedereen de volle snelheid krijgen vrees ik nu heb je abo standaard en maxi waar de snelheden ook afhangen van het abonnement, enfin de toekomst gaat het wel uitwijzen en mss gaan we dit niet meer meemaken maar wie weet spreken ze dan in de toekomst dat fiber te traag geworden is 😄, mijn pa zat in het begin op zo’n adsl modem (blauwe kwal) en niemand zei in het begin dat dit traag was, soit wat ik wil duidelijk maken is  dat hetgeen vandaag voldoende is op relatief korte termijn weer niet voldoet aan de noden en wensen …...

de site voor fiber packs bestaan al en de snelheden Proximus fiber

daarmee dat ik dat ik hierboven al aangehaald had dat ze naar alle waarschijnlijkheid zullen blijven onderscheid maken in snelheid en datavolume.

Reageer