Vraag

Niet akkoord met jullie manier van werken

  • 11 September 2023
  • 8 reacties
  • 428 Bekeken

Beste,

 

Jullie bellen me op voor installatie en dan krijg ik diverse e-mails waar ik zogezegd bevestig dat ik akkoord ga met nieuwe voorwaarden? Dat is totaal verkeerd want heb niets bevestigd jullie hebben mij een datum doorgegeven wanneer jullie zouden langskomen maar van mijn kant ben ik niet akkoord en zeker niet met jullie prijsofferte!

Hieronder begin van jullie e-mail…

Hartelijk dank dat je voor Proximus gekozen hebt. Onze technicus komt binnenkort bij jou langs om je nieuwe oplossing op fiber te installeren en te activeren. Hieronder vind je alvast wat meer praktische informatie.

 

Ga dus niet akkoord als het op zo een manier doorgaat! Dus de installatie moet je voorlopig niet uitvoeren, zal eerst eens met concurrent(en) contact opnemen voor er een beslissing zal vallen.

 

Mvg,


8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Bartdevloo 

Excuses voor het misverstand

ik merk dat je woning ligt in een gebied waar koper aansluitingen stilaan worden beëindigd en aangesloten op een glasvezelnetwerk

Er zijn hierover verschillende mailings naar jou verstuurd met info.

Ik zal het order voor fiber dan volledig laten annuleren en je producten nog gewoon laten staan voor zo lang dat nog mogelijk is? 

Groeten

Tina

Alhoewel ik voorlopig nog niet betrokken ben, concludeer ik hieruit dat men VERPLICHT moet overschakelen van koper naar fiber als die aangeboden wordt? (de “zolang als mogelijk” zin)

TBI: zie ook hier “hoelang kan ik weigeren” → Weigeren fiber | Proximus Forum

Alhoewel ik voorlopig nog niet betrokken ben, concludeer ik hieruit dat men VERPLICHT moet overschakelen van koper naar fiber als die aangeboden wordt? (de “zolang als mogelijk” zin)

Ik begrijp nochtans dat je wel de keuze krijgt omdat de koperdraad op termijn buiten werking wordt gesteld. Maar als je nu ervoor kiest krijg je een tijdelijke (1 jaar?) korting van 5 euro op het Fiber abonnement. M.a.w. aan de zelfde prijs, zonder verhoging en de aansluiting is gratis.
Achteraf niet meer.
Na 3 tot 5 jaar is het in ieder geval oftewel Fiber oftewel de gele concurrent, want koper gaar er sowieso uit. Eerder overstappen is ook mogelijk natuurlijk.


 

Reputatie 5
Badge +2

@Regulus zoals @Mutlie reeds heeft gezegd verdwijnt koper in de regio’s waar fiber mogelijk is. Dit is ons ook opgedragen geweest dus hebben we hier ook geen andere keuze in. 

Maar op de px site is o.a. ook het volgende te vinden : 

Kan ik weigeren om over te stappen naar fiber? Het kopernetwerk wordt ontmanteld (zie datum vermeld in de brief). Dat betekent dat de telecomdiensten op koper niet meer zullen werken. Het is dus noodzakelijk om over te stappen naar fiber als u wilt blijven gebruik maken van uw telecomdiensten

Hoelang duurt het om de migratie uit te voeren na ontvangst van de brief? Wij nemen contact met u op om de migratie uit te voeren. Dit gebeurt normaalgezien binnen het jaar.

Dus als je die brief nog niet ontvangen hebt versta ik hieruit dat het nog niet dringend is om over te stappen

Reputatie 7
Badge +4

In de meeste gevallen blijft koper nog 5 jaar actief na de aanleg van Fiber. Daarna wordt het kopernetwerk inderdaad gedesactiveerd en moet je overschakelen naar fiber als je klant wil blijven bij ons. We wachten niet tot de 5jaar volledig om zijn om klanten te vragen om over te stappen om het werk wat te kunnen spreiden. 

Dank u voor de info. Hier is schijnbaar in de verste verte nog geen sprake van fiber. Hout vasthouden! Je weet maar nooit!

Reageer