Vraag

net overgeschakeld naar een flex pack

  • 17 December 2022
  • 13 reacties
  • 207 Bekeken

Reputatie 1
Badge

ik vraag me af of ik nu de nieuwe modem die wifi 6 ondersteund, ga krijgen,

de eerste wifi booster is gratis, maar zonder de nieuwe modem ben je er niet veel mee.


13 reacties

Ter info: En ik vraag mij ook af of de functionaliteit van wifi6 op de bbox4 nu al in orde is want een tijd geleden werd hier gemeld dat dit nog niet operationeel was? 

We zullen moeten afwachten tot maandag om beiden een officieel antwoord te krijgen op onze vragen van iemand van PX zelf.

Reputatie 7
Badge +3

@chris_039 Als ik goed begrepen heb heeft u de laatste nieuwe Wifi booster maar nog geen nieuwe internet box.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +4

Voor zover mij bekend kunt u via 0800 xx800 voor een pack Flex met vaste lijn een internetbox (met WiFi 6/ax) aanvragen 

Een booster v1 is in dat kader beschikbaar voor Bbox3v+, een booster v2 (ax) voor internetbox

 

weet er ook iemand of die functie wifi6 nu volledig werkt met de bbox4 ?

Reputatie 7
Badge +3

weet er ook iemand of die functie wifi6 nu volledig werkt met de bbox4 ?

Bij mij werkt het toch . N.B. Je toestel dient wel compatibel te zijn. Dan zie je een 6 staan onder je Wifi symbool

Om te profiteren van alle mogelijkheden van wifi 6 heb je geschikte apparaten nodig. De meeste nieuwe laptops en smartphones ondersteunen dit al. Oudere apparaten profiteren niet van hogere snelheden of beter bereik. Wel profiteer je hiermee van minder vertraging. Zo blijft je netwerk ook bij grote drukte stabiel.

Hier vind je een overzicht van de Smartphones die wifi 6 compatibel zijn 

https://be.hardware.info/smartphones.86/wifi-6-802-11ax

Wifi 6 vs Wifi 5

Zie hieronder de verschillen tussen Wifi 5 en Wifi 6 op een rij. Waarden zijn theoretisch en volgens de IEEE 802.11 standaard.

  Wifi 5 (802.11ac) Wifi 6 (802.11ax)
Sinds 2014 2019
Frequentie band 5 GHz 2,4 / 5 / 6 GHz
Bandbreedte 20/40/80/160 MHz 20/40/80/160 MHz
Peak PHY rate 6,8 Gbit/s 9,6 Gbit/s
Link Spectral Efficiency 42,5 bps/Hz 62,5 bps/Hz
Max single user streams 8 8
Max multi user 4 (alleen download) 8 (down- en upload)
Modulatie OFDM OFDMA
Max constellation 256-QAM, 5/6 1024-QAM, 5/6
Max OFDMA tones 512 2048
Subcarrier spacing 312,5 KHz

78.125 KHz

 

Reputatie 7
Badge +4

@Martin , uiteraard werkt dat (voor compatibele toestellen) er is evenwel (nog) geen WiFi 6E support

ik vind dit wel raar dat het laatste bericht dat PX hier gepost heeft een bericht was dat er nog moest aan gewerkt worden en er op de vraag of het nu al volledig in orde is geen antwoord gekomen is tot hiertoe, mss moet ook de juiste software versie op je bbox4 staan hiervoor ….

Dat je toestel moet compatible zijn is natuurlijk een andere zaak, maar daarom moet in eerste instantie die functie ook op de bbox in orde zijn

Ook is er nog geen antwoord gekomen op de vraag of ook wifi6e zal ondersteund worden met de bbox4.

Reputatie 7
Badge +4

@chris_039 Op dit ogenblik heb je een b-box3v+. Deze ondersteunt Wifi6 nog niet. In je pack is een booster inbegrepen. Je krijgt altijd het model dat compatibel is met de modem die je hebt. 

@Martin Wifi 6 is al wel actief op de Internetbox (bbox4), Wifi 6E is nog niet actief op de moment, maar zal er in de toekomst wel komen. 

@HadewychT Bedankt om mij dit te willen bevestigen.

Reputatie 1
Badge

ik heb idd een bbox3v+ en ik kan daar een booster bij krijgen die compatibel is met deze modem,

maar als ik dan een nieuwe modem heb, zit ik wel met een verouderde booster t.o.v de bbox4.

of zie ik dat verkeerd?

Reputatie 7
Badge +3

@chris_039 

Als je Flex pack voldoet aan de voorwaarden kan je via de klantendienst een swap aanvragen naar de Internet Box (Bbox v4) en de V2 Wifi booster.

Voorwaarden : Flex Pack met superieure ervaring

Superieure ervaring

Snelheid

Onbeperkt surfen thuis met max. 100 Mbps download- en 30 Mbps uploadsnelheid.

Stabieler en sneller internet

Dankzij de nieuwe Internet Box met Wi-Fi 6 technologie, kan je genieten van:

  • stabieler en sneller internet, zelfs wanneer de hele familie online is
  • lager energieverbruik
  • betere bescherming tegen hackers

Beheer je wifi met de MyProximus-app:

  • Met Smart Wi-Fi kan je de snelheid en de sterkte van je wifi-signaal analyseren in elke kamer van je huis én krijg je persoonlijke aanbevelingen om deze te verbeteren.
  • Pauzeer de wifi-toegang volledig of op bepaalde toestellen als je nood hebt aan een digitale detox.
  • Deel snel en gemakkelijk je wifi met een QR-code.

Verbeter je wifi-bereik

Met de Wi-Fi Booster vergroot je je wifi bereik of sluit je je tv draadloos aan. Je hebt recht op 1 Wi-Fi Booster in je Flex pack (op aanvraag of op initiatief van de technieker).

Reputatie 7
Badge +3

@chris_039 U kan een WiFi Booster aanvragen die compatibel is met uw bbox3v.Als je achteraf zou overstappen naar de nieuwe internet box dan krijg je daar ook automatisch de nieuwe WiFiBooster voor in de plaats.Groetjes,Joel

Reputatie 1
Badge

hartelijk dank voor de feedback

 

Reageer