Beantwoord

Nieuwe installatie - plots GEEN internet (lampje DSL knippert)

  • 17 January 2022
  • 7 reacties
  • 880 Bekeken

Hallo,

 

Vrijdag (14/01/2022) kwam een ​​monteur om internet en tv voor ons te installeren (b-box 3V+ modem en Android TV box). We hebben een glasvezelaansluiting dus de monteur heeft het apparaat ook voor glasvezel geïnstalleerd.
Alles werkte prima tot gisteren (16-01-2022) om 22:15 uur. Het internet viel plotseling weg en sindsdien knippert de DSL-LED. Sindsdien helemaal geen internet meer..

Ik heb alle stappen gevolgd om alle apparaten opnieuw op te starten, maar niets helpt. Als ik het apparaat herstart voor de glasvezel gaan de 3 lampjes correct branden MAAR het lampje van de GE2 (waarop de modem is aangesloten) blijft niet branden. Dit lampje wordt groen net na het "POWER" lampje en blijft branden wanneer het "LINK" lampje aanspringt maar gaat uit wanneer "AUTH" aangaat.

Na een paar herstarts van alle toestellen (en controle van de kabels, maar die zijn allemaal nieuw) kan ik concluderen dat we pas internet zullen hebben als iemand van Proximus dit probleem onderzoekt..


Heeft iemand dit probleem ook gehad?

 

Bedankt,

Vriendelijke groeten,

Greg

icon

Beste antwoord door gscor 18 January 2022, 17:19

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Het kan zijn dat de Prox forummedewerkers straks als ze hier de draad opnemen, eens een reset bij hen  moeten doen van de fiber modem wat je zelf niet kunt uitvoeren.

Het kan zijn dat de Prox forummedewerkers straks als ze hier de draad opnemen, eens een reset bij hen  moeten doen van de fiber modem wat je zelf niet kunt uitvoeren.

Hm ben benieuwd. Ik zie ook een reset knop op de fiber modem maar heb daar nog niet op gedrukt.

Het is eigenlijk niet duidelijk wat ze juist doen van op afstand, als ze spreken van we hebben een fiber reset gedaan, of dit ook een reset inhoudt van de fibermodem weet ik niet, en of je een reset zelf kunt doen van je fibermodem is voor mij ook nog niet duidelijk, je zou het nattuurlijk kunnen proberen door  het resetknopje een 15 a 20 sec  seconden in te drukken.

Als je naar de Grafische User Web Interface (GUI) gaat van je bbox , door te surfen naar → Onthaalpagina BBOX 
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)

Staan de login gegevens ingevoerd voor je internet verbinding en krijg je ook onder WAN iets te zien

ik denk nog juist aan iets heb je de bbox zelf al gerest ook = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

DSL lampje dat knippert duidt op geen signaal op je koperlijn aansluiting maar aangezien je op fiber zit wordt de bbox niet meer gebruikt als DSL modem maar wel het router gedeelte van de bbox via zijn WAN wordt nog gebruikt (wan signaal dat van je fiber modem komt)

Reputatie 6
Badge +3

@gscor kan u uw lijnnummer of klantennummer ook toevoegen aan uw forumprofiel, dan kunnen we het langs deze kant ook eens uittesten.

Hallo,

 

Het probleem is ondertussen opgelost. Het ging om een foute configuratie van de glasvezel langs Proximus’ kant. 
 

@Martin @YorickP 

 

bedankt!

@gscor Bedankt voor je feedback en blij te horen dat het voor u toch uiteindelijk opgelost is.