Vraag

Moeizame overstap naar Proximus

  • 19 October 2022
  • 41 reacties
  • 863 Bekeken

Reputatie 1

Om de dingen wat te vereenvoudigen en omdat er glasvezel in ons gebouw lag, dachten wij een tijdje geleden om over te stappen van Telenet (internet)/JIM Mobile (gsm) naar Proximus.

En sindsdien zitten we in de miserie:

(1) Mobile Flex SIM-kaart (een eerste ontvangen op 24/9!) wordt niet geactiveerd

(2) Er kunnen geen e-mail aliassen aangemaakt worden

(3) Geen toegang tot Proximus Cloud (error 2055)

(4) Geen wifi op de verdieping - een Booster 2 is besteld, maar wordt (nog?) niet geleverd

(5) Smart WiFi kan niet geactiveerd worden

(6) Drie (3) gelijknamige profielen in MyProximus, waarvan slechts 1 als beheerder (en dat is het enige - redelijk - “goede”)

(7) Rommelige afwerking van de aansluiting, met loshangende draden en zelfs loshangende modules!

(8) De “gratis installatie ter waarde van 350€” bleek slechts een half uur te duren. Werken die techniekers dan aan 700€ per uur? Zelfs advocaten zijn goedkoper!

(9) Vreemd genoeg krijgt de gekableerde ethernetverbinding als netwerknaam automatisch "telenet-67742F" (zelfs al is alle apparatuur van Telenet intussen al teruggestuurd)

Intussen kennen we bijna alle Proximus-medewerkers van de MyProximus Chat, Twitter, Twitter DM, Facebook en Messenger van buiten, maar niemand brengt hier enige deblokkering in.

Heeft hier iemand gelijkaardige ervaringen? En zo ja, hoe zijn jullie er uiteindelijk uit geraakt?


41 reacties

Reputatie 1

@leysfi Kan je nogmaals proberen inloggen op de cloud? Best eerst de cookies even verwijderen.

Geen verandering. Nog steeds zelfde foutmelding

 

Reputatie 7
Badge +5

@leysfi Werk je met een mailprogramma of via de webmail? Ik zie namelijk op je skynet email adres een forward adress staan.

Reputatie 1

@leysfi Werk je met een mailprogramma of via de webmail? Ik zie namelijk op je skynet email adres een forward adress staan.

Heb beide al geprobeerd. Laatste pogingen waren met het mailprogramma.

Reputatie 1

En dit krijg ik als ik de link naar www.proximuscloud.be volg:
 

 

Ook niet als je het via een privé venster doet in je browser CTRL SHIFT N (dan alle cookies aanvaarden)

Reputatie 1

Ook niet als je het via een privé venster doet in je browser CTRL SHIFT N (dan alle cookies aanvaarden)

Dan lukt het.

Zal iets met je Browser cookies te maken hebben, best ze eens wissen als je soms via  www.proximuscloud.be wilt werken.

Reputatie 1

En hoe krijg ik de iOS app aan de praat? Want nu is het nog steeds van…

 

Reputatie 1

 En dan maak ik mij de bedenking: moet IK wel al deze démarches nemen? Is dit niet de taak van de nieuwe operator (Proximus, dus), die bovendien de oude operator overgenomen heeft?

 

Neen dit is niet uw taak maar deze van Proximus als uw nieuwe operator

Nummers en e-mail overdraagbaarheid | BIPT

Hoe lang duurt het om van gsm-operator te veranderen? | BIPT

Ayayay, uiteindelijk is Proximus er slechts na 46 dagen in geslaagd om een simkaart te activeren en mijn oud nummer erop over te dragen.

Maar… nikskes compensatie!

Wat nu? Klacht neerleggen bij de Ombudsdienst van de Telecommunicaties? Bij het BIPT? Bij Guillaume Boutin?

Reputatie 7
Badge +3

@leysfi

Ik zal je laten opbellen door de klantendienst en vraag of ze jou een tegemoetkoming kunnen geven.

 

Geert

Reputatie 7
Badge +3

@leysfi 

binnen de 48 uur zal je gecontacteerd worden ( Case 51571092)

 

Geert

Reputatie 7
Badge +5

@leysfi Kan je mij de versie van software op je Apple toestel eens geven?

Reputatie 1

@leysfi Kan je mij de versie van software op je Apple toestel eens geven?

iOS 15.6.1

 

Reputatie 1

@leysfi

binnen de 48 uur zal je gecontacteerd worden ( Case 51571092)

 

Geert

Die 48 uur zijn er intussen al 144 geworden, en nog steeds geen teken van leven, hoor!
(maar ja, het tegendeel had mij wél een beetje verbaasd, eerlijk gezegd)

Maaarrrrr…. intussen werken we aan beterschap. Door de MyProximus-chat slechts met één puntje tegelijkertijd ‘lastig te vallen », zijn er toch al een paar (kleine) puntjes kunnen opgelost worden. Men zegge het voort!

Reputatie 1

Even tijd voor een update:

Uiteindelijk toch dat telefoontje gekregen (zo’n kleine 200 uur later, maar soit, daar liggen we al láng niet meer van wakker):

  • « Dag, meneer. Wat is het probleem? »
  •  « Wel, laat ik mij beperken tot het meest recente (de overige kun je in deze draad van het forum wel lezen): ik krijg van jullie een factuur, terwijl ik ingegaan ben op een aanbod van de eerste 6 maanden gratis! »
  •  « Oh, meneer, dat moet een misverstand zijn. Laat mij dit even nagaan »

(enkele minuten later)

  •  « Ziezo, meneer. Heb dit even nagegaan, en u hoeft niets te betalen. Heeft u anders nog vragen voor ons? »
  •  « Euh… ja: kan ik dat even op e-mail hebben, want ik zou niet graag volgende maand een herinnering van jullie krijgen, met een klets administratiekosten erbij gelapt! »
  •  « Zeker, meneer, dat is geen enkel probleem. Dat gaan we doen!’

En nu mogen jullie raden waar ik een week later nog altijd op aan het wachten ben…

Ik hou mijn hart vast voor de afsluiting van deze maand, en ga vanaf dan met klamme handen elke ochtend onze brievenbus opendoen…

Reputatie 1

Nog even een update - hopelijk & waarschijnlijk de laatste:

Vrijdag is voor de 2de keer een technieker langs geweest om eindelijk (51 dagen na de initiële ingreep) de installatie te fatsoeneren. De meeste punten uit mijn startpost in deze draad zijn daarmee opgelost (het zou er nogal aan ontbreken na zoveel dagen, maar soit).

Bij zijn vertrek kondigde de technieker zelfs proactief aan dat er maandag telefonisch zou contact genomen worden om na te vragen of er intussen nog andere punten opgedoken zouden zijn. Er werd zelfs genoteerd tussen welk en welk uur dit het best kon gebeuren! Mijn mond viel even open van verbazing.

Tot maandagavond, uiteraard. Want raad eens wat er dan NIET gebeurd is?

Proximus heeft toch een serieus, ja zelfs érg serieus probleem met de correcte opvolging van meldingen, interventies, storingen, bugsignalementen,… Wat voor CRM of ticketingsysteem gebruiken zij eigenlijk? Wie superviseert dat allemaal? Zijn er SLA’s? Zijn er SLA Managers? Is er een overkoepelende supervisor met voldoende autoriteit, helikopterzicht, verbeteringsideeën en vernieuwingsdrang?

Enfin: ze mogen altijd een beroep doen op ondergetekende voor een tijdelijke opdracht! Na 43 jaar in de ICT (waaronder 14 jaar op de Klantendienst van een softwarebedrijf) heb ik misschien wel wat nuttige tips...

Reageer