Nu is het inderdaad nog afwachten op een download van 100 , volgens de downstream noise margin van16,3 dB kan het wel.
Hey mensen, ik vroeg me af of dit normaal is:
Ik heb een enige tijd geen vdsl meer gehad, wegens een promotie van de grote kabelboer, echter viel dit harder tegen dan ik dacht.
Dus ik activeer opnieuw mijn vdsl lijn, maar de noise margins liggen plots heel wat lager dan voorheen… Er is nooit wat aan de NTP of kabels geweest.
@Lansa
dit is het normale startprofiel 70/30 Mbps voor een vdsl2 vectorised lijn op een afstand van 400 m (of minder) ; mogelijks zal de DLM (Dynamic Line Management sytem) deze beginsnelheid in de loop van de volgende dagen/weken verder verhogen indien de kwaliteit en de bezetting van de distributiekabel ditt toelaat zonder dat de klanten met koperparen in deze kabel elkaar zouden storen
noise margin up » 10 dB dus in principe verhoging (70 → 85 → ?) nog mogelijk (DLM profile no → yes)
Bedankt voor uw reactie, ik doelde echter dat mijn noise margins heel wat lager zijn dan vorig jaar toen ze het eerst die kabels gelast hebben.
Vorig jaar mei 2020, bij eerste opstart na lassen:
noise margin down: 20.4db
noise margin up: 12.8
nu in augustus 2021 na een heractivatie
noise margin down: 18.3
noise margin up: 10.8
Er is hier overlaatst goed overstroomd geweest, ik hoop niet dat mijn kabel beschadigd geraakt is geweest.
@Lansa
indien de kabel zou beschadigd geweest zijn vermoed/vrees ik dat er wel andere problemen zouden optreden/vastgesteld worden
bovenstaande valt mijns inziens binnen “een tolerantiemarge” (functie van de bezetting/gebruik van de koperparen)
= best enige tijd afwachten op acties van “ de DLM”
Bedankt voor uw reactie, ik doelde echter dat mijn noise margins heel wat lager zijn dan vorig jaar toen ze het eerst die kabels gelast hebben.
@Lansa Ondertussen kunnen meer VDSL klanten bijgekomen/aangesloten zijn op die distributiekabel waar jij ook op afgetakt wordt of vocht doordringing enz.. er kunnen verschillende redenen zijn....
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.