Vraag

Nieuwe modem wifi 6 besteld - mgelijkheid om oude wifi booster te behouden ipv verplicht terugsturen en een nieuwe te bestellen?

  • 3 January 2024
  • 3 reacties
  • 143 Bekeken

Geachte,

Aanleiding voor deze vraag/dit verzoek

Ik bestelde op 31/12/2023 een nieuwe wifi 6 modem via “My Proximus”.

Bij afronding van mijn bestelling verwijderde ik in mijn winkelmandje het product “wifi booster” dat zich (gratis) automatisch toegevoegd had bij het product “wifi 6 modem”. Wij hebben immers al een wifi booster staan. 

Proximus vraagt ons intussen per kerende onze oude wifi modem + wifi-booster terug te sturen tegen 24/1/24. Zoniet rekent Proximus ons de kosten van beide toestellen aan.

Type abonnement

Wij beschikken over een flex pack (1 wifi booster gratis inbegrepen normaliter). 

Vraag/verzoek

Is er een mogelijkheid om met Proximus overeen te komen onze oude wifi-booster niet terug te sturen maar gewoon verder te blijven gebruiken?

Redenering:

  • Voor zover ik begrijp zal ik normaliter gratis opnieuw een wifi-booster kunnen bestellen eenmaal Proximus onze oude wifi-booster ontvangen heeft.
  • Feit is echter dat tv en internet niet optimaal werken zonder wifi-booster en we allicht tot ontvangst van de nieuwe wifi booster enkele dagen met slechte tv en internet opgezadeld zouden zitten.
  • Het zou ook onnodig transport besparen aan beide partijen. 

Bij voorbaat dank voor uw aanwijzingen/advies. Beschikbaar voor meer details waar nodig en nuttig. 

Hartelijk,

David 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@DavidGrz Voor een goede werking van de wifi die vanuit je nieuwe modem wordt verzonden dien je ook gebruik te maken van de nieuwe wifi booster. Deze is wifi 6 compatibel wat bij de oude wifi booster niet het geval is. 

@DavidGrz

Ter info, in afwachting van een reactie van een PX medewerker:

bij de nieuwe bbox4 (wifi 6) heb je ook een wifi-booster V2 (wifi 6) nodig, ipv de wifi booster V1.

Edit: ondertussen zie ik dat terwijl ik dit bericht aan het typen was, PX moderator  @DaisyS , reeds geantwoord heeft!

@DaisyS  en @Martin  hartelijk dank aan jullie beiden voor het snelle antwoord!  Ik kan hiermee verder.  Prettige avond en graag tot een volgende keer

Hartelijk, David

Reageer