Vraag

nachtelijk vast internet verbruik

  • 31 October 2020
  • 9 reacties
  • 237 Bekeken

Goedemorgen,

sinds deze maand stel ik vast dat er s nachts veel download verbruik is. Mijn tablet schakel ik uit vanaf 23u. Enig idee wat de oorzaken kan zijn? Mijn maandelijks volume totaal opgebruikt halfweg de maand…. nog nooit voorgehad, wat loopt er fout?


9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Normaal komen er geen Proximus-medewerkers (moderatoren) langs in weekends en op zon- en feestdagen

Ik vrees evenwel dat zij enkel zoals uzelf via MyProximus - Mijn verbruik kunnen zien wanneer er datasessies geweest zijn (start - duur - verbruik)

Omwille van “privacy redenen” kunnen zij niet zien welke websites en/of applicaties gebruikt werden

Dit kunt enkel uzelf op uw tablet, smartphone, smartTV, … 

Dat er verbruik is kan ik zelf zien inderdaad. Aangezien ik de enige gebruiker ben (en ik niet slaapwandel bij mijn weten) zou ik willen weten hoe ik voorkom dat iemand mijn vast internet gebruikt. 
ik begrijp uw antwoord niet helemaal, een technieker laten komen heb ik toch niet gevraagd....

Reputatie 7
Badge +4

Normaal komen er geen Proximus-medewerkers (moderatoren) langs op dit publieke forum  in weekends en op zon- en feestdagen

 

Indien u WiFi paswoord niet gekend is door derden is een misbruik van uw internet-toegang in principe niet direct mogelijk 

Uiteraard kunt u uw Bbox  daarnaast bv. ‘s nachts bv. gewoon uitschakelen (of eventueel enkel uw WiFi door op de betrokken WiFi-toets op de Bbox te duwen om uit te schakelen of terug in te schakelen)

@mimi coeckelbergh  geen p2p programma’s die op de achtergrond draaien op pc / laptop …..

of backup programma’s 

Reputatie 6
Badge +3

@mimi coeckelbergh als u uw klantennummer of lijnnummer toevoegt aan uw forumprofiel, kunnen wij ook het langs onze kant eens nakijken

Mijn klantennummer: ***

 

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb uw vorige post aangepast om uw klantennummer te verbergen. Het is niet nodig om dit publiek te plaatsen en om u te beschermen heb ik deze dan aangepast.

 

Ik heb het verbruik van vorige maand nagekeken, maar u bent er alvast niet overgegaan. Het verbruik lijkt normaal te verlopen. Ik merk wel op dat er ongeveer evenveel verbruik vanuit uw modem als over uw hotspot login gebruikt wordt.  (ongeveer 50 GB via modem en 50 GB via de WifiHotspot login)

 

Momenteel omwille van covid-19 hebben alle klanten een onbeperkte downloadlimiet. Er zijn nog wel problemen met dit te zien in MyProximus.

Goedemorgen, dank voor uw antwoord maar ik ben nog altijd niet overtuigd dat er niks mis is met mijn verbruik.

Mijn normaal maandelijks volume ligt rond 30 Gb, in oktober werd mijn toegang plots beperkt, na een uiterst moeilijk contact met een Proximus medewerker heb ik een volumepack aangekocht. 
Wat is het verschil tussen “vast internet” en “smart WiFi”? Ik gebruik mijn internet via WiFi, komt dit overeen met “smart WiFi” in “my Proximus verbruik”. Wat is dan de weergave van “vast internet”? Zijn dit upgrades vd T.V. decoder? 
Mijn vraag blijft: waarom is mijn verbruik plots 3 keer zo groot? Ik ben de enige gebruiker en ik heb geen nieuwe toestellen aangesloten...

Smart wifi was de vroeger benaming voorde hotspot die actief staat op de bboxen en het noemt nu 

“Proximus Public Wi-fi”  (SSID) als je toestel(len) verbinding maken via deze hotspot van je bbox gaat dit datavolume even goed af van je internet volume, ook als je op verplaatsing bent en verbinding maakt met “Proximus Public Wi-fi” dan gaat dit uiteraard ook bij je verbruik van internet datavolume geteld worden.

Reageer