Vraag

Nieuwe aansluiting

  • 11 November 2020
  • 13 reacties
  • 297 Bekeken

Beste,

18 december verhuizen wij naar een nieuwbouw appartement. De nodige bekabeling is voorzien van de straat in de technische ruimte en in de berging van ons appartement, waar de modem wordt aangesloten. Niemand van Proximus kan me antwoorden op volgende vraag. In de technische ruimte dient toch een kast of aansluitingen voorzien te worden, waar de verschillende appartementen op worden aangesloten? Wordt dit op dezelde dag van de aansluiting modem uitgevoerd? Groeten, F


This topic has been closed for comments

13 reacties

Tenzij de proximus medewerkers mij morgen zouden tegenspreken morgen als ze langskomen, moet die intro (kast) er eerst staan, maar de prox medewerkers kunnen morgen altijd bij de bevoegde dienst opvragen wat de stand van zaken is van die aansluiting.
aansluiting-van-appartementsgebouwen

Beste Martin,

Thx voor jou reactie. Zeggen tegen me, dat de bouwheer dit moet aanvragen. Hij neemt op zijn beurt contact met Px op, die zeggen dat als de eerste aanvrager van het appartement deze aansluiting vraagt, ze dit in orde brengen. Twee totaal andere versies. Vrees ervoor dat als de technieker 18 dec komt en de kast in de technische ruimte niet hangt, ik er aan ben voor de moeite. Zou toch grazg internet en tv hebben als ik er woon. Ofwel Px opzeggen en overgaan baar telenet, dat is wel voorzien in de technische ruimte.

Reputatie 7
Badge +4

https://www.proximus.be/dam/jcr:b02d5802-bbba-4ed2-b78e-d2d58c422090/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/sme/aansluiting-van-appartementsgebouwen-nl~2019-04-17-16-16-33~cache.PDF p.18

Op basis van bovenstaande vermoed ik dat onderstaande correct is

de bouwheer dit moet aanvragen

en onderstaande niet correct is

als de eerste aanvrager van het appartement deze aansluiting vraagt, ze dit in orde brengen

 

P.S. werkwijze voor koper en fiber is gelijkaardig (= werken voor zgn. “vooraansluiting”)

Beste,

 

Zou best kunnen, maar de bouwheer krijgt dus een andere versie te horen. Triestig dat niemand van Px me hier een sluitend antwoord op kan geven. Ben eigenlijk verplicht de opzeg te doen en met telenet in zee te gaan daar die aansluiting in het technisch lokaal wel aanwezig is :(

Als ze morgen hier terug langskomen van Proximus kunnen ze u een sluitend antwoord bezorgen.

Taken uitgevoerd door de bouwheer Inzake de installatie van telecommateriaal in een appartementsgebouw zijn de volgende taken voor rekening van de bouwheer:
• het plaatsen van wachtbuizen, inclusief de doorgang door de buitenmuren, en het plaatsen van kabelgoten en kabelladders, indien nodig;
• het ter beschikking stellen van een technisch lokaal;
• het plaatsen van verticale bekabeling naar elk appartement en het labelen van de verticale bekabeling in het technisch lokaal;
• het plaatsen van een aansluitpunt in elk appartement (voor UTP en eventueel glasvezel) en het aansluiten van de verticale kabel.

Taken uitgevoerd door Proximus Zodra deze voorbereidende werken correct zijn uitgevoerd, zal Proximus de volgende taken op zich nemen:
• de toevoer van de invoerkabel naar het technisch lokaal via de wachtbuizen die door de bouwheer werden geplaatst;
• het aansluiten van de invoerkabel op het publieke netwerk;
• de installatie van de verdeelkast in het technisch lokaal;
• de montering van de invoerkabel op de verdeler;
• het monteren van de verticale kabels (van de appartementen) op de verdeelkast.

Thx Martin!

Reputatie 6
Badge +2

 De nodige bekabeling is voorzien van de straat in de technische ruimte en in de berging van ons appartement, waar de modem wordt aangesloten.

 

Er ligt dus al een Proximus kabel vanaf de straat naar de technische ruimte (en niet alleen een wachtbuis)?

Met andere woorden: Proximus is er al geweest (op vraag van de bouwheer), en de kabel is al gelast op de straatkant? Alleen de verdeelkast is er nog niet?

Dan heeft Proximus een begonnen werk maar half afgewerkt?

Er ligt idd een kabel, toch niet moeilijk om het af te werken. Zo weet je zeker dat als ze jou modem komen aansluiten je internet hebt. Nu is het nog bang afwachten. Als ik vandaag geen antwoord krijg ivm de installatie in de technische ruimte, word van mij uit alles gecanceld en ga ik in zee met telenet.

wacht gewoon het verder onderzoek van de prox forum medewerkers bij de bevoegde dienst af om de juiste stand van zaken te weten te komen.

Reputatie 7
Badge +3

@Miltair 

Ik ga er ook vanuit dat de bouwheer of syndicus hiervoor het nodige moet doen.

De lassers van Proximus moeten eerst een invoerkast plaatsen en hierop de invoerkabels aansluiten alvorens de installatie van 18/12 verder kan uitgevoerd worden.

Ik zal het voor de zekerheid nog eens navragen, ik houd je op de hoogte.

 

Geert

Thx  voor de info. Heb contact gehad met Px, weer hetzelfde verhaal. Heb de verhuis stopgezet en telenet geactiveerd.

Reputatie 7
Badge +3

Onze oprechte verontschuldigingen voor het ongemak, 

Deze link is de info die je op onze site terug kan vinden: 

Geert,

Thx voor deze info. Ben met Px bezig sinds 07 Sep voor de verhuis te regelen op 18 Dec. Sinds deze datum sturen ze me van het kastje naar de muur. Voor mij was de maat vol en ga nu in zee met Telenet die me direct de juiste info konden geven. Zij hebben wel al alles voorzien in de technische ruimte van het appartement. Jammer dat dit is gebeurt na ruim 30 jaar klant geweest te zijn bij Belgacom/Proximus. Groeten, Fernand